Droppa i Irish greensome

Här snackar vi golfregler...

Droppa i Irish greensome

av hericson » 24 jul 2017, 21:20

Jag spelade en Irish greensome tävling idag där vi hade en liten situation. Min partner slog ner sitt utslag i ett sidovattenhinder och när jag droppade för att spela vidare därifrån så sa våra motståndare att vi då väljer att fortsätta spela på denna boll då vi slår vårt tredje slag. Vi hävdade att plikten inte spelar någon roll, den påverkar inte spelordningen på bollen, plikten lägger man på när vi hålat ut. De gick med på detta resonemang men jag tänkte höra om vi gjorde rätt eller fel?
/ HE
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Re: Droppa i Irish greensome

av joakim.pekkari » 24 jul 2017, 21:41

Nu har jag inte paragrafen på detta men jag är tämligen säker på att en plikt inte påverkar spelordningen.
Krånglar till det och försöker spela även åt vänster - Följ mitt projekt här!
Hcp 3,8 / 36 (Vänster) Klubb Barsebäck G&CC
Instagram: livingpixels GameBook: joakimpekkari / jockeleftie
 
Inlägg: 178
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund

Re: Droppa i Irish greensome

av MaxP » 25 jul 2017, 06:59

hericson skrev:Jag spelade en Irish greensome tävling idag där vi hade en liten situation. Min partner slog ner sitt utslag i ett sidovattenhinder och när jag droppade för att spela vidare därifrån så sa våra motståndare att vi då väljer att fortsätta spela på denna boll då vi slår vårt tredje slag. Vi hävdade att plikten inte spelar någon roll, den påverkar inte spelordningen på bollen, plikten lägger man på när vi hålat ut. De gick med på detta resonemang men jag tänkte höra om vi gjorde rätt eller fel?


Plikten påverkar inte spelordningen i något form av spel där det finns en sådan. Dvs. Foursome, Greensome osv så om jag löser er text korrekt så gjorde ni helt rätt.
 
Inlägg: 3501
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05


Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst