Slag från vattenlinjen till vatten. Dropp?

Här snackar vi golfregler...
Användarvisningsbild
Sandstream
Inlägg: 2003
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro-Hof

06 sep 2016, 12:53

Mapenier skrev:Ok, tack.

Då gissade vi fel och jag droppade fel. Dock fick jag ju en mer utmanande linje och det var ju bara en obetydlig sällskapsrunda så spelade inte så stor roll. Men nu ju mer man tänker på det desto mer logiskt låter det.
Bra att det hände på en sällskapsrunda :)
Finns inget värre än att diskutera regler på en tävling, göra fel och i värsta fall bli diskad :(
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

06 sep 2016, 16:04

Det är som de säger att det alltid är den sista skärningspunkten som gäller. Så i dit fall där du skar de gula pinnarna.

Men man kan ALLTID välja att slå om slaget från där man senast slog det med ett slags plikt. I ditt fall kanske inte gynnsamt men ändå bra att veta. Det kan ju vara så att du står på green och sen puttar ner den i vatten. Då kan du välja att slå om från green. När du gör detta kan det också vara bra att veta att du får göra detta även fast det kanske är närmare hål än där du nu ska få droppa. :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar