Om båda slår out i greensome

Här snackar vi golfregler...
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

I greensome slår båda spelarna sina utslag out. En spelar från gult och den andra från rött. Är det då rätt att låta den som spelar från gult slå tredje slaget från röd tee?
/ HE
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

hericson skrev:I greensome slår båda spelarna sina utslag out. En spelar från gult och den andra från rött. Är det då rätt att låta den som spelar från gult slå tredje slaget från röd tee?
Det kan det inte vara
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Mikael316 skrev:
hericson skrev:I greensome slår båda spelarna sina utslag out. En spelar från gult och den andra från rött. Är det då rätt att låta den som spelar från gult slå tredje slaget från röd tee?
Det kan det inte vara
Roliga är att det inte kan vara fel heller


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

hericson skrev:I greensome slår båda spelarna sina utslag out. En spelar från gult och den andra från rött. Är det då rätt att låta den som spelar från gult slå tredje slaget från röd tee?
Det är det, eller att spelaren från röd slår tredje från gul. Pliktslag påverkar inge slagordning i greensome.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
hericson skrev:I greensome slår båda spelarna sina utslag out. En spelar från gult och den andra från rött. Är det då rätt att låta den som spelar från gult slå tredje slaget från röd tee?
Det är det, eller att spelaren från röd slår tredje från gul. Pliktslag påverkar inge slagordning i greensome.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu är jag med i tänket. Väljer man alltså den som slår out från röd tee. Ska ju den andra slå 3slaget från den platsen!

Är det samma om man slår out i en foursome. Herre och dam. Och damen slår out från röd? Då ska väl herren slå från röd och vice versa?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:
MaxP skrev:
hericson skrev:I greensome slår båda spelarna sina utslag out. En spelar från gult och den andra från rött. Är det då rätt att låta den som spelar från gult slå tredje slaget från röd tee?
Det är det, eller att spelaren från röd slår tredje från gul. Pliktslag påverkar inge slagordning i greensome.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu är jag med i tänket. Väljer man alltså den som slår out från röd tee. Ska ju den andra slå 3slaget från den platsen!

Är det samma om man slår out i en foursome. Herre och dam. Och damen slår out från röd? Då ska väl herren slå från röd och vice versa?
Korrekt.
Skriv svar