MASTERS 2016!

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

trippelhej skrev:
MaxP skrev:
trippelhej skrev:Horschels boll blåser ner i vattnet och räknas som om han skulle slagit ner i vattnet :shock: . Jag skulle bli helt rasande.
Nu har jag inte sett situationen än, men det är säker korrekt ur ett regelperspektiv.
Det verkar så.

Langer spelar bra, otroligt häftigt.

DJ på -1
Blåser bollen så spelas den från sitt nya läge utan att det räknas som slag. Alltså att bollen tog sig dit från föregående slag. Blåser den i vattnet som för horschel blir det som att han chippade i vatten.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:
Sandstream skrev:
För övrigt rätt trist att titta när banan är så svår. Bogeys, dubblar och tripplar får jag se på när hål varje helg :?
Förstår vad du menar, jag tycker däremot det är riktigt spännande. Man ser ju birdie efter birdie på resten av alla tävlingar.
Fördelen är väl som sagt att det kan svänga fort. Hoppas på någon dubbel till för Jordan i början av sista rundan så kanske det blir lite spännande :)

Langers putteknik är under all kritik. Fattar han inte att de enda folk kommer att prata om är huruvida han fuskar eller inte? :o
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Läste en intressant diskussion om Jordans tendens att ta tid på dig vilket verkar stört många människor igår. Var det några av er som gjorde det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Störde er på tiden alltså - inte läste diskussionen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:Störde er på tiden alltså - inte läste diskussionen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag gjorde det inte och gör det sällan, för det mesta ser man bara slaget och inte förberedelsen.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:
Sandstream skrev:
För övrigt rätt trist att titta när banan är så svår. Bogeys, dubblar och tripplar får jag se på när hål varje helg :?
Förstår vad du menar, jag tycker däremot det är riktigt spännande. Man ser ju birdie efter birdie på resten av alla tävlingar.
Fördelen är väl som sagt att det kan svänga fort. Hoppas på någon dubbel till för Jordan i början av sista rundan så kanske det blir lite spännande :)

Langers putteknik är under all kritik. Fattar han inte att de enda folk kommer att prata om är huruvida han fuskar eller inte? :o

Har Langer glömt bort regeln om långa puttrar som är ankrade?.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:
trippelhej skrev:

Har Langer glömt bort regeln om långa puttrar som är ankrade?.
Man får inte förankra den mot någon kroppsdel. Bröstkorg, arm eller liknande.

Men man får hålla den som han gör. Han håller vänsterhanden en bit ifrån kroppen.

Lite av en gråzon...blir säkert förbjudet det där med. Speciellt om Langer mot all förmodan skulle vinna idag, då lär diskussionen gå igång rejält.
Jag kan inte se en större diskussion vid det. Han har kollat upp att det är ok från domarsidan, fått ok och då bör vi ju också köpa det.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Du har helt rätt! Och garanterat blir det en diskussion, min sambo skrek ut fuskare första gången hon så honom. Många reagerar säkert likadant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Du har helt rätt! Och garanterat blir det en diskussion, min sambo skrek ut fuskare första gången hon så honom. Många reagerar säkert likadant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drar lite svar på många frågor. Appropå Jordan så när man hamnade med honom torsdag och fredag i featured groups så var det sjukt segt i tempot fram tills han hamnade i klockan. backade bort från bollen både 3-4 gånger, nästan enda gången jag stört mig på att någon aldrig slår (förutom enstaka dagar med bradley).

Angående Langer så tycker jag egentligen inte det är så konstigt, han har varit väldigt videogranskad på seniortouren där de under blåsiga dagar sett att tröjan rör sig mellan brösta och klubba. Samt att hans vänstra hand är väldigt skakig om man ska jämföra när den är ankrad i kroppen.

Sen är jag helt emot förbudet i sig, har alltid gått att göra och skulle det vara bättre skulle väl alla gjort det och vi hade haft segrare med ankrade putters stup i kvarten, nej gör om gör rätt...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Hoppas att Day och några till gör lite birdies i början så det blir lite inblandade.
Sen att Rory börjar spela lite med skallen.
Skriv svar