McIlroy vs Spieth

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ingen kan väl säga annat än att dessa två herrar är det hetaste på golfhimmeln just nu (kanske att Fowler luktar lite i kanten). McIlroy har haft annat än en bra säsong och står skadad inför årets tredje major. Spieth har vunnit årets två första, har chans på en Grand Slam och tog i helgen ytterligare en snygg seger som uppvärmning. McIlroy och Spieth har presenterat något som t.ex. Tiger Woods saknade - en riktig rivalitet.
Spieth och McIlroy är båda unga, hungriga och världstopp. Detta är upplagt för 10+ år med rivalitet av absolut toppklass. Lägg till att det är en amerikan och en europé och vi har PGA Tourens våtaste dröm.

Vi har den hetlevrade McIlroy mot 45åringen som är fast i en 21årings kropp. Frågan jag ställer mig är vem som kommer dominera av dessa två herrar? Vad tror du?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Svår fråga. Både är ju fantastiskt bra, har spelet och psyket som krävs för att bli störst men jag tror McIlroy är den som kommer att summera den bästa karriären.

Hade jag varit ansvarig för marknadsföringen på PGA-touren hade jag omedelbart kallat in båda två på ett möte och gjort upp en påhittad rivalitet utanför banan. Det skulle öka intresset något enormt :D
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Svår fråga. Både är ju fantastiskt bra, har spelet och psyket som krävs för att bli störst men jag tror McIlroy är den som kommer att summera den bästa karriären.

Hade jag varit ansvarig för marknadsföringen på PGA-touren hade jag omedelbart kallat in båda två på ett möte och gjort upp en påhittad rivalitet utanför banan. Det skulle öka intresset något enormt :D
McIlroy har ju utan tvekan det största namnet av dem två än så länge. Men jag tror minsann att Spieth har stått för de mest imponerande insatserna. Min personliga favorit är Jordan men det känns väldigt oklart om vem som drar det längsta strået till slut. Men vi har nog som sagt något att se fram emot framöver med dessa två herrar.
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Av någon anledning har jag aldrig riktigt gillat Spieth. Vet inte vad det är då det egentligen inte finns någon anledning att ha något mot grabben. Så jag kanske är lite partisk när jag säger mig tro mest på Rory.

I mina ögon har han en större potential i sitt spel. När det väl stämmer för honom är han överlägsen alla andra. Det Spieth har är en klart större jämnhet vilket självklart är väldigt viktigt. När bägges karriärer är över så är det fullt möjligt att Spieth har vunnit fler turneringar men jag tror nog att Rory har vunnit fler majors.

Spieth kommer alltid att vara där i närheten och knipa åt sig ett antal till med stor sannolikhet men jag kan tänka mig att ha får svårare att stå emot när nästa superspelare dyker upp. Rory med större potential i spelet har chansen att klara en sådan spelare bättre skulle jag tro.

Sen är det tveksamt om det kommer att bli någon direkt stor rivalitet mellan dem. Visst skulle det vara bra men det känns inte som att de är personer som bryr sig om sådant. Vilket ju egentligen är ett gott betyg åt dem som personer.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Cheeselius
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 sep 2014, 19:01

Golfprylar skrev:Av någon anledning har jag aldrig riktigt gillat Spieth. Vet inte vad det är då det egentligen inte finns någon anledning att ha något mot grabben. Så jag kanske är lite partisk när jag säger mig tro mest på Rory.

I mina ögon har han en större potential i sitt spel. När det väl stämmer för honom är han överlägsen alla andra. Det Spieth har är en klart större jämnhet vilket självklart är väldigt viktigt. När bägges karriärer är över så är det fullt möjligt att Spieth har vunnit fler turneringar men jag tror nog att Rory har vunnit fler majors.

Spieth kommer alltid att vara där i närheten och knipa åt sig ett antal till med stor sannolikhet men jag kan tänka mig att ha får svårare att stå emot när nästa superspelare dyker upp. Rory med större potential i spelet har chansen att klara en sådan spelare bättre skulle jag tro.

Sen är det tveksamt om det kommer att bli någon direkt stor rivalitet mellan dem. Visst skulle det vara bra men det känns inte som att de är personer som bryr sig om sådant. Vilket ju egentligen är ett gott betyg åt dem som personer.
Jag gillar inte Spieth heller av någon oförklarlig anledning. Kanske för att jag Gillar Ricky och i andrahand Rory, sen så kom Spieth och blandade sig i, och gör det jäkligt bra dessutom. Återstår att se om han bara peakat denna säsong eller om han fortsätter på samma nivå nästa.

Någon rivalitet dem emellan tror jag inte det har blivit än. Har för mig Rory fick frågan för nån månad sen och svarade att den inte spelar honom nån roll, förra året var det Ricky och i år har det varit Spieth...
Driver: Cobra Fly-Z Pro
Fw: Cobra F8+ 3-4
Järn: Callaway Apex Pro 4-P
Wedge(ar): Cobra Tour Trusty 60', 56', 52'
Putter: Odyssey Versa #1 Wide
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag tror att ett problem för Spieth är att han framstår som rätt tråkig. Det är svårt att gilla någon som inte bjuder på sig själv och skojar till det ibland eller visar rejält med känslor.

Kolla Jiménez. Garvade flera gånger i helgen när han showade med bra slag och humor :)

Rory ser iaf glad ut när han är ute på banan. För Jordan ser det mest ut att vara ännu en dag på jobbet.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag tror (föga förvånande) att Spieth kommer att ta över förstaplatsen på världsrankingen. Om inte redan nu under The Open, så väldigt kort därefter. Min gissning är att han sedan kommer att behålla den säsongen ut och troligen även minst en säsong till. Detta tack vare en otrolig jämnhet som nämndes här ovan, vilket förstås är positivt för en stabil förstaplats.

Personligen gillar jag Spieth, men antagligen för att han är så lillgammal och mogen redan trots sin unga ålder. Jag blir imponerad av det av någon anledning. Och alla "Most ABC and XYZ fefore the age of 22"-rekord är också roliga att uppleva när de händer, direkt från TV-soffan. Jag gillar självklart Rory också, men han tappar mig litegrann när han är nere i sina formsvackor och missar cutter osv. Inget vidare lojalt fan alltså :lol:

Hade varit otroligt kul om Rory kom tillbaka från skadan och började prestera direkt och det blev en kamp om förstaplatsen på OWGR. Särspel i PGA Championship osv osv ;)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Intressant ämne.

Vad gäller antal vinster så är det ju många som tror på Spieth för att Rory kommer skada sig(liknande Tiger). Jag har ingen statistik men Spieth verkar slå rekord varje vecka, hade väl 5+ rekord på Masters och lika många nu i helgen. Spieth verkar vara den som spelar bra från början till slut medans Rory verkar vara en som kan spela skit men går sedan svinbra.

Som Sand skriver så är Spieth rätt tråkig, tråkig sving jämfört med Rory. Jag ska väl inte gissa på vem som kommer bli bäst men lite statistik genom åren de spelat skulle vara intressant.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag som är för både Spieth och Fowler har svårt att se det Rory har över dessa två. Visst var han ett stjärnskott när han kom, har en väldigt vacker och kraftfull sving. Men han har också ett jävla humör som jag inte bara ser som positivt.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Mycket kommer bero på hur det fungerar utanför banan. Kriser i livet m.m som kan ställa till det. Där tror jag Rory löper störst risk att få problem.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar