Cmores sändningar

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har kommit en del info nu om upplägget!

http://press.cmore.se/golf


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Kul att de tar det ett steg längre än Viasat Golf med studio och så vidare - samtidigt är ju frågan om det faktiskt behövs?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kanalen ska börja visa Morning Drive, med ett dygns fördröjning. Bra att man kan kolla golfprogram till morgonkaffet!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Så länge de inte finns på ATV4 blir det inga pengar från mig och inget golftittande från mig 8-)

Sa upp ViaSat för ett par månader sedan och kan inte påstå att golfen är något jag saknar. Betydelselösa tävlingar helg efter helg med olika startfält är nog något golfen rätt ensamma om.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad är ATV4?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

JohanAdministratör skrev:Vad är ATV4?
Tror han menar Apple TV version 4
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hollowind skrev:
JohanAdministratör skrev:Vad är ATV4?
Tror han menar Apple TV version 4
Stämmer! :)
Lite yrkesskadad :D

Orkar inte hålla på med iPad/Mac och Airplay för att titta på lite golf när det redan finns en plattform som C Mores konkurrenter använder.
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Man kan ju fråga sig om prissättningen. 99kr i månaden för PGA Touren. Då är det i princip Players och Slutspelet som är intressant. Viasat visar då istället Majors, WGC-tävlingarna, Europatouren, Ryder Cup och OS. De flesta "vanliga" PGA-tour tävlingarna är ju tyvärr riktiga sömnpiller.

Men Viasat Golf är ju inte heller billigt, speciellt inte nu när det försvinner utbud.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

obe skrev:...Viasat visar då istället Majors, WGC-tävlingarna...
Aha, de blir kvar på Viasat? Härligt att höra!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Getinthehole skrev:
obe skrev:Man kan ju fråga sig om prissättningen. 99kr i månaden för PGA Touren. Då är det i princip Players och Slutspelet som är intressant. Viasat visar då istället Majors, WGC-tävlingarna, Europatouren, Ryder Cup och OS. De flesta "vanliga" PGA-tour tävlingarna är ju tyvärr riktiga sömnpiller.

Men Viasat Golf är ju inte heller billigt, speciellt inte nu när det försvinner utbud.

Om man som mig gillar fotboll och hockey(nhl) är nog Viaplay/Viasat inget svårt val. Som du säger har C-More ingenting egentligen mer än några sömniga PGA-tävlingar och Players.

Ska jag se det från det enbart golfmässigt håll så är Majors, Ryder cup mm mer intressant än players. Det plus all fotboll mer eller mindre + Nhl hockey, F1 osv vinner Viaplay alla dagar i veckan i mina ögon.

Försöker fortfarande greppa C-more satsning men den känns enbart tam, inte minst med tanke på att Viasat sitter på rättigheterna på alla tävlingar förutom PGA till 2018. Betala för C-more för att se PGA och Players när jag kan se allt annat i golfvärlden och all fotboll, hockey och motorsport mer eller mindre tills jag tröttnar på Viaplay för 279kr? Lätt val i min bok...

Nu när Marcus Kinhult spelar på Europatouren med så är valet enkelt för mig i alla fall. Kommer följa Europatouren och Viasat Golf mer än någonsin!
Fast om du inte är intresserad av nåt annat än golfen så kan du ju istället ha Viasat Golf för 129kr i månaden. Ofta ingår Viaplay (med bara golf) beroende på TV-leverantör. Tror det ingår om du har Telia eller Comhem i alla fall.

Viaplays filmer och tv-serier är väl heller inget vidare som är värt att betala för. Bara massa Paradise Hotel och liknande.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Skriv svar