Cmores sändningar

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Getinthehole skrev:
Jurra skrev:Tycker Cmore gör det bra, är dock mer osäker på vad jag tycker om de amerikanska tv-bolagen. Jag är inte direkt intresserad av att se Phil Mickelson när han är helt borta från tätstriden. Ser hellre vad som händer i toppen även från de som inte är "kända" namn. Nu i helgen var det ju även någon form av kärleksförklaring till hål 16 och vi fick se allt. Så intresserad är jag inte av det hålet, ser gärna andra hål.
Finns inget annat hål som det 16e, därav fokus. Hela tävlingen är annorlunda mot andra när det kommer till fokus på publiken och jippot.
Jo, jag vet men i fyra dagar... Nåja ser fram emot nästa helg och nya tävlingar.
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad tycker ni om sändningarna hittills?
Jag saknar lite av en Niclas Jihde-typ. Jag tycker fortfarande att det känns rätt stelt. Ingen tar rollen som den mer sociala typen.
Sen tycke jag att det är bättre när de är två istället för tre i studion.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Vad tycker ni om sändningarna hittills?
Jag saknar lite av en Niclas Jihde-typ. Jag tycker fortfarande att det känns rätt stelt. Ingen tar rollen som den mer sociala typen.
Sen tycke jag att det är bättre när de är två istället för tre i studion.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Det jag sett så håller jag med dig, någon som kan golf men samtidigt kan det där att liva upp stämningen i studion. Det hade lyft helheten ordentligt!

Tänk er herr Zackrisson som programledare!


Sent from my iPhone using Tapatalk
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Getinthehole skrev:Upptäckte en sak igår som jag tycker är mindre bra jämfört med Viasat.

Man kan bara spola tillbaka en timme på c-more. Mycket bättre med fyra timmar hos Viaplay.

Hoppas C-more löser det.
Med Tivo-Box kan du se från början :) men jag antar att du tänker på nätet...
Foooore!
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Getinthehole skrev:Upptäckte en sak igår som jag tycker är mindre bra jämfört med Viasat.

Man kan bara spola tillbaka en timme på c-more. Mycket bättre med fyra timmar hos Viaplay.

Hoppas C-more löser det.
Vad kollar du ifrån?

Nästan säker att jag kan kolla från början på min gamla hederliga laptop.
Ifrån min surfplatta är det däremot hopplöst, där tror jag inte ens jag kan spola tillbaka...
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Idag var en sorgens dag, ingen mer LPGA, ingen mer europatour, inga majors och ingen NFL... mitt viaplayabbonemang gick i graven då min plånbok inte vill slanta upp 399 i månaden.

Men jag känner att jag inte fixar det utan golf, min fråga då är hur funkar cmore golf?

Funkar det som viaplay, dvs att jag kan se på datorn och telefon. Samt spola tillbaka med lite mer friheter? Det blev lite mer lockande när de hade undertourer och så att sända och 99 kr känns rimligt.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

Ni som har Cmore golf, hur är sändningarna? Brukar det flyta på utan avbrott, dvs lagg etc? Undrar även om det är svenska kommentatorer eller engelska på sändningarna? Tänker själv streaming plattformen om det inte var självklart :D
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

biles_3 skrev:Ni som har Cmore golf, hur är sändningarna? Brukar det flyta på utan avbrott, dvs lagg etc? Undrar även om det är svenska kommentatorer eller engelska på sändningarna? Tänker själv streaming plattformen om det inte var självklart :D
Jag tycker att det flytit på väldigt bra hittills, utan avbrott och annat strul. Då har jag sett en hel del från varje tävling de sänt.
Det är svenska kommentatorer, och mer svenskfokus än tidigare. Men jag vet dock inte om det är Svenska kommentatorer varje sändning.

Kollar dock inte på stremingplattformen, utan på min Tivo-box. Bör ju vara samma sändning dock :-)
Foooore!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

biles_3 skrev:Ni som har Cmore golf, hur är sändningarna? Brukar det flyta på utan avbrott, dvs lagg etc? Undrar även om det är svenska kommentatorer eller engelska på sändningarna? Tänker själv streaming plattformen om det inte var självklart :D
Finns en tråd under PGA-delen... flyttar ditt inlägg dit :)
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

Ok, jag kollar främst på Dator/Platta och var inte så sugen på ha svenska kommentatorer alls... Men har köpt nu så får väl testa!
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
Skriv svar