Cmores sändningar

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Mikael316 skrev:
MaxP skrev:För en gångs skull hade man faktiskt planerat att titta på golfen igår kväll, slår på Cmore Play (eller vad det nu heter) och inser att det är WCG och att det är Viasat som gäller. Less som bara den. Nej, för mig blir det ett enormt minus.
Så jävla tråkigt.. viaplay 399 kr är på tok för dyrt, och sen missar man mycekt men det är ändå värt det med 99 kr från cmore. dock trodde jag att det skulle vara något från någon av de andra rättigheterna de säger sig ha. Typ web.com touren eller PGA latinamerica eller kanada eller allt vad det ska vara
Kostar cmore 99:-??

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

linys skrev:
Mikael316 skrev:
MaxP skrev:För en gångs skull hade man faktiskt planerat att titta på golfen igår kväll, slår på Cmore Play (eller vad det nu heter) och inser att det är WCG och att det är Viasat som gäller. Less som bara den. Nej, för mig blir det ett enormt minus.
Så jävla tråkigt.. viaplay 399 kr är på tok för dyrt, och sen missar man mycekt men det är ändå värt det med 99 kr från cmore. dock trodde jag att det skulle vara något från någon av de andra rättigheterna de säger sig ha. Typ web.com touren eller PGA latinamerica eller kanada eller allt vad det ska vara
Kostar cmore 99:-??

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Yesbox
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

linys skrev: Kostar cmore 99:-??

Skickat från min D5803 via Tapatalk
För endast golfen
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:
linys skrev: Kostar cmore 99:-??

Skickat från min D5803 via Tapatalk
För endast golfen
För endast golfen. I mastigaste laget. Men jag har behov som måste stillas
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:Tycker 99kr är helt okej. Man får ganska mycket golf ändå för det trots att det bara är PGA-touren. Det är fokus på enskilda grupper innan tävlingar så man kan följa i flera timmar innan sändningen börjar.

Är positivt överraskad. Var ganska tveksamt till C-more satsning när det blev klart att dom köpt rättigheterna. Men det funkar bra, visst det är lite onödig diskussion och stelt i studion ibland. Men det kommer nog med tiden. En stor fördel är att man bara kan köpa golfen, det skulle Viaplay också ha.

399kr/mån om man bara vill eller är intresserad av golf är tokigt.

Hoppas C-more utvecklar sitt studiokoncept mer och tar efter jänkarnas studio grejer med lite kul gäster som slår bollar i simulator och förklarar lite golfövningar mm.
Tycker också det är helt ok,personligen.

Men är konstigt att de nu inte visar tävlingen feån web.com-touren den här veckan om de nu har rättigheter. Var lite därför jag trodde på att det skulle funka, genom att se mindre tävlibgar när de stora tävlingarna är.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Ett tips för alla med Viaplay men skulle vilja ha de amerikanska kommentatorerna så kan man köra med VPN och sätta den på finland, gå in på Viaplay.fi och köra där för dem har inga egna kommentatorer.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Först av allt, verkar som om många streamar Cmore? Pröjsar ni 99 spänn för att göra det? Jag har comhem och har bara lagt till 99 kr. Så det är TV som vanligt.

Sen för det andra, funkar deras produktion? Ja, exakt lika bra som det gjorde förut. Att man får se att Tommy Billberg ser ut som en bilförsäljare istället för den pillemariska professor han låter som tillför inget. Har inte hittat nåt på Cmore Golf jag vill se förutom just PGA sändningarna. Så jag pröjsar 99 spänn för inget mer än jag hade förut, för min del

För det tredje, kanske inte riktigt ändå. Det jag ändå kollar på lite grann som jag inte såg förut är LPGA, som faktiskt Viasat visar lite mer. Inte för att en massa sydkoreanskor är som att se HONDA classic direkt, men ok, det är mödan värt att spela in och ta en snabbkoll på. Förresten är många an sydkoreanskorna sötare än de flesta europeiskorna och amerikanskorna, så.

Kanske jag kommer att kolla lite på Bosse Parneviks grabb en smula, får se om Champions känns kul att se.

Hade beslutat mig för att bojkotta Viasat, kanske gör det. Otroligt fult att ta bort sin största kostnad, försämra för sina kunder och ändå kräva samma pris. Önskar man kunde straffa Viasat utan att nehöva avstå helt från ET. Men Cmore kommer jag fortsätta att ha.

Summa summarum spinner det ned till att jag pröjsar jag 99 spänn mer för samma upplevelse som förra året.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Anders skrev: Förresten är många an sydkoreanskorna sötare än de flesta europeiskorna och amerikanskorna, så.
Hell ye. Shinae Ahn säger jag bara mmm
Visserligen e M.Wie den vackraste som gått i ett par Nikeskor men håller ändå med. ;)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Passande nog fick jag möjlighet att sitta och käka lunch med Mats Hallberg idag på PGA Teaching Summit, en mycket trevlig och gemytlig herre att vara kring.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Wolfsheim skrev:
Anders skrev: Förresten är många an sydkoreanskorna sötare än de flesta europeiskorna och amerikanskorna, så.
Hell ye. Shinae Ahn säger jag bara mmm
Visserligen e M.Wie den vackraste som gått i ett par Nikeskor men håller ändå med. ;)
Ahn hade jag inte hört talas om, kan inte bara en av de större på LPGA, var tvungen googla. Men jodå, hennes outfits skulle väl få feministerna här hemma att få frispel. Inga bylsiga pike och fladdriga chinos där inte.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Skriv svar