Den stora tråden om Swedish Golf Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kollade på Tee Party i går där hon som är ansvarig för herrarnas del av Swedish Golf Tour var med.

Mycket intressant men en sak jag inte riktigt förstår är varför de inte slår ihop damernas och herrarnas tävlingar?
Det borde spara en massa pengar och sponsorerna får mer valuta för pengarna.

Hade en fundering på att det kanske blev färre som kunde vara med om tävlingarna slogs ihop men vet inte hur många som brukar delta.
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Tänkte precis samma tanke när jag såg avsnittet. Det borde vara den absolut bästa metoden för att locka sponsorer och åskådare att kunna marknadsföra med att Sveriges bästa herrar OCH damer tävlar på SGT. Några undantag skulle man givetvis kunna göra, som t.ex. LETAS-tävlingen på damsidan och Challange Tour-tävlingen på herrsidan. Dessa skulle kunna spelas separat, men jag ser ingen anledning till att separera övriga tävlingar.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Jag undrar om det inte skulle kunna ha att göra med genusfrågan generellt?

Typ som att man ofta inte blandar manliga och kvinnliga evenemang pga intressekonflikt? Nu förstår jag inte varför man inte skulle kunna göra som Sandstream säger då det inte är EM/VM direkt...
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Herrarnas tävlingar är ofta fullt startfält, de kanske inte får runt fler logistiskt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Herrarnas tävlingar är ofta fullt startfält, de kanske inte får runt fler logistiskt?
Det var en av de saker jag funderade över i min TS.

Vet ju inget om hur upplägget ser ut i dag men om vi tar ett exempel så skulle det kunna se ut så här:
100 herrar och 100 damer.
Herrarna spelar sin första dag på torsdagen och efter den görs en cut på 50 spelare.
Damerna spelar sin första dag på fredagen och efter den görs en cut på 50 spelare.
Kvar har vi 100 spelare som spelar lördag och söndag.

Som publik hade jag uppskattat att få se både damer och herrar spela samma dag (fast i olika bollar så klart).
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JonWol skrev:Tänkte precis samma tanke när jag såg avsnittet. Det borde vara den absolut bästa metoden för att locka sponsorer och åskådare att kunna marknadsföra med att Sveriges bästa herrar OCH damer tävlar på SGT. Några undantag skulle man givetvis kunna göra, som t.ex. LETAS-tävlingen på damsidan och Challange Tour-tävlingen på herrsidan. Dessa skulle kunna spelas separat, men jag ser ingen anledning till att separera övriga tävlingar.
Great minds think alike :D
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Herrarnas tävlingar är ofta fullt startfält, de kanske inte får runt fler logistiskt?
Det var en av de saker jag funderade över i min TS.

Vet ju inget om hur upplägget ser ut i dag men om vi tar ett exempel så skulle det kunna se ut så här:
100 herrar och 100 damer.
Herrarna spelar sin första dag på torsdagen och efter den görs en cut på 50 spelare.
Damerna spelar sin första dag på fredagen och efter den görs en cut på 50 spelare.
Kvar har vi 100 spelare som spelar lördag och söndag.

Som publik hade jag uppskattat att få se både damer och herrar spela samma dag (fast i olika bollar så klart).
Riktigt bra idé!
På en anläggning med 2 banor skulle man ju kunna spela förstarundorna samtidigt dessutom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Riktigt bra idé!
På en anläggning med 2 banor skulle man ju kunna spela förstarundorna samtidigt dessutom.
Hur är det med funktionärer på den här typen av tävlingar?
De kanske är så få att det inte blir något problem att fylla upp på två banor.

Hade varit kul om du Johan eller Tee Party Johan kunde få in tjejerna som är ansvariga för dam- respektive herrtouren här på forumet :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Riktigt bra idé!
På en anläggning med 2 banor skulle man ju kunna spela förstarundorna samtidigt dessutom.
Hur är det med funktionärer på den här typen av tävlingar?
De kanske är så få att det inte blir något problem att fylla upp på två banor.

Hade varit kul om du Johan eller Tee Party Johan kunde få in tjejerna som är ansvariga för dam- respektive herrtouren här på forumet :)
Ska försöka! Har haft en del kontakt med dem..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Ska försöka! Har haft en del kontakt med dem..
Grymt!
Skriv svar