Bragdguld!

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

STENSON!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Läser att simmaren Igelström tyckte att det var idiotiskt att han vann. Tråkigt att vissa ska nedvärdera insatsen. Speciellt eftersom det är historiskt. Att Sjöström vann OS-guld är också en bragd men inte på alls lika unik.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Läser att simmaren Igelström tyckte att det var idiotiskt att han vann. Tråkigt att vissa ska nedvärdera insatsen. Speciellt eftersom det är historiskt. Att Sjöström vann OS-guld är också en bragd men inte på alls lika unik.
Detta är anledningen till att jag varken egentligen bryr mig om Bragdguld elle Jerringpris längre. För det första är det extremt svårt att jämföra idrotter och idrotter men sen tar det ju även fram de sämsta av sidor hos personer som anser sig tycka si eller så. Gud vet att jag idiotförklarat folk på skidor flera gånger när det gäller dessa priser.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev:Läser att simmaren Igelström tyckte att det var idiotiskt att han vann. Tråkigt att vissa ska nedvärdera insatsen. Speciellt eftersom det är historiskt. Att Sjöström vann OS-guld är också en bragd men inte på alls lika unik.
Så jävla tramsigt...
Det stenson gjort är för mig i definitionen "bragd" betydligt mer bragdartat än sjöström.
Att sjöström skulle vinna var ju mkt troligt, hon har ju MASSOR med guld i den konkurrensen, som jag skulle påstå är mindre än i en golfmajor.
Nu var han förste svenske herre, han slog alla tiders rekord, det är mer bragd än något annat alternativ, BASTA!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Han stod för en bragd! Punkt slut! :)
JohanAdministratör skrev:Läser att simmaren Igelström tyckte att det var idiotiskt att han vann. Tråkigt att vissa ska nedvärdera insatsen. Speciellt eftersom det är historiskt. Att Sjöström vann OS-guld är också en bragd men inte på alls lika unik.
Så här sa hon i Expressen:

Simmarlegendaren Emma Igelström är inte förvånad – men något besviken.
– För mig var det nog väntat att Sarah inte skulle få det. I mina ögon gör hon en skitstor bragd, större än nånsin, när hon går in med de förväntningarna och krossar allt. Men kollar man historiskt på vilka som har vunnit Bragdguldet, så går det ofta till idrottare som har gjort något mer överraskande. Men jag tycker verkligen att Stenson förtjänar det, säger Igelström.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Han stod för en bragd! Punkt slut! :)
JohanAdministratör skrev:Läser att simmaren Igelström tyckte att det var idiotiskt att han vann. Tråkigt att vissa ska nedvärdera insatsen. Speciellt eftersom det är historiskt. Att Sjöström vann OS-guld är också en bragd men inte på alls lika unik.
Så här sa hon i Expressen:

Simmarlegendaren Emma Igelström är inte förvånad – men något besviken.
– För mig var det nog väntat att Sarah inte skulle få det. I mina ögon gör hon en skitstor bragd, större än nånsin, när hon går in med de förväntningarna och krossar allt. Men kollar man historiskt på vilka som har vunnit Bragdguldet, så går det ofta till idrottare som har gjort något mer överraskande. Men jag tycker verkligen att Stenson förtjänar det, säger Igelström.
Fint att hon uttryckt sig så nu. På aftonbladet.se fanns en artikel då hon uttryckte sig väldigt negativt. Men den är borttagen nu.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Fint att hon uttryckt sig så nu. På aftonbladet.se fanns en artikel då hon uttryckte sig väldigt negativt. Men den är borttagen nu.
Okej! :)
Skriv svar