Tävlingar 2017

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:
Bjud med mig på nästa tävling så slipper du komma sist !
Hahaha, toppen av självförtroende? ;)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:
Bjud med mig på nästa tävling så slipper du komma sist !
Hahaha, toppen av självförtroende? ;)
Jag vet när jag har en chans eller inte ;)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

JohanAdministratör skrev:
Obstacle1 skrev:
JohanAdministratör skrev:Nu har jag lagt in alla H30-tävlingar i kalendern.
Det är iaf en start i processen att bestämma sig om jag ska lira de eller inte. Vore kul att ha ett gäng som man åkte på alla tävlingar med. Så det blir lite lagkänsla.

Någon här som ska lira alla H30 och utgår från Sthlm?
Jag utgår från Stockholm och ska försöka lira några i alla fall. De som ligger på sommaren och långhelger känns mest aktuella. Oavsett hur många det blir vore det kul med sällskap på inspel, resa, boende etc. Inte lirat h30 tidigare så ser fram emot att debutera.
Härligt att höra! Vore ju kul med ett team svensktgolfforum på touren :)
Jag spelade en förra säsongen (SM) kom typ sist och sköt 90-95 alla tre rundor så kan bara bli bättre!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter som en utmärkt idé. Jag räknar med att spela premiären på valborgshelgen som det ser ut just nu. Lär finnas vissa frågetecken när det gäller formen den tiden på året men man kanske inte behöver gå för seger :D
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Brorsan är bokad till premiären så funderar på att sällskapa nedåt. Vi kan väl hålla kontakten här?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
AdamMartinsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 16 aug 2016, 09:10

En glad nyhet för mig är att jag skall vara med och spela seriespel med hemmaklubben :D
Det är H22 Div 1 som gäller. Utöver det tänkte jag försöka få så mycket tävlingar i kroppen som möjligt 8-)
Högerspelare
Driver: TaylorMade SLDR 9,5°
Spoon: TaylorMade SLDR 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 19°
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist SM5 52-56
Putter: TaylorMade Spiderblade 2.0, TaylorMade Spider Tour
Boll: ProV1X
HCP: 6.8
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

AdamMartinsson skrev:En glad nyhet för mig är att jag skall vara med och spela seriespel med hemmaklubben :D
Det är H22 Div 1 som gäller. Utöver det tänkte jag försöka få så mycket tävlingar i kroppen som möjligt 8-)
Vad roligt!!! :) lycka till och hoppas det går bra!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

JohanAdministratör skrev:Brorsan är bokad till premiären så funderar på att sällskapa nedåt. Vi kan väl hålla kontakten här?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter bra!
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Jag har tävlat själv en gång i en "vanlig" sällskapsgolfartävling och har noll koll på att tävla så som ni snackar om. Brukar lira partävlingar men inget annat, kan ni förklara lite lätt hur h30 fungerar? Åldern fattar jag men hcp osv?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:Jag har tävlat själv en gång i en "vanlig" sällskapsgolfartävling och har noll koll på att tävla så som ni snackar om. Brukar lira partävlingar men inget annat, kan ni förklara lite lätt hur h30 fungerar? Åldern fattar jag men hcp osv?
H30 är som jag förstår det en serie, eller tour heter det väl i golfsverige. Där herrar mellan 29-39 tävlar i scratch över olika deltävlingar. Varje år får ett distrikt möjlighet at arrangera och klubbar inom distrikten anordnar de olika eventen. Vet faktiskt inte hur många hål de kör men skulle gissa på 36.

Är själv inte där än så kanske är några småfel men överlag är det nog rätt, vet dock inte om de kör någon OoM eller så. Dock längtar jag till jag kan köra där!! vet att det är ett gäng i kommunen som åker så förhoppningsvis kan man haka på dem! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Mikael316 skrev:
MizunoMade skrev:Jag har tävlat själv en gång i en "vanlig" sällskapsgolfartävling och har noll koll på att tävla så som ni snackar om. Brukar lira partävlingar men inget annat, kan ni förklara lite lätt hur h30 fungerar? Åldern fattar jag men hcp osv?
H30 är som jag förstår det en serie, eller tour heter det väl i golfsverige. Där herrar mellan 29-39 tävlar i scratch över olika deltävlingar. Varje år får ett distrikt möjlighet at arrangera och klubbar inom distrikten anordnar de olika eventen. Vet faktiskt inte hur många hål de kör men skulle gissa på 36.

Är själv inte där än så kanske är några småfel men överlag är det nog rätt, vet dock inte om de kör någon OoM eller så. Dock längtar jag till jag kan köra där!! vet att det är ett gäng i kommunen som åker så förhoppningsvis kan man haka på dem! :)
Aha, så om man har ett högt hcp så är man chanslös då man spelar från scratch? :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar