Nytt HCP-system från 2020

Här snackar vi allmänt om golf...
therealist
Inlägg: 21
Blev medlem: 13 jun 2016, 13:25

JohanAdministratör skrev: 15 nov 2018, 14:56 Jag skulle gissa på att en 0-poängare översätt till netto-dubbel. Och sedan kommer ditt nya hCP räknas us.
Det låter rimligt :)
kristoffer.edwall
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jun 2018, 23:01
Ort: Mora
Kontakt:

Jag tycker det kommer bli sjysst att det är slag som räknas och inte poäng. Är ju ändå det som är relevant.

Jag testade även att räkna om mitt hcp enligt den mall som användes här. Gick från 7.2 till 7.5. Trodde faktiskt jag skulle hamna högre.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Gretzky43
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 sep 2017, 09:09

Intressant läsning, var tvungen att räkna på mina senaste 20 och får du 15.75 vilket ger 16 mot mitt nuvarande 13,7. Höjde mig inför 2018 med 1,5 efter en dålig säsong tyckte jag 2017 och starta på 15,8 2018, vilket är MITT hcp :!: Fan att man inte är bättre, men mitt kläd hcp är betydligt bättre :D
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Gretzky43 skrev:Intressant läsning, var tvungen att räkna på mina senaste 20 och får du 15.75 vilket ger 16 mot mitt nuvarande 13,7. Höjde mig inför 2018 med 1,5 efter en dålig säsong tyckte jag 2017 och starta på 15,8 2018, vilket är MITT hcp :!: Fan att man inte är bättre, men mitt kläd hcp är betydligt bättre :D
Ryktas om att klädsystemet introduceras 2021 Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
Gretzky43 skrev:Intressant läsning, var tvungen att räkna på mina senaste 20 och får du 15.75 vilket ger 16 mot mitt nuvarande 13,7. Höjde mig inför 2018 med 1,5 efter en dålig säsong tyckte jag 2017 och starta på 15,8 2018, vilket är MITT hcp :!: Fan att man inte är bättre, men mitt kläd hcp är betydligt bättre :D
Ryktas om att klädsystemet introduceras 2021 Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Haha nu förstod jag kläd-hcp... :) läste för någon dag sedan och fattade inte men nu trillade polletten ned.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Asta
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 apr 2019, 11:09

Något jag inte kan förstå är hur man ska kunna registrera "så många rundor som möjligt" om man är i Hcp-grupp 1. Jag får ju endast ha tävlingsrundor, jag tävlar inte så ofta längre 2-3ggr per år kanske men spelar ofta bättre än mitt handicap men kan inte registrera, hur blir då mitt hcp 2020?

Är det någon som vet detta? Eller registrerar sig folk i HCP-grupp 1 genom "onsdagsgolf" vilket i sig är en sällskapsrond där min erfarenhet är att det är VÄLDIGT långt ifrån en "normal" tävlingsrond.
Användarens profilbild
Hasse_88
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 feb 2019, 08:59

Asta skrev:Något jag inte kan förstå är hur man ska kunna registrera "så många rundor som möjligt" om man är i Hcp-grupp 1. Jag får ju endast ha tävlingsrundor, jag tävlar inte så ofta längre 2-3ggr per år kanske men spelar ofta bättre än mitt handicap men kan inte registrera, hur blir då mitt hcp 2020?

Är det någon som vet detta? Eller registrerar sig folk i HCP-grupp 1 genom "onsdagsgolf" vilket i sig är en sällskapsrond där min erfarenhet är att det är VÄLDIGT långt ifrån en "normal" tävlingsrond.
Oxå nyfiken på det, om jag förstått rätt så kommer handikapps grupp 1 kunna registrera sällskapsrundor nästa år så då
är nog allt löst, men för att man ska komma in rätt nästa år så borde det man kunna regga ronder sällskapsronder redan i år... men de har jag inte hitta något om..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Asta
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 apr 2019, 11:09

Hasse_88 skrev:
Asta skrev:Något jag inte kan förstå är hur man ska kunna registrera "så många rundor som möjligt" om man är i Hcp-grupp 1. Jag får ju endast ha tävlingsrundor, jag tävlar inte så ofta längre 2-3ggr per år kanske men spelar ofta bättre än mitt handicap men kan inte registrera, hur blir då mitt hcp 2020?

Är det någon som vet detta? Eller registrerar sig folk i HCP-grupp 1 genom "onsdagsgolf" vilket i sig är en sällskapsrond där min erfarenhet är att det är VÄLDIGT långt ifrån en "normal" tävlingsrond.
Oxå nyfiken på det, om jag förstått rätt så kommer handikapps grupp 1 kunna registrera sällskapsrundor nästa år så då
är nog allt löst, men för att man ska komma in rätt nästa år så borde det man kunna regga ronder sällskapsronder redan i år... men de har jag inte hitta något om..



precis, nästa år försvinner hcp grupperna helt och du kan sänka och höja dig oavsett hcp även på sällskapsrond. Men för att få ett ”rättvist” hcp nästa år, ja de verkar svårt att få utan att spela ca 20 tävlingar o Vemfan vill resa land o rike för det...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Hasse_88
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 feb 2019, 08:59

Asta skrev:
Hasse_88 skrev:
Asta skrev:Något jag inte kan förstå är hur man ska kunna registrera "så många rundor som möjligt" om man är i Hcp-grupp 1. Jag får ju endast ha tävlingsrundor, jag tävlar inte så ofta längre 2-3ggr per år kanske men spelar ofta bättre än mitt handicap men kan inte registrera, hur blir då mitt hcp 2020?

Är det någon som vet detta? Eller registrerar sig folk i HCP-grupp 1 genom "onsdagsgolf" vilket i sig är en sällskapsrond där min erfarenhet är att det är VÄLDIGT långt ifrån en "normal" tävlingsrond.
Oxå nyfiken på det, om jag förstått rätt så kommer handikapps grupp 1 kunna registrera sällskapsrundor nästa år så då
är nog allt löst, men för att man ska komma in rätt nästa år så borde det man kunna regga ronder sällskapsronder redan i år... men de har jag inte hitta något om..



precis, nästa år försvinner hcp grupperna helt och du kan sänka och höja dig oavsett hcp även på sällskapsrond. Men för att få ett ”rättvist” hcp nästa år, ja de verkar svårt att få utan att spela ca 20 tävlingar o Vemfan vill resa land o rike för det...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Men jag tror du får räkna dina 20 senaste oavsett när dom va (typ) kanske inte för gamla det vet jag ej..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Asta
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 apr 2019, 11:09

Hasse_88 skrev:
Asta skrev:
Hasse_88 skrev: Oxå nyfiken på det, om jag förstått rätt så kommer handikapps grupp 1 kunna registrera sällskapsrundor nästa år så då
är nog allt löst, men för att man ska komma in rätt nästa år så borde det man kunna regga ronder sällskapsronder redan i år... men de har jag inte hitta något om..



precis, nästa år försvinner hcp grupperna helt och du kan sänka och höja dig oavsett hcp även på sällskapsrond. Men för att få ett ”rättvist” hcp nästa år, ja de verkar svårt att få utan att spela ca 20 tävlingar o Vemfan vill resa land o rike för det...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Men jag tror du får räkna dina 20 senaste oavsett när dom va (typ) kanske inte för gamla det vet jag ej..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Ja det är möjligt, tycker dom borde låtit alla registrera i år bara. Behöver inte påverka hcp men bara låta oss registrera bra o dålig rundor för att få ett underlag till 2020z


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar