Unipeg köper TopTee och bildar Golfstar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag fick berättat för mig att det bara var typ 100 pers som nappade på uppgraderingen direkt när den släpptes.
Kanske är några till sen dess. Men jag tror inte så många kommer köra hela paketet.
Golfer08
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 apr 2016, 20:06

De nya banorna lär ju gå samma väg som det gick för Waxholm, fullbokat varje dag.
Och den gamle trogne medlemmen kommer stå där utan bana.
Detta ger dock en fördel till Waxholm som i sin tur får "tillbaka" sin bana.

Men jag tror att många lär lämna då fler ändringar är på gång.
Enligt ett ryckte lär ett icke PGA utbildat "företag" ta över träningen inför 2017.
Unipegs ledning borde ha gjort en grundlig titt på deras referenser då dessa inte är de bästa.

Konstigt att PGA Sweden inte reagerar på detta och ser efter sina medlemmar, de utbildade tränarna.

Unipeg sitter med en otroligt bra produkt om de tar hand om den på ett vårdat sätt.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Golfer08 skrev:De nya banorna lär ju gå samma väg som det gick för Waxholm, fullbokat varje dag.
Och den gamle trogne medlemmen kommer stå där utan bana.
Detta ger dock en fördel till Waxholm som i sin tur får "tillbaka" sin bana.

Men jag tror att många lär lämna då fler ändringar är på gång.
Enligt ett ryckte lär ett icke PGA utbildat "företag" ta över träningen inför 2017.
Unipegs ledning borde ha gjort en grundlig titt på deras referenser då dessa inte är de bästa.

Konstigt att PGA Sweden inte reagerar på detta och ser efter sina medlemmar, de utbildade tränarna.

Unipeg sitter med en otroligt bra produkt om de tar hand om den på ett vårdat sätt.
Är det bara på Waxholm som det företaget ska ta över träningen?

Nätet är förresten på gång nu på Kungsängen. Arbetet med att bredda vallen är påbörjat och nätet borde vara på plats om ett par veckor.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfer08 skrev:De nya banorna lär ju gå samma väg som det gick för Waxholm, fullbokat varje dag.
Och den gamle trogne medlemmen kommer stå där utan bana.
Detta ger dock en fördel till Waxholm som i sin tur får "tillbaka" sin bana.

Men jag tror att många lär lämna då fler ändringar är på gång.
Enligt ett ryckte lär ett icke PGA utbildat "företag" ta över träningen inför 2017.
Unipegs ledning borde ha gjort en grundlig titt på deras referenser då dessa inte är de bästa.

Konstigt att PGA Sweden inte reagerar på detta och ser efter sina medlemmar, de utbildade tränarna.

Unipeg sitter med en otroligt bra produkt om de tar hand om den på ett vårdat sätt.
Jag kan tänka mig att PGA kommer att reagera när de får "nys" om detta - förutsatt att det är mer än bara ett rykte. PGA är som organisation väldigt bra på att värna om tränarnas (medlemmarnas) status och uppfattning. Skulle det vara sant så bådar det i vilket fall illa för golfen i Sverige om en så pass stor aktör anser att utbildade tränare inte är något att satsa på...
Golfer08
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 apr 2016, 20:06

Detta företag kommer att ta över all träning på alla Unipegs anläggningar.
Och jag hoppas verkligen att PGA går in och gör något.
Detta kommer absolut skada synen på dagens tränare.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Golfer08 skrev:Detta företag kommer att ta över all träning på alla Unipegs anläggningar.
Och jag hoppas verkligen att PGA går in och gör något.
Detta kommer absolut skada synen på dagens tränare.
Kan du nämna vad företaget heter så man kan bilda sig uppfattning om dem?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfer08 skrev:Detta företag kommer att ta över all träning på alla Unipegs anläggningar.
Och jag hoppas verkligen att PGA går in och gör något.
Detta kommer absolut skada synen på dagens tränare.
Det vore som sagt intressant att höra mer, spontant känns det orimligt att den utvecklingen skulle ske.
I dag är Ingela Tisén utbildningsansvarig på åtminstone Unipeg-banorna och hon är både en duktig tränare och extremt mån om PGA och PGA-tränarnas roll. Så det låter lite konstigt minst sagt....
Golfer08
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 apr 2016, 20:06

Teeview kommer driva akademin på deras anläggningar.

Då Ingela Tisén har hand om detta just nu så blev jag väldigt förvånad när detta kom fram.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfer08 skrev:Teeview kommer driva akademin på deras anläggningar.

Då Ingela Tisén har hand om detta just nu så blev jag väldigt förvånad när detta kom fram.
Teeview har vad jag förstått flera utbildade och erfarna tränare i sitt stall, alla verkar iuförsig inte utbildade hos svenska PGA men det är ju inget större problem. Storleken på tränarstaben för att täcka 21 klubbar i ett storstadsområde är däremot ganska stor....
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Golfer08 skrev:Teeview kommer driva akademin på deras anläggningar.

Då Ingela Tisén har hand om detta just nu så blev jag väldigt förvånad när detta kom fram.
Vet du om det innebär att de tar in befintliga tränare under Teeview paraplyet eller kör de med egna?

Såg att Conny Lindgren från Teeview var med i avsnitt 2 av Teeparty.
Skriv svar