Unipeg köper TopTee och bildar Golfstar

Här snackar vi allmänt om golf...
Golfer08
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 apr 2016, 20:06

Vet inte hur tanken är med tränarstaben, men troligen kommer en del att lämna.

Teeview sitter idag med 2 bra utbildade tränare med många års erfarenhet, men frågan är kommer dessa 2 följa med???
Tror inte de, om inte Täby kliver in i Unipeg.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Första avhoppet pga av det som diskuteras ovan?

En underbar tid av skratt, leenden, kramar och utveckling har dominerat mitt arbete med Björklidens Golfklubb. Att hålla utbildning för knattar, juniorer, nya golfare samt mer erfarna har varit en underbar händelse och blandning dessa år. De utmaningar och uppförsbackar som jag stött på har fått mig att växa som person, både privat och i min yrkesroll. Akademin på klubben har växt sig väldigt stor under dessa år och aldrig varit så organiserad och välbesökt med kunder efter golfboomen under 90-talet. Akademin utbildar flest nya golfare i Stockholm och har Stockholms största ungdomsverksamhet.

Då jag inte delar den filosofi och vision som Unipeg/GolfStar har inom utbildning för svenska golfspelare väljer jag att efter många år i klubben flytta min golfakademi Golf Development of Sweden till en annan golfanläggning. Jag vill tacka klubben och alla ni som bidragit till alla mina fantastiska år på anläggningen. Min sista arbetsdag på denna anläggning är den 22 september. Alla i personalen och ni medlemmar och trogna gäster kommer ha betydelse lång tid framöver.

Må så gott!
Johan Almgren
Utbildningsansvarig


https://www.facebook.com/bjorklidensgk/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Första avhoppet pga av det som diskuteras ovan?

En underbar tid av skratt, leenden, kramar och utveckling har dominerat mitt arbete med Björklidens Golfklubb. Att hålla utbildning för knattar, juniorer, nya golfare samt mer erfarna har varit en underbar händelse och blandning dessa år. De utmaningar och uppförsbackar som jag stött på har fått mig att växa som person, både privat och i min yrkesroll. Akademin på klubben har växt sig väldigt stor under dessa år och aldrig varit så organiserad och välbesökt med kunder efter golfboomen under 90-talet. Akademin utbildar flest nya golfare i Stockholm och har Stockholms största ungdomsverksamhet.

Då jag inte delar den filosofi och vision som Unipeg/GolfStar har inom utbildning för svenska golfspelare väljer jag att efter många år i klubben flytta min golfakademi Golf Development of Sweden till en annan golfanläggning. Jag vill tacka klubben och alla ni som bidragit till alla mina fantastiska år på anläggningen. Min sista arbetsdag på denna anläggning är den 22 september. Alla i personalen och ni medlemmar och trogna gäster kommer ha betydelse lång tid framöver.

Må så gott!
Johan Almgren
Utbildningsansvarig


https://www.facebook.com/bjorklidensgk/
Om Golfer08 har rätt så blir jag rädd för vad det kommer få för konsekvenser framåt. Nu känner jag inte Johan Almgren men det låter som ett väldigt tydligt ställningstagande framåt och det ska bli intressant att följa.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Inom kort lanseras en ny hemsida, GolfStar Academy som kommer förklara mer ingående hur träningsverksamheten kommer se ut.

Kortfattat, det kommer finnas utbildade Pros tillgängliga på GolfStars anläggningar. Det har bland annat byggts en helt ny svingstudio på Lindö, Bromma och Riksten tror jag det är. Sedan kommer det finnas gruppträning för nybörjare, som kommer att hållas av GolfStar-utbildade instruktörer. Jag tippar på att dessa instruktörer kommer bli PGA-studenter eller elit-satsande spelare som tar jobbet som extra-knäck.
Så oavsett om du vill träna på hög nivå eller nybörjarnivå ska det finnas något som passar dig.

Jag ber att få återkomma i frågan. Kan ju be David som är ansvarig för Academy skriva ett inlägg och förklara filosofin.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Inom kort lanseras en ny hemsida, GolfStar Academy som kommer förklara mer ingående hur träningsverksamheten kommer se ut.

Kortfattat, det kommer finnas utbildade Pros tillgängliga på GolfStars anläggningar. Det har bland annat byggts en helt ny svingstudio på Lindö, Bromma och Riksten tror jag det är. Sedan kommer det finnas gruppträning för nybörjare, som kommer att hållas av GolfStar-utbildade instruktörer. Jag tippar på att dessa instruktörer kommer bli PGA-studenter eller elit-satsande spelare som tar jobbet som extra-knäck.
Så oavsett om du vill träna på hög nivå eller nybörjarnivå ska det finnas något som passar dig.

Jag ber att få återkomma i frågan. Kan ju be David som är ansvarig för Academy skriva ett inlägg och förklara filosofin.
Kul! Det låter som de har en tanke med sitt arbete iallafall. Skulle vara intressant att läsa Davids ord, men det kommer säkert vara med på kommande hemsidan?
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Ngn som vet vad som händer med spelrätterna på Kungsängen nästa år? Som founder betalar jag i dagsläget mer än de som tecknar Golfstar - Play All och om jag läser rätt har de samma tillgång till Kungsängen Kings som mig. Det finns förvisso en del andra fördelar med att vara Founder men om det bara finns en bana under Golfstars paraply som sköts enligt ett "premiumkoncept" borde trycket där bli ohållbart om alla har samma tillgång?! Det står iofs att Brollsta och International plus Queens ska skötas på samma sätt men skicket där skiljer sig normalt sett markant mot Kings. Hur dåliga blir då resten av banorna som sköts enligt ett "baskoncept"?

Personligen hade jag hoppats på en prishöjning för att kunna bibehålla bra standard på banorna och kanske framförallt Kings!
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev:Ngn som vet vad som händer med spelrätterna på Kungsängen nästa år? Som founder betalar jag i dagsläget mer än de som tecknar Golfstar - Play All och om jag läser rätt har de samma tillgång till Kungsängen Kings som mig. Det finns förvisso en del andra fördelar med att vara Founder men om det bara finns en bana under Golfstars paraply som sköts enligt ett "premiumkoncept" borde trycket där bli ohållbart om alla har samma tillgång?! Det står iofs att Brollsta och International plus Queens ska skötas på samma sätt men skicket där skiljer sig normalt sett markant mot Kings. Hur dåliga blir då resten av banorna som sköts enligt ett "baskoncept"?

Personligen hade jag hoppats på en prishöjning för att kunna bibehålla bra standard på banorna och kanske framförallt Kings!
Hur har bokningsläget varit på Kings på helgerna i år? Lätt att komma ut för founders?

Att kalla Queens, Brollsta och International för "Premium" är ju ett skämt :lol:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Förstår jag det rätt om banorna alltså kommer att "skötas om" på olika nivåer?


Sent from my iPhone using Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:Förstår jag det rätt om banorna alltså kommer att "skötas om" på olika nivåer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet inte exakt vad som gör att en bana sköt bra men handlar det mycket om ekonomi så kommer det bli så då banorna får olika mycket pengar beroende på någon intern rating.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev:
manget skrev:Ngn som vet vad som händer med spelrätterna på Kungsängen nästa år? Som founder betalar jag i dagsläget mer än de som tecknar Golfstar - Play All och om jag läser rätt har de samma tillgång till Kungsängen Kings som mig. Det finns förvisso en del andra fördelar med att vara Founder men om det bara finns en bana under Golfstars paraply som sköts enligt ett "premiumkoncept" borde trycket där bli ohållbart om alla har samma tillgång?! Det står iofs att Brollsta och International plus Queens ska skötas på samma sätt men skicket där skiljer sig normalt sett markant mot Kings. Hur dåliga blir då resten av banorna som sköts enligt ett "baskoncept"?

Personligen hade jag hoppats på en prishöjning för att kunna bibehålla bra standard på banorna och kanske framförallt Kings!
Hur har bokningsläget varit på Kings på helgerna i år? Lätt att komma ut för founders?

Att kalla Queens, Brollsta och International för "Premium" är ju ett skämt :lol:

Bokningsläget är ett skämt! Jag har gått upp tidigt hela säsongen för att kunna kila ut runt kl 7 på morgonen. Foundertiderna är alltid upptagna av ngn märklig anledning och helst ett par dagar i förväg också.

Som Golfstar - Play All medlem är det ju en slamdunk, betala för "bas" och spela "premium" ;) (ngt som vi suckers med spelrätt betalar för)

Problemet blir väl att allt driftar mot "bas" efter hand.....
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Skriv svar