Unipeg köper TopTee och bildar Golfstar

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:
MaxP skrev:Förstår jag det rätt om banorna alltså kommer att "skötas om" på olika nivåer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet inte exakt vad som gör att en bana sköt bra men handlar det mycket om ekonomi så kommer det bli så då banorna får olika mycket pengar beroende på någon intern rating.
Mängd personal och pengar är det jag tänker på i detta läge.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev:Förstår jag det rätt om banorna alltså kommer att "skötas om" på olika nivåer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet inte exakt vad som gör att en bana sköt bra men handlar det mycket om ekonomi så kommer det bli så då banorna får olika mycket pengar beroende på någon intern rating.
Mängd personal och pengar är det jag tänker på i detta läge.
Med tanke på vad banorna har för prioriterings ordning samt den interna ratingen som ordnar fördelningen av pengar så blir det nog per automatik isåfall att dom sköts olika.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev:Bokningsläget är ett skämt! Jag har gått upp tidigt hela säsongen för att kunna kila ut runt kl 7 på morgonen. Foundertiderna är alltid upptagna av ngn märklig anledning och helst ett par dagar i förväg också.

Som Golfstar - Play All medlem är det ju en slamdunk, betala för "bas" och spela "premium" ;) (ngt som vi suckers med spelrätt betalar för)

Problemet blir väl att allt driftar mot "bas" efter hand.....
Trist! :(

En av anledningarna till att jag lämnade Kungsängen och gick till Bro-Hof var att olika regler gällde för olika spelare/företag.
- Foundertider på helgerna kunde vara uppbokade av grupper och företag.
- Spelade du på någon tour fick du slå från grästee.
- En dryg delägare som när folk klagade på hög ruff uppmanade sina kunder att slå en klubba mindre eller ta en lektion.
- Flaggor som föll i bitar (Queens)
- En range som man inte kunde träna på.

Listan kan göras lång men att vara medlem på Bro-Hof är som att vistas på en annan planet. Där är medlemmarnas välbefinnande i centrum och vad man än behöver hjälp med är det aldrig några problem :)
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev:
manget skrev:Bokningsläget är ett skämt! Jag har gått upp tidigt hela säsongen för att kunna kila ut runt kl 7 på morgonen. Foundertiderna är alltid upptagna av ngn märklig anledning och helst ett par dagar i förväg också.

Som Golfstar - Play All medlem är det ju en slamdunk, betala för "bas" och spela "premium" ;) (ngt som vi suckers med spelrätt betalar för)

Problemet blir väl att allt driftar mot "bas" efter hand.....
Trist! :(

En av anledningarna till att jag lämnade Kungsängen och gick till Bro-Hof var att olika regler gällde för olika spelare/företag.
- Foundertider på helgerna kunde vara uppbokade av grupper och företag.
- Spelade du på någon tour fick du slå från grästee.
- En dryg delägare som när folk klagade på hög ruff uppmanade sina kunder att slå en klubba mindre eller ta en lektion.
- Flaggor som föll i bitar (Queens)
- En range som man inte kunde träna på.

Listan kan göras lång men att vara medlem på Bro-Hof är som att vistas på en annan planet. Där är medlemmarnas välbefinnande i centrum och vad man än behöver hjälp med är det aldrig några problem :)
En annan klassiker från samma delägare är att alla på PGA-touren slår en 50m drive, sen 100m, sen 150m och avslutar med 200m drive som uppvärmning för att det är bra för tempot. Funkar kanske på touren men som glad hackare vill i varje fall jag slå ett par drives innan jag går ut. Särskilt om det är vit tee som på till exempel Kategori-KM och riktiga KM.

>>> Sandstream, har du ngn plats kvar i din aktie? :D
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev:En annan klassiker från samma delägare är att alla på PGA-touren slår en 50m drive, sen 100m, sen 150m och avslutar med 200m drive som uppvärmning för att det är bra för tempot. Funkar kanske på touren men som glad hackare vill i varje fall jag slå ett par drives innan jag går ut. Särskilt om det är vit tee som på till exempel Kategori-KM och riktiga KM.

>>> Sandstream, har du ngn plats kvar i din aktie? :D
Haha! :lol:

Googlar man hans namn får man upp en bild på en pajas...

Jag har ingen aktie, bara en spelrätt. Tror varje aktie har 3 spelrätter och de som inte utnyttjas av aktieägaren hyrs ut årsvis enligt först till kvarn. Maila/ring Hofen om du är intresserad!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

@manegt

Om jag har förstått nästa års priser rätt så kommer GolFStar Play All vara det alternativ som ger rätt till att spela Kungsängens banor. Inga andra alternativ kommer innehålla just Kungsängen. Som Founder har jag för mig att det finns en rabatt på ditt medlemskap om 1000 SEK.

På Huvudstaden har alla medlemmar som haft en aktie/spelrätt fått konvertera sin aktie till en GolfStar-aktie, alternativt fått betalt för den.
Något sådant kanske blir aktuellt för Kungsängen Founders också. Vet faktiskt inte, men kan ta reda på.
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

JohanAdministratör skrev:@manegt

Om jag har förstått nästa års priser rätt så kommer GolFStar Play All vara det alternativ som ger rätt till att spela Kungsängens banor. Inga andra alternativ kommer innehålla just Kungsängen. Som Founder har jag för mig att det finns en rabatt på ditt medlemskap om 1000 SEK.

På Huvudstaden har alla medlemmar som haft en aktie/spelrätt fått konvertera sin aktie till en GolfStar-aktie, alternativt fått betalt för den.
Något sådant kanske blir aktuellt för Kungsängen Founders också. Vet faktiskt inte, men kan ta reda på.

Tack Johan, det kommer säkert att klarna efterhand under hösten, var bara lite nyfiken om ngn hade mer info.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

GolfStar Play All medlemskap för 2017 nu satt!
För 7990 kr spelar du fritt på 21 banor*, alla dagar!

Uppgradera dig redan nu och du spelar fritt resten av säsongen och hela nästa år! Klicka här för mer info och anmälan!

*Kungsängen GC, Brollsta GK, International GC, Kyssinge, Lindö, Bodaholm, Lisinge, Lövsättra, Gripsholm, Viksberg, Riksten, Bromma, Waxholm & Sundsta
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev:GolfStar Play All medlemskap för 2017 nu satt!
För 7990 kr spelar du fritt på 21 banor*, alla dagar!

Uppgradera dig redan nu och du spelar fritt resten av säsongen och hela nästa år! Klicka här för mer info och anmälan!

*Kungsängen GC, Brollsta GK, International GC, Kyssinge, Lindö, Bodaholm, Lisinge, Lövsättra, Gripsholm, Viksberg, Riksten, Bromma, Waxholm & Sundsta

Såg det, fortfarande dyrare för oss Founders och ingen info om resten av Golfstar kommer att ingå. Finns dessutom ett Diamantalternativ på Kungsängen som kostar en tusenlapp extra men som "bara" innehåller TopTees banor......
Med risk för att låta gammal och gnällig, men det finns också ett young golfer alternativ upp till 30 för 4000 som inkluderar hela paletten (dock ej Kings innan 14). Bara att säga hej då till eventuella kvällsrundor under 3H. På min tid som young golfer var det bara att pynta in 8-9000 per säsong (jag är inte bitter) :D
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

manget skrev:
Sandstream skrev:GolfStar Play All medlemskap för 2017 nu satt!
För 7990 kr spelar du fritt på 21 banor*, alla dagar!

Uppgradera dig redan nu och du spelar fritt resten av säsongen och hela nästa år! Klicka här för mer info och anmälan!

*Kungsängen GC, Brollsta GK, International GC, Kyssinge, Lindö, Bodaholm, Lisinge, Lövsättra, Gripsholm, Viksberg, Riksten, Bromma, Waxholm & Sundsta

Såg det, fortfarande dyrare för oss Founders och ingen info om resten av Golfstar kommer att ingå. Finns dessutom ett Diamantalternativ på Kungsängen som kostar en tusenlapp extra men som "bara" innehåller TopTees banor......
Med risk för att låta gammal och gnällig, men det finns också ett young golfer alternativ upp till 30 för 4000 som inkluderar hela paletten (dock ej Kings innan 14). Bara att säga hej då till eventuella kvällsrundor under 3H. På min tid som young golfer var det bara att pynta in 8-9000 per säsong (jag är inte bitter) :D
Tanken är att alla gamla medlemskap ska försvinna inför nästa säsong och ersättas av GolfStar-medlemskap.
Det enda medlemskapet som kommer att innehålla spel på Kungsängens båda banor är GolfStar Play All-medlemskapet som kostar 7990 SEK.
Det innebär t.ex att de som tecknar ungdomsmedlemskapet för 3990 INTE kommer få tillgång till Kungsängens banor. (möjligtvis Queens)

Ni som sitter inne på någon form av gammal Founders-spelrätt kommer få rabatt på 7990-medlemskapet. Ni kommer även få full tillgång till eventuella nya banor som kommer ingå i GolfStar.
Skriv svar