Unipeg köper TopTee och bildar Golfstar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tips:

Ta med dig kompisarna till en av våra anläggningar söndag 9 oktober – Vi bjuder på greenfeen - Först till kvarn!
Oavsett vilken svensk golfklubb du eller kompisarna är medlemmar i så kan ni utnyttja vårt erbjudande om fritt spel. Bokningen för FRITT SPEL-dagen 9/10 öppnar lördag 1/10. De mest attraktiva banorna kommer snabbt bli fullbokade så vänta inte… (OBS! icke utnyttjad förbokad tid efterdebiteras med 250 kr).

Du som inte redan är medlem kommer då även få ett mycket förmånligt medlemserbjudande för 2017!
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

JohanAdministratör skrev:
manget skrev:
Sandstream skrev:GolfStar Play All medlemskap för 2017 nu satt!
För 7990 kr spelar du fritt på 21 banor*, alla dagar!

Uppgradera dig redan nu och du spelar fritt resten av säsongen och hela nästa år! Klicka här för mer info och anmälan!

*Kungsängen GC, Brollsta GK, International GC, Kyssinge, Lindö, Bodaholm, Lisinge, Lövsättra, Gripsholm, Viksberg, Riksten, Bromma, Waxholm & Sundsta

Såg det, fortfarande dyrare för oss Founders och ingen info om resten av Golfstar kommer att ingå. Finns dessutom ett Diamantalternativ på Kungsängen som kostar en tusenlapp extra men som "bara" innehåller TopTees banor......
Med risk för att låta gammal och gnällig, men det finns också ett young golfer alternativ upp till 30 för 4000 som inkluderar hela paletten (dock ej Kings innan 14). Bara att säga hej då till eventuella kvällsrundor under 3H. På min tid som young golfer var det bara att pynta in 8-9000 per säsong (jag är inte bitter) :D
Tanken är att alla gamla medlemskap ska försvinna inför nästa säsong och ersättas av GolfStar-medlemskap.
Det enda medlemskapet som kommer att innehålla spel på Kungsängens båda banor är GolfStar Play All-medlemskapet som kostar 7990 SEK.
Det innebär t.ex att de som tecknar ungdomsmedlemskapet för 3990 INTE kommer få tillgång till Kungsängens banor. (möjligtvis Queens)

Ni som sitter inne på någon form av gammal Founders-spelrätt kommer få rabatt på 7990-medlemskapet. Ni kommer även få full tillgång till eventuella nya banor som kommer ingå i GolfStar.

Nu fick jag mig en tankeställare.. Om inte kings ingår i "young dealen" vet jag ej om golfstar är lika attraktivt längre :cry:
Går det att teckna i år redan och på det sättet få tillgång till kings?

#edit
När jag loggar in på mina sidor och vill förnya medlemskapet young/väljer kungsängen som hemmaklubb så framkommer det ej någonstans att kings ej skulle ingå. Jag kanske är trög men ser ej var detta skulle stå någonstans?
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

GOLFSTAR YOUNG GOLFERS

Golfstar Youth 22-29 år 3990kr
Golfstar Junior 13-21 år 1995 kr
Golfstar 0-12 år 995 kr
Hösterbjudande: Teckna medlemskap under hösten 2016 så gäller det till hela säsongen 2017. (Kampanjen gäller från 20160824)

Fritt spel på Brollsta, Bromma, Bodaholm, Gripsholm, Riksten, International GC, Kungsängen Kings (ej Kings helger/helgdagar innan kl. 14) och Queens Course, Kyssinge 18 + 9, Lindö Dal, Lindö Park, Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Sundsta 18 + 9, Viksberg och Waxholm samt de två 9-håls kortbanorna på Lindö och Waxholm.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

manget skrev:GOLFSTAR YOUNG GOLFERS

Golfstar Youth 22-29 år 3990kr
Golfstar Junior 13-21 år 1995 kr
Golfstar 0-12 år 995 kr
Hösterbjudande: Teckna medlemskap under hösten 2016 så gäller det till hela säsongen 2017. (Kampanjen gäller från 20160824)

Fritt spel på Brollsta, Bromma, Bodaholm, Gripsholm, Riksten, International GC, Kungsängen Kings (ej Kings helger/helgdagar innan kl. 14) och Queens Course, Kyssinge 18 + 9, Lindö Dal, Lindö Park, Lindö Äng, Lisinge, Lövsättra, Sundsta 18 + 9, Viksberg och Waxholm samt de två 9-håls kortbanorna på Lindö och Waxholm.
Exakt. Så har jag tolkat det också men eftersom Johan jobbar på golfstar så känns det spontant som att det han säger stämmer att Kings ej ingår i youngdealen nästa år.

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Rasmus Mildek skrev:Exakt. Så har jag tolkat det också men eftersom Johan jobbar på golfstar så känns det spontant som att det han säger stämmer att Kings ej ingår i youngdealen nästa år.
Står det så när du ingår avtalet så borde det gälla. Ring/maila Golfstar och fråga.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

@Rasmus Det medlemskap du har som ger rätt till att lira Kungsängen kommer antagligen inte fortsätta att säljas. MEN alla som har det idag, kommer antagligen bli erbjudna att förnya det medlemskapet.

Alla medlemskap kommer presenteras inom kort. De är helt enkelt inte spikade. Sammantaget har vi haft cirka 50 olika medlemskap som ska kokas ned till cirka 3-5 stycken.

Ett hardcoremedlemskap Play all, ett där du själv väljer vilka banor du vill spela, ett vardagsmedlemskap, ett brevlådemedlemskap osv..
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

JohanAdministratör skrev:@Rasmus Det medlemskap du har som ger rätt till att lira Kungsängen kommer antagligen inte fortsätta att säljas. MEN alla som har det idag, kommer antagligen bli erbjudna att förnya det medlemskapet.

Alla medlemskap kommer presenteras inom kort. De är helt enkelt inte spikade. Sammantaget har vi haft cirka 50 olika medlemskap som ska kokas ned till cirka 3-5 stycken.

Ett hardcoremedlemskap Play all, ett där du själv väljer vilka banor du vill spela, ett vardagsmedlemskap, ett brevlådemedlemskap osv..
Ok. Tack för bra svar. Det betyder då att om jag tecknar det nu så gäller det som står på hemsidan men att det förmodligen kommer nya medlemskap som ger medlemmarna olika bra alternativ.

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Träffat och spelat med ett par founders från Kungsängen senaste veckorna och de är inte direkt glada över hur det ser ut på deras hemmaklubb för tillfället. Svårt att komma ut och spela för banorna är fullbokade och foundertiderna bokas upp långt i förväg.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Greenkeepern på Kungsängen, Paul, som lyft skicket på banorna flera nivåer, slutar vid årsskiftet :cry:
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Sandstream skrev:Greenkeepern på Kungsängen, Paul, som lyft skicket på banorna flera nivåer, slutar vid årsskiftet :cry:
Trisst! Han verkar vettig även om han ofta sagt till oss att inte gå ut på sista 9 på Kings ett antal ggr m.m

"Sorry guys.. You can't play today"

Men han gör bara sitt jobb Bild

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar