Unipeg köper TopTee och bildar Golfstar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Rasmus Mildek skrev:Upp till 28 år så kommer det kosta 4995:-
Jag kommer helt klart uppgradera mitt unipeg medlemskap. Det är värt den summan men sen när efter den här säsongen när jag är över 28 så kommer jag nog fundera på om det är värt 10.000:-
Jag spelar i princip bara vardagsmornar och söndagseftermiddagar så märker inte av att det är 22.000 medlemmar.

Största pluset är att kunna spela Kings och Brollsta. Det är tyvärr ett nedköp för Top Tees medlemmarna förmodligen medans Unipegs medlemmar gynnas av det inklusive mig själv.

+ många banor i medelklass kvalité. Rimliga priser och variationen gör det aldrig tråkigt.

- ingen klubbkänsla och klubbhusen är att olika kvalitér.

Visst det blir lite gym känsla över det hela men det är å andra sidan inget negativt i det. Det kommer tilltala många men det passar inte alla.
Helt korrekt. Det blir olika målgrupper och matematiken att få ihop medlemspeng med hur mycket man spelar är ju högst individuellt. Kan golfen växa är jag i grunden positiv. Golfstar är inte för mig, men det blir kul att följa vad alla tycker under säsongen.
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

johanskold skrev:
Sandstream skrev:Som medlem på Kungsängen kan jag inte så något positivt alls med det nya företaget. Har inget intresse av att betala extra för att spela på andra banor. Blir nog inget Kungsängen för mig i år som det ser ut nu. De har inte ens fått upp något nät på rangen trots att 1 år gått... :(
Välkommen till Täby GK!
Tack, men jag är medlem på Bro-Hof också så det går ingen nöd på mig :)

Fick dessutom bekräftat idag, via Facebook, att inga avtal angående nätet på Kungsängens range är klara. Så otroligt klantigt av Top Tee.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
johanskold skrev:
Sandstream skrev:Som medlem på Kungsängen kan jag inte så något positivt alls med det nya företaget. Har inget intresse av att betala extra för att spela på andra banor. Blir nog inget Kungsängen för mig i år som det ser ut nu. De har inte ens fått upp något nät på rangen trots att 1 år gått... :(
Välkommen till Täby GK!
Tack, men jag är medlem på Bro-Hof också så det går ingen nöd på mig :)

Fick dessutom bekräftat idag, via Facebook, att inga avtal angående nätet på Kungsängens range är klara. Så otroligt klantigt av Top Tee.
Får man fråga vad det är de väntar på? Det borde ju praktiskt taget vara prio 1?
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Sandstream skrev:
johanskold skrev:
Sandstream skrev:Som medlem på Kungsängen kan jag inte så något positivt alls med det nya företaget. Har inget intresse av att betala extra för att spela på andra banor. Blir nog inget Kungsängen för mig i år som det ser ut nu. De har inte ens fått upp något nät på rangen trots att 1 år gått... :(
Välkommen till Täby GK!
Tack, men jag är medlem på Bro-Hof också så det går ingen nöd på mig :)

Fick dessutom bekräftat idag, via Facebook, att inga avtal angående nätet på Kungsängens range är klara. Så otroligt klantigt av Top Tee.
:lol:
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Får man fråga vad det är de väntar på? Det borde ju praktiskt taget vara prio 1?
Vem som ska betala. Top Tee eller Kilenkrysset/Ramirent.

En av ägarna till Top Tee har utgått ifrån snitthöjden som en drive på PGA Touren har vid 200 meter (det är där vallen börjar). Då krävs ett nät som är ca 20 meter högt och ca 250 meter brett (utslagsplatserna ligger 10 meter ovanför marknivån vid vallen) vilket tydligen inte är helt enkelt att få fram med tanke på vindfång. En summa jag hört är 1.5 miljoner.

De kunde kanske ha dragit ner ambitionsnivån lite och förklarat för Bubba och några till att de kanske kunde låta bli drivern på rangen :lol:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Får man fråga vad det är de väntar på? Det borde ju praktiskt taget vara prio 1?
Vem som ska betala. Top Tee eller Kilenkrysset/Ramirent.

En av ägarna till Top Tee har utgått ifrån snitthöjden som en drive på PGA Touren har vid 200 meter (det är där vallen börjar). Då krävs ett nät som är ca 20 meter högt och ca 250 meter brett (utslagsplatserna ligger 10 meter ovanför marknivån vid vallen) vilket tydligen inte är helt enkelt att få fram med tanke på vindfång. En summa jag hört är 1.5 miljoner.

De kunde kanske ha dragit ner ambitionsnivån lite och förklarat för Bubba och några till att de kanske kunde låta bli drivern på rangen :lol:
Ja jävlar, är det hos er alla proffsen tränar alltså ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu står iofs ett hus och tar emot slagen :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Ja jävlar, är det hos er alla proffsen tränar alltså ;)
Han som bestämmer det mesta på Kungsängen verkar iaf tro det :D
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

Är medlem i Unipeg och har uppgraderat till Golfstar det här året.
Gillar variationen och det är kul att man även får tillgång till Toptees banor nu också.

Var medlem i Toptee för två år sen och då hade inte Kungsängen något vidare bra skick på sina banor men vad jag förstår så var det mycket bättre förra året när det satsades mer på banskötsel och maskiner.

Tycker Unipeg helt klart har bra banor som tex Kyssinge, Riksten, Waxholm (blir nog ännu bättre när renoveringen är klar) och fler borde nog även prova på Bodaholm som verkligen har sin charm även om den skulle må bra av en hel uppgraderingar av fler bunkrar och hinder.
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

mannbrink skrev:Var medlem i Toptee för två år sen och då hade inte Kungsängen något vidare bra skick på sina banor men vad jag förstår så var det mycket bättre förra året när det satsades mer på banskötsel och maskiner.
Den största anledningen är nog Paul, den nya greenkeepern. Störtskön skotte som tar banskötsel på största allvar. En topprekrytering av Top Tee :)
Skriv svar