I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
pbj
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 maj 2017, 18:22

Regnar det och lillfingrarna gör ont så ville se på Europatouren. en timme senare ger jag upp - hur ser man på något som inte går på cmore lagligt utan att behöva betala 500 spänn i månaden till viasat?! Hjälp!
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Idag bokade jag in en resa till Stockholm nästa helg och jag tänkte försöka passa på att även spela två banor! Antagligen Lindö äng samt Lindö dal, någon som har spelat dessa och kan ge en kommentar?
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag var det klubbtävling på Donald Steele Course. Öppnade rundan riktigt fint med -1 efter 9 men satte mig i lite bekymmer under sista 9 och kom till slut in på +4 (75) vilket blev 69 netto från vit tee. Överlag en skön runda med stabilt närspel och bra drivar. Missarna idag kom på lite halvdåliga mellanjärn vid illa valda tillfällen och lite felbedömning av vinden. Nytt handicap: 4,2 och en fjärdeplats i tävlingen! :D
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

ricky skrev:Idag bokade jag in en resa till Stockholm nästa helg och jag tänkte försöka passa på att även spela två banor! Antagligen Lindö äng samt Lindö dal, någon som har spelat dessa och kan ge en kommentar?
Lindö dal va i helt ok skick för någon vecka sedan. Park och äng brukar bara i lite sämre skick, och de är kanske inte de roligaste banorna men om de är krav på att de ska ligga på samma ställe så finns de inte så många val. Kungsängen är annars ett schysst alternativ inom golfstar.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

ricky skrev:Idag bokade jag in en resa till Stockholm nästa helg och jag tänkte försöka passa på att även spela två banor! Antagligen Lindö äng samt Lindö dal, någon som har spelat dessa och kan ge en kommentar?
Hör av dig till mig så kollar jag läget på banorna senare i veckan! Tror åtminstone en av de varit rätt kass hittills. Finns andra banor att spela för vettig peng isf.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Precis avslutat årets KM-klass, två varv & vinst med 10 slag ned till 2'an. Lite besviken med andra varvet men med tanke på regn & blåst så får man va nöjd!


Överlag supernöjd, +2 över 36 hål är bättre än förväntat!


Runda 1

Bild

Runda 2

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Precis avslutat årets KM-klass, två varv & vinst med 10 slag ned till 2'an. Lite besviken med andra varvet men med tanke på regn & blåst så får man va nöjd!


Överlag supernöjd, +2 över 36 hål är bättre än förväntat!


Runda 1

Bild

Runda 2

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hmmm.... bara en Eagle på 36 hål?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Paradispetter skrev:Samtal 2 med Postnord:

Spontana känslan är att jag idag lyckas få tag på en handläggare som i alla fall inte ville ta livet av sig när han drog till jobbet i morse, efter 2 minuter motbevisar han mig.. vad anställer postnord för jävla människor?

Förklarar situationen, säger även att jag har bilder på paketet, att jag gjort lite egen research då en god vän jobbar på postnord i min hemstad och säger att vi kan utesluta vissa ställen etc., Maxi där jag hämtade den, postterminalen i min hemstad och ombudet där paketet lämnades in. Dvs. kvar finns terminalen i Jönköping och bilarna som paketet fraktades i.. personen i fråga vill inte alls lyssna på vad jag säger, men berättar glatt att deras "spårningshandläggare" är jätte duktiga på just sådana här ärenden, no shit? och att jag inte bör va orolig, handläggningstiden är på cirka 6 veckor och har dom inte hittat klubban så lovar han att jag blir ersatt.. men beloppet vill han inte prata om.

Jag frågar lite snabbt om processen kan påskyndas genom en polisanmälan mot Postnord då jag tror att en anställd kort och gott snott paketets innehåll.. då händer något! Detta verkar inte va första gången en betalade kund nämner detta.. handläggaren blir plötsligt ganska stressad och avråder mig att göra detta. Detta är givetvis inget jag orkar styra med innan jag ens vet om min putter dyker upp eller om jag får en rimlig ersättning, men hans reaktion visar ju tydligt på att Postnord verkligen har problem med att innehåll i paket försvinner.

Summering, jag får snällt sitta ned och vänta mina 6 veckor och hoppas på att en handläggare kontaktar mig.. för att ringa terminalen i Jönköping verkar omöjligt som privatperson och handläggaren vägrade.

Paketet är ju givetvis skickat med Postnords dyraste försäkring med spårning osv.

Om nu någon här inne skulle jobba på just Postnord, ta inte åt er det finns rövhål på alla arbetsplatser. Är det däremot någon som jobbar på Postnord och vill hjälpa mig genom insidan så är du mer än välkommen ;)

Samtal 3 med Postnord:

Efter några dagar och en helgs väntan på återkoppling ifrån Postnord och min spårlöst försvunna putter så tog jag ett snabbt samtal för att kolla statusen, inte helt oväntat så kan dom varken svara på om handläggaren i fallet tagit åt sig ärendet, vem handläggaren är eller hur jag får kontakt med specifik handläggare är även det oklart, det enda som faktiskt är relativt klart i dagsläget är att dom inte har en susning om vart min saknade putter befinner sig & att handläggningstiden är 4 veckor.

Är det rimligt att man betalar för deras "säkraste" och bästa tjänst, sen när dom gör bort sig så ska man behöva vänta 4 veckor på svar OM eventuellt ersättning kan betalas ut?

Fortsättning följer.. Postnord!
Saltar alltid en bra story
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Paradispetter skrev:
Paradispetter skrev:Samtal 2 med Postnord:

Spontana känslan är att jag idag lyckas få tag på en handläggare som i alla fall inte ville ta livet av sig när han drog till jobbet i morse, efter 2 minuter motbevisar han mig.. vad anställer postnord för jävla människor?

Förklarar situationen, säger även att jag har bilder på paketet, att jag gjort lite egen research då en god vän jobbar på postnord i min hemstad och säger att vi kan utesluta vissa ställen etc., Maxi där jag hämtade den, postterminalen i min hemstad och ombudet där paketet lämnades in. Dvs. kvar finns terminalen i Jönköping och bilarna som paketet fraktades i.. personen i fråga vill inte alls lyssna på vad jag säger, men berättar glatt att deras "spårningshandläggare" är jätte duktiga på just sådana här ärenden, no shit? och att jag inte bör va orolig, handläggningstiden är på cirka 6 veckor och har dom inte hittat klubban så lovar han att jag blir ersatt.. men beloppet vill han inte prata om.

Jag frågar lite snabbt om processen kan påskyndas genom en polisanmälan mot Postnord då jag tror att en anställd kort och gott snott paketets innehåll.. då händer något! Detta verkar inte va första gången en betalade kund nämner detta.. handläggaren blir plötsligt ganska stressad och avråder mig att göra detta. Detta är givetvis inget jag orkar styra med innan jag ens vet om min putter dyker upp eller om jag får en rimlig ersättning, men hans reaktion visar ju tydligt på att Postnord verkligen har problem med att innehåll i paket försvinner.

Summering, jag får snällt sitta ned och vänta mina 6 veckor och hoppas på att en handläggare kontaktar mig.. för att ringa terminalen i Jönköping verkar omöjligt som privatperson och handläggaren vägrade.

Paketet är ju givetvis skickat med Postnords dyraste försäkring med spårning osv.

Om nu någon här inne skulle jobba på just Postnord, ta inte åt er det finns rövhål på alla arbetsplatser. Är det däremot någon som jobbar på Postnord och vill hjälpa mig genom insidan så är du mer än välkommen ;)

Samtal 3 med Postnord:

Efter några dagar och en helgs väntan på återkoppling ifrån Postnord och min spårlöst försvunna putter så tog jag ett snabbt samtal för att kolla statusen, inte helt oväntat så kan dom varken svara på om handläggaren i fallet tagit åt sig ärendet, vem handläggaren är eller hur jag får kontakt med specifik handläggare är även det oklart, det enda som faktiskt är relativt klart i dagsläget är att dom inte har en susning om vart min saknade putter befinner sig & att handläggningstiden är 4 veckor.

Är det rimligt att man betalar för deras "säkraste" och bästa tjänst, sen när dom gör bort sig så ska man behöva vänta 4 veckor på svar OM eventuellt ersättning kan betalas ut?

Fortsättning följer.. Postnord!


Tråkigt och frustrerande !
I postnords tankar är nog detta fullt rimligt och kanske lite väl snabbt hanterat om det är klart efter 6 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:Precis avslutat årets KM-klass, två varv & vinst med 10 slag ned till 2'an. Lite besviken med andra varvet men med tanke på regn & blåst så får man va nöjd!


Överlag supernöjd, +2 över 36 hål är bättre än förväntat!


Runda 1

Bild

Runda 2

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hmmm.... bara en Eagle på 36 hål?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hah, ja det måste till en skärpning där..
Saltar alltid en bra story
Skriv svar