I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jimbob skrev:Idag (eller snarare igår...) så tog jag mitt livs första golflektion. Har på egen hand spelat ner mig från hcp 54 till hcp 24 på ett år men där tog min egen förmåga som coach slut... Haha.

Hade den stora äran att jobba med Ingela Tisén igår och vi gick igenom uppställning, grepp och sving. Från att ha en väldigt kort baksving och med en tendens att toppa bollar och plocka dom tunt så kan jag helt plötsligt vrida upp mycket bättre. Fick en mycket bättre bollträff och fick en väldigt fin höjd på bollarna.

Har en tendens att hamna lite för mycket bakom bollen fortfarande men det skall jobbas vidare på!

Bild
Kul med lektion, det är verkligen nyttigt! Själv behöver jag nog ta en inför KM nästa vecka.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Spelade ikväll min sista runda innan jag flyger norrut en vecka klubborna får nu vila och även jag. Kanske bra !

Spelade 18 hål där jag blev väldigt nonchalant dom första hålen. Hade även sagt till StefanL att jag skiter i om jag skjuter 14 över par jag skall bara ha kul och spela. Men efter 7 hål låg jag +4 mot hcp och tänkte att nu skall jag vända det. Slutade på 79 slag och på hcp.

Klockan var inte allt för mycket så tänkte jag klämmer baknian en gång till men slänger in lite tävlings simulering, så jag sprang mellan slagen så jag hade bra puls när jag skulle slå. Försökte då andas så jag kom ner i puls för att sedan slå. Gick bra faktiskt. Trots att det började regna !

Jag träffade järnen extremt jäkla bra och lite extra pump vid drives var inte heller fel. Men nu blir det vila för klubborna iallafall till typ nästa helg om inte sambon skjuter mig förstås! [CHURCH]️


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vill jag tipsa om läsning! Stephen Currys debut på WEB.com - kul läsning!
http://www.golf.com/tour-news/2017/08/0 ... ae-classic


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Vill jag tipsa om läsning! Stephen Currys debut på WEB.com - kul läsning!
http://www.golf.com/tour-news/2017/08/0 ... ae-classic


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mycket bra läsning och ett klockrent val att låta SC30 vara med på ett sånt här event. Så mycket utrymme Web.com fått i media den senaste veckan är så mycket mer än de fått den senaste tiden.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag är tanken att videomaterial för de kommande månaderna skulle börja spelas in. Men med 20 mm igår och över 25 lovade idag så tror jag det blir andra planer....
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:I dag är tanken att videomaterial för de kommande månaderna skulle börja spelas in. Men med 20 mm igår och över 25 lovade idag så tror jag det blir andra planer....
Regnställ!!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Mikael316 skrev:
MaxP skrev:I dag är tanken att videomaterial för de kommande månaderna skulle börja spelas in. Men med 20 mm igår och över 25 lovade idag så tror jag det blir andra planer....
Regnställ!!! :)
Finns inga dåliga väder Bild

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:
MaxP skrev:I dag är tanken att videomaterial för de kommande månaderna skulle börja spelas in. Men med 20 mm igår och över 25 lovade idag så tror jag det blir andra planer....
Regnställ!!! :)
Tyvärr är kameran lite känsligare än mig ;)
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Mikael316 skrev:
MaxP skrev:I dag är tanken att videomaterial för de kommande månaderna skulle börja spelas in. Men med 20 mm igår och över 25 lovade idag så tror jag det blir andra planer....
Regnställ!!! :)
Tyvärr är kameran lite känsligare än mig ;)
Ställ den under tak, sen distansmikrofon. Filma 250 m ifrån ! :)

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag försöker jag övertala mig själv att jag behöver en drönare :roll:
Skriv svar