I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:I dag försöker jag övertala mig själv att jag behöver en drönare :roll:
Bild kan inte vara så svårt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
tobias.melin
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jul 2017, 14:55
Ort: Hässleholm (Skyrups GK)
Kontakt:

Idag jobbar jag men hoppas att vädret förblir stabilt så att jag kan genomföra min planerade träning vid klubben idag.
D: Callaway Great Big Bertha Hawk Eye 11°
FW: Synchron II FW 5 (19°)
Järnset: Mizuno JPX-900 Forged 5-P
Wedgar: Cleveland CBX 50° + 58°
Putter: Donnay Golf Recision 1

Hcp: 24,7 (22/7-2018)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:
MaxP skrev:I dag försöker jag övertala mig själv att jag behöver en drönare :roll:
Bild kan inte vara så svårt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svårare än jag vill erkänna!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev:I dag försöker jag övertala mig själv att jag behöver en drönare :roll:
Bild kan inte vara så svårt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svårare än jag vill erkänna!
Ring mig och ha ipaden framme med hemsidan så kommer du inte förstå vad för paket som är påväg till dig på tisdag eller vad som hände Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Idag vaknade man upp i sin egen säng första gången sedan i torsdags, hemkommen från Västervik och SFO.

Paradispetter, var du ner och kollade något?

Har då inte rört en golfklubba sedan i onsdags, ska spelas idag har jag bestämt för imorgon är semestern slut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

..ska jag få en 60-minutersmassage med fokus på stelhet och knutar. Det var verkligen länge sedan. Har känt mig allt stelare nu under sommaren och detta kommer förhoppningsvis göra susen för såväl det rena välmåendet som för rörligheten i svingen.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Idag fick jag 35p trots att jag slicade ut min driver på 7 hål vilket resulterade i dropp eller slå om. Kan någon person hata sin driver mer än jag? Hatar den något så ofattbart mycket att jag blir äcklad bara jag tittar på den. Jag kan stå och sikta höger men den flyger ut vänster ändå. Har bokat en golflektion för att få slut på skiten, har slicat min driver hela sommaren och det blir bara värre och värre.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Skendarn skrev:Idag fick jag 35p trots att jag slicade ut min driver på 7 hål vilket resulterade i dropp eller slå om. Kan någon person hata sin driver mer än jag? Hatar den något så ofattbart mycket att jag blir äcklad bara jag tittar på den. Jag kan stå och sikta höger men den flyger ut vänster ändå. Har bokat en golflektion för att få slut på skiten, har slicat min driver hela sommaren och det blir bara värre och värre.
Gör som jag. Sikta vänster :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Skendarn skrev:Idag fick jag 35p trots att jag slicade ut min driver på 7 hål vilket resulterade i dropp eller slå om. Kan någon person hata sin driver mer än jag? Hatar den något så ofattbart mycket att jag blir äcklad bara jag tittar på den. Jag kan stå och sikta höger men den flyger ut vänster ändå. Har bokat en golflektion för att få slut på skiten, har slicat min driver hela sommaren och det blir bara värre och värre.
Ett klassiskt problem som de flesta golfare känner igen och det beror i grund och botten på att man inte riktigt förstår vilket swingspår man ska ha. Ju mer bollen går åt vänster (du är väl vänsterspelare?), ju mer drar man åt sig klubban och ju mer går bollen till vänster.

Testa att flytta bak din vänstra fot så att du står extremt stängt, nästan med ryggen mot rangen. Slå sedan ett slag och vips så börjar du förstå hur swingspåret ska vara.

Det sjuk i kråksången är nämligen att ju mer inifrån och ut du kommer, inom rimliga gränser, ju rakare blir dina slag trots att hjärnan är övertygad om att det är tvärtom :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

...spelade jag Ullna för första gången och det lär dröja innan jag spelar den igen.
Fint skick på banan men jösses vad trist med doglegs hit och doglegs dit. Bara en massa layups från tee.
Skriv svar