I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Idag är jag jäääävligt bitter efter att ha gått ut och det var -7 på morgonen. Det fullkomligt brinner i fingrarna på mig och det började klia redan i december. Å andra sidan så köpte jag en ny wedge, bag och fw5 idag för att stilla behovet.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Första varvet för semestern. Sjukt nöjd med inledningen, jobbigt med tre dubblar på raken bara... Ruskigt fin bana i nästan perfekt skick! Kika på min Instagram om ni vill se mer, lägger det mesta på min story där. BildBildBildBild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Idag försökte jag stilla min golfabstinens med att åka till Danderyds golfcenter för att slå lite bollar. Givetvis var det stängt idag... Nu snöar det också, golfsäsongen har aldrig känts längre bort!
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Idag bokades flygbiljetter ner till Malaga i mitten på april i ren desperation över att snön här i Dalarna inte kommer försvinna förens lagom till midsommar om man har tur. Det är i alla fall känslan. Kommer bo mitt i mellan Fuengirola och Marbella så är det någon som har tips på spelvärda banor i området så tar jag gärna emot dem.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

jefro_444 skrev:Idag bokades flygbiljetter ner till Malaga i mitten på april i ren desperation över att snön här i Dalarna inte kommer försvinna förens lagom till midsommar om man har tur. Det är i alla fall känslan. Kommer bo mitt i mellan Fuengirola och Marbella så är det någon som har tips på spelvärda banor i området så tar jag gärna emot dem.
Calanova är en trevlig bana, ligger strax söder om Fuengirola.
Du råkar inte ha en plats över? :lol:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

StefanL skrev:
jefro_444 skrev:Idag bokades flygbiljetter ner till Malaga i mitten på april i ren desperation över att snön här i Dalarna inte kommer försvinna förens lagom till midsommar om man har tur. Det är i alla fall känslan. Kommer bo mitt i mellan Fuengirola och Marbella så är det någon som har tips på spelvärda banor i området så tar jag gärna emot dem.
Calanova är en trevlig bana, ligger strax söder om Fuengirola.
Du råkar inte ha en plats över? :lol:
Finns alltid en bäddsoffa över ;)

Tror jag spelat Calanova när jag var nere för en 5-år sen, är inte den rejält kuperad och går under motorvägen? Eller minns jag någon annan bana tro :O
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

jefro_444 skrev:
StefanL skrev:
jefro_444 skrev:Idag bokades flygbiljetter ner till Malaga i mitten på april i ren desperation över att snön här i Dalarna inte kommer försvinna förens lagom till midsommar om man har tur. Det är i alla fall känslan. Kommer bo mitt i mellan Fuengirola och Marbella så är det någon som har tips på spelvärda banor i området så tar jag gärna emot dem.
Calanova är en trevlig bana, ligger strax söder om Fuengirola.
Du råkar inte ha en plats över? :lol:
Finns alltid en bäddsoffa över ;)

Tror jag spelat Calanova när jag var nere för en 5-år sen, är inte den rejält kuperad och går under motorvägen? Eller minns jag någon annan bana tro :O
jo väldigt kuperad, något lite konstigt hål och den går under motorvägen.
Vilka datum?
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

StefanL skrev:
jefro_444 skrev:
StefanL skrev:
Calanova är en trevlig bana, ligger strax söder om Fuengirola.
Du råkar inte ha en plats över? :lol:
Finns alltid en bäddsoffa över ;)

Tror jag spelat Calanova när jag var nere för en 5-år sen, är inte den rejält kuperad och går under motorvägen? Eller minns jag någon annan bana tro :O
jo väldigt kuperad, något lite konstigt hål och den går under motorvägen.
Vilka datum?
14-22 April med bara golf hela dagarna, förutom en dag, fick tydligen inte spela på frugans födelsedag :O
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag gläds jag åt att det är mindre än en vecka kvar till jag flyger till Portugal för en veckas golf. :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:I dag gläds jag åt att det är mindre än en vecka kvar till jag flyger till Portugal för en veckas golf. :D
Låter inte helt fel! :)

Själv "gläds" jag av en förkylning som med en flygning i går gett mig konstant lock för ena örat! :D
Skriv svar