I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Ska jag spela min första runda på Johannesberg Golf stora banan som öppnar idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
KW_
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 nov 2017, 10:17

Skulle jag gjort säsongspremiär på banan, men skar upp ena fingret påväg ut från förrådet med bagen så det slutade med 5 stygn och en uppskjuten säsongspremiär :cry:
---------------------------
9.4
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

KW_ skrev:Skulle jag gjort säsongspremiär på banan, men skar upp ena fingret påväg ut från förrådet med bagen så det slutade med 5 stygn och en uppskjuten säsongspremiär :cry:
Ouch! Hoppas det läker snabbt!

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KW_ skrev: 08 apr 2020, 17:57 Skulle jag gjort säsongspremiär på banan, men skar upp ena fingret påväg ut från förrådet med bagen så det slutade med 5 stygn och en uppskjuten säsongspremiär :cry:
På med lite silvertejp bara! :D
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag blir det spel på Johannesberg GK.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Definieras man som golfspelare utifrån sitt handicap?

Är du ditt handicap eller är handicap en reflektion av ditt spel? Kraschar man som golfspelare om man inte kan få ett uppdaterat handicap?

Scoren mot par är för mig det som definierar en spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Snart 6 år sedan som jag gjorde första inlägget här. Tiderna förändrats och jag med dem. Tre veckor sedan som liemannen jagade mig. Hjärtinfarkt med påföljande operation med stentar. Har fått läkarintyg för att få golfbil, men känner redan nu att det kommer att bli segt. Konditionen finns bara inte.
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

rolf skrev: 19 apr 2020, 12:04 Snart 6 år sedan som jag gjorde första inlägget här. Tiderna förändrats och jag med dem. Tre veckor sedan som liemannen jagade mig. Hjärtinfarkt med påföljande operation med stentar. Har fått läkarintyg för att få golfbil, men känner redan nu att det kommer att bli segt. Konditionen finns bara inte.
Kämpa Rolf! Hela forumet hejar på att du snart ska orka ut på banan igen!
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JonWol skrev:
rolf skrev: 19 apr 2020, 12:04 Snart 6 år sedan som jag gjorde första inlägget här. Tiderna förändrats och jag med dem. Tre veckor sedan som liemannen jagade mig. Hjärtinfarkt med påföljande operation med stentar. Har fått läkarintyg för att få golfbil, men känner redan nu att det kommer att bli segt. Konditionen finns bara inte.
Kämpa Rolf! Hela forumet hejar på att du snart ska orka ut på banan igen!
Jag säger som föregående talare : Kämpa!
/ HE
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Hade idag första rundan över 36 poäng sedan 2018. 38 poäng och det som förr hade varit en sänkning blir väl nu något jag inte vet förrän på fredag tidigast. Väldigt antiklimatiskt. Eller det är klart man kan räkna själv men det där att man får en sänkning direkt känslan är ju inte där. Det är ju ändå på något det vi alla kämpar mot. Inser att man måste ändra sätt att tänka på nu och det är USA-tänket som gäller med break-X (X är 80, 90 eller 100) som gäller. I mitt fall 80.

Det var knappast min bästa runda. Inte ens en särskilt bra runda med fyra bollar som fick bada och inte en enda putt som gick. Eller, ja, 18 stycken måste ju ha gått i, men de var nog alla under metern.

Men det var endast någon tre-putt och ingen borttappad boll och det tjänar man ju en del slag på. Dessutom på Kungsängen King's som har kvar sin slope från förra året när hål 11 var en svår par 4 och nu antagligen är Sveriges enklaste par 3 hål.

Just det, jag har ju höjt mig en massa nu i början av säsongen när man är ringrostig och spelat i halv storm. Ok, då kanske 38 poäng inte var en så bra poäng då. Räknar slagen... Nej, det var faktiskt sämre än personbästa på denna bana när den dessutom var längre.

Har kommit fram till att jag inte tycker det är så kul med detta hcp-system. Det kommer gå upp på våren, ner på sommaren och sen upp på hösten igen kanske? Den där känslan från när man vet att man spelat sin bästa golf någonsin (eller i närheten av) när man sänker sig infinner sig inte. Tråkigt. Kanske blir jämnare tävlingar, men det dröjer innan vi vet det.

Men det var fantastiskt golfväder idag och rundan tog tre timmar och tjugo minuter :D.

Edit: räknade på vad min kommande hcp blir och min 38-poäng runda leder till en... Höjning av hcp då den puttar bort en av de bättre rundorna jag hade förra året. Känns inte så kul alls faktiskt.
Hcp: ~12
Skriv svar