I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Idag hämta jag ut nya transportmedlet till golfbanan i sommar beställa bil är ju som att vänta barn. Jäklar vad tid det kan ta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

craftverk skrev: 01 feb 2019, 11:52
MaxP skrev: 19 jan 2019, 12:18 Bild

Projekt muskler 2019 knallar på.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

intressanta skor minst sagt :-)
Vivobarefoot, fantastiskt sköna!
Användarens profilbild
craftverk
Inlägg: 5
Blev medlem: 31 jan 2019, 22:12

:-)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag har jag fortfarande rejält med träningsvärk från första rangepasset i lördags. Har styrketränat ordentligt i tre månader och har aldrig varit så stark som jag är nu. Försökte svinga så snabbt jag kunde på några bollar och det finns visst några väldigt specifika golfmuskler som inte hängt med i resten av styrketräningen. Ibland kan träniningsvärk vara skönt men när det enbart är ena sidan av kroppen är det ingen höjdare.

Hursomhelst så hade jag några slag där jag träffade bollen bra som gick länge än vad det gjorde förra året i toptracer, så fortsätter med syrketräningen på samma spår som jag kört hitills. Rakt gick det också.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 04 feb 2019, 08:35 Idag har jag fortfarande rejält med träningsvärk från första rangepasset i lördags. Har styrketränat ordentligt i tre månader och har aldrig varit så stark som jag är nu. Försökte svinga så snabbt jag kunde på några bollar och det finns visst några väldigt specifika golfmuskler som inte hängt med i resten av styrketräningen. Ibland kan träniningsvärk vara skönt men när det enbart är ena sidan av kroppen är det ingen höjdare.

Hursomhelst så hade jag några slag där jag träffade bollen bra som gick länge än vad det gjorde förra året i toptracer, så fortsätter med syrketräningen på samma spår som jag kört hitills. Rakt gick det också.
http://mxpgolf.libsyn.com/vilken-r-den-bsta-vningen 8-)
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Idag shoppade jag på Röda Korset.. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag var andra dagen i rad på Brommas range och det är så skönt att kunna stå ute och slå bollar. Mycket sporttejp på fingrarna var nödvändigt idag tills jag insåg att jag höll klubban på tok för krampaktigt.

Så jobbade med uppställning, avslappnat grepp och mycket med "shallowing" I nersvingen (kan inte komma på ordet på svenska, Garcia-svingen). Det blev några riktigt bra träffar med järnen efter att ha tåat allting igår.

Det är skönt att det känns som det finns tid kvar att jobba på svingen innan säsongen börjar.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag kickade jag igång en giveaway på insta. Så öppna Insta, gilla inlägget och var med i utlottningen av en FootJoy-tröja och två handskar!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Idag slog jag första hinken utomhus i solskenet på lunchen. Riktigt nice!
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Inte idag fast för ett par dagar sedan vinkade jag adjö till mina vänsterklubbor, har inte riktigt haft möjlighet att träna och spela så mycket som jag önskar åt vänster. Sen har spelet åt höger gått bättre än förväntat dessutom så det går bli att lägga det projektet på hyllan ett tag.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app
Senast redigerad av joakim.pekkari den 27 feb 2019, 15:53, redigerad totalt 1 gånger.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar