I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blev det spontan scramble på Kyssinge med viss leverans.
Satte bl.a en lång eagleputt, limmade några wedgar och slog en jävla drive på 275 meter.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Intressant notering. Det var lättare för svenska flickspelare att komma med i junior Solheimcup (6 stycken från Sverige) än i det nationella VM-laget (3 stycken). Egentligen ett angenämnt problem, avseende framtida golfspelare.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Kul grej, varje gång jag handlar & går förbi den här burken börjar jag tänka på forumet.. dock aldrig vågat köpa än..

Bild
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Paradispetter skrev:Kikade igenom Twitter nu på morgonen och såg ett snabbt klipp på Garcia där han får fri dropp i ett vattenhinder på sista hålet, vad hände där?
han påstod att han stördes då han "tänkte" slå bollen åt fel håll i en sten och på så sätt valla upp den på green. Efter 38min slog han sitt slag in under läktaren och ny fri dropp


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

djerneborn skrev:
Paradispetter skrev:Kikade igenom Twitter nu på morgonen och såg ett snabbt klipp på Garcia där han får fri dropp i ett vattenhinder på sista hålet, vad hände där?
han påstod att han stördes då han "tänkte" slå bollen åt fel håll i en sten och på så sätt valla upp den på green. Efter 38min slog han sitt slag in under läktaren och ny fri dropp


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Parodi rakt igenom tyvärr..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Angående Garcia så utnyttjade han de regler som finns till sin fördel och är det några som ska ha skit så är det väl domarna som tog sån tid på sig?
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sandstream skrev:Angående Garcia så utnyttjade han de regler som finns till sin fördel och är det några som ska ha skit så är det väl domarna som tog sån tid på sig?

Precis dit jag vill komma, att spelarna är dåliga på regler är ju sedan gammalt.. men att domarna måste påskynda spelet och dessutom sluta larva sig med besluten, där finns det lite att jobba på.

Dom stora tv-kanalerna i USA gnäller på att spelet är för långsamt för deras städningar osv, regeldiskussionerna tar ju också oerhört långt tid. Finns ju flera fall nu på kort tid där tiden rinner iväg..
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:
Sandstream skrev:Angående Garcia så utnyttjade han de regler som finns till sin fördel och är det några som ska ha skit så är det väl domarna som tog sån tid på sig?

Precis dit jag vill komma, att spelarna är dåliga på regler är ju sedan gammalt.. men att domarna måste påskynda spelet och dessutom sluta larva sig med besluten, där finns det lite att jobba på.

Dom stora tv-kanalerna i USA gnäller på att spelet är för långsamt för deras städningar osv, regeldiskussionerna tar ju också oerhört långt tid. Finns ju flera fall nu på kort tid där tiden rinner iväg..
Wesley Bryan visade ju med all tydlighet att det går fint att spela 18 hål på 1.29 och gå -3 så nog fan går det att snabba upp spelet om PGA vill :D
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sedan Tapatalk uppdaterade appen har den slutat ge mig notiser om citerade inlägg osv, någon annan som upplever samma problem?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Sedan Tapatalk uppdaterade appen har den slutat ge mig notiser om citerade inlägg osv, någon annan som upplever samma problem?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hittar ingenting i den nya appen, är det ett problem? Haha!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar