I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

hericson skrev:
Tränar du likadant som du spelar? Tar du olika lägen, längder, klubbor etc mellan slagen? När man står och tränar och skickar 10st likadana slag så är det klart att du hittar något som funkar tillslut. Att få det att funka när man kastar in mycket variation är tricket. Testa att skicka ett gäng hårda övningsswingar mellan dina wedgeslag tex och gå mellan flera olika lägen på övningsområdet medans du tränar.
Ja exakt samma som på banan blir det ju inte men jag tycker nog att man varierar sig tillräckligt. Men visst två tre bollar i rad till samma mål kan det ju bli. Men för det så missar man inte första slaget som på banan. Jag tror att man är mycket mer rädd för att missa påvar då det står mer på spel, tränar man spelar det ingen roll om skulle göra något tokigt. Och så är jag väl inte bättre helt enkelt :)[/quote]

Två tre bollar i rad på samma ställe är ju raka motsatsen mot hur du spelar. Har du nött teknik eller tränat för resultat på övningsfältet? 🏌️



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59


MaxP skrev: Två tre bollar i rad på samma ställe är ju raka motsatsen mot hur du spelar. Har du nött teknik eller tränat för resultat på övningsfältet? Bild
Jag har försökt få in någon slags teknik. Men det är kanske som vanligt, man behöver ta en lektion.
/ HE
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

hericson skrev:
MaxP skrev: Två tre bollar i rad på samma ställe är ju raka motsatsen mot hur du spelar. Har du nött teknik eller tränat för resultat på övningsfältet? Bild
Jag har försökt få in någon slags teknik. Men det är kanske som vanligt, man behöver ta en lektion.
Det är inte så att på övningsgreen kan du slå första slaget med vetskap om att det är okej att du missar och därav missar mindre. Medans på banan har du pressen att det behöver vara rätt.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

stevvee skrev:
hericson skrev:
MaxP skrev: Två tre bollar i rad på samma ställe är ju raka motsatsen mot hur du spelar. Har du nött teknik eller tränat för resultat på övningsfältet? Bild
Jag har försökt få in någon slags teknik. Men det är kanske som vanligt, man behöver ta en lektion.
Det är inte så att på övningsgreen kan du slå första slaget med vetskap om att det är okej att du missar och därav missar mindre. Medans på banan har du pressen att det behöver vara rätt.
Jo så är det nog, jag var inne på det lite längre upp i tråden.
/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

På väg ut till golfbanan. Idag blir det att testa nya hybriden och Spider S puttern på bana.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Spelade Brollsta i går och flaggplaceringarna var en katastrof. Av 18 flaggor var det säker 14 som stod i lutningar :(
Märks att den som gör hålen inte spelar själv :roll:
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 18 maj 2020, 08:06 Spelade Brollsta i går och flaggplaceringarna var en katastrof. Av 18 flaggor var det säker 14 som stod i lutningar :(
Märks att den som gör hålen inte spelar själv :roll:
Ah, då var det inte bara jag. Stod nästan alla 1-2 meter från green-kant också? Spelade där 10 maj och det var extremt svåra flagg-placeringar. Ok med ett par stycken, men när det är fler än hälften och dessutom inte fantastisk väder blir det frustrerande. Men gjorde inte så mycket för vi spelade matchspel. Inte mycket annat att göra i de situationerna för man kommer inte gå på sitt hcp.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 19 maj 2020, 11:49Ah, då var det inte bara jag. Stod nästan alla 1-2 meter från green-kant också? Spelade där 10 maj och det var extremt svåra flagg-placeringar. Ok med ett par stycken, men när det är fler än hälften och dessutom inte fantastisk väder blir det frustrerande. Men gjorde inte så mycket för vi spelade matchspel. Inte mycket annat att göra i de situationerna för man kommer inte gå på sitt hcp.
Ja, de flesta var nära greenkanterna OCH i lutning.

På 15 tex (gamla 6:an) stod den kort med kanske 1 meter till kanten så 98% av de som träffade green hade nedförsputt till en flagg som stod i lutningen.
Slog min lite lite för hårt och låg vid vattenkanten när den stannat... :evil:

Hade förstått om de spelats KM eller liknande men en vanlig söndag, kom igen!
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag är det träningstävlingen 1 av 3 för uttagning till klubblags SM i division 2 på hemmaplan i Juli. Spel från vit tre, vilket innebär 439 meter längre bana.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag kikar ni väl på min course vlog från Kungsängen?
https://www.instagram.com/p/CA3KkYFlnhI/
Skriv svar