I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

djerneborn skrev:Nya wedgarna har kommit

Grymt har spelat samtliga av dom banorna, finns många fina vyer och hål där!

Kul med GameBook också :D
Saltar alltid en bra story
kananga
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 dec 2016, 17:07
Ort: Jönköping

Idag har jag dragit igång säsongen med ett rangepass på nyöppnade rangen. Nu väntar man bara på att all snö ska försvinna och att banan öppnar med :P
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Idag gjorde jag säsongspremiär då jag spelade 9 hål på Lindö. Skicket var tyvärr bedrövligt, alldeles för mycket vatten överallt men vädret var fint och det fanns inte mycket snö kvar. Dock hade faktiskt golfstar mailat ut och varnat om att skicket inte var det bästa men är man sugen så är man! Nu får vi hoppas att banorna torkar till nästa helg!
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Skendarn skrev:Idag gjorde jag säsongspremiär då jag spelade 9 hål på Lindö. Skicket var tyvärr bedrövligt, alldeles för mycket vatten överallt men vädret var fint och det fanns inte mycket snö kvar. Dock hade faktiskt golfstar mailat ut och varnat om att skicket inte var det bästa men är man sugen så är man! Nu får vi hoppas att banorna torkar till nästa helg!
Alla 18 spelbara?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Skendarn skrev:Idag gjorde jag säsongspremiär då jag spelade 9 hål på Lindö. Skicket var tyvärr bedrövligt, alldeles för mycket vatten överallt men vädret var fint och det fanns inte mycket snö kvar. Dock hade faktiskt golfstar mailat ut och varnat om att skicket inte var det bästa men är man sugen så är man! Nu får vi hoppas att banorna torkar till nästa helg!
Det kan tyvärr inte torka upp förrän tjälen har släppt. Vattnet rinner inte igenom tjäle och går du ut och gräver lite så märker du att det är rejält med tjäle fortfarande.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Idag... Kom jag hem från Norra Skottland. Spelade 9 varv på 5 dagar på en anläggning som heter Moray Golf Club. 36 håls Links. Bra start på säsongen! Det var allt från 4 lager kläder till piké väder och 2 dussin bortslagna bollar

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Jag funderar på varför golfklubbar är så himla dåliga på att försöka förmedla ut dagsläget på bana/range osv. Man får ju oftast leta som en galning om allt.

Måste ju finnas banarbetare ute som kan uppdatera med bilder och en plan/önskan/tro om öppning. Kan ju inte tro att alla golfbanor är lamslagna och har inte en aning om det är 2 veckor eller 5 månader bort innan dom öppnar.

Varje år samma sak, söka som en tok på forumet för att få reda på läget på banorna/ranger

Skärpning golf Sverige


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Gick jag 9 hål. Slog 4 FYRA ! Sockets på rad. Droppade boll efter boll tills jag lyckades få iväg järn 9 125m, 15m vänster om green.

Turbtt jag var ensam.
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
kananga
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 dec 2016, 17:07
Ort: Jönköping

stevvee skrev:Jag funderar på varför golfklubbar är så himla dåliga på att försöka förmedla ut dagsläget på bana/range osv. Man får ju oftast leta som en galning om allt.

Måste ju finnas banarbetare ute som kan uppdatera med bilder och en plan/önskan/tro om öppning. Kan ju inte tro att alla golfbanor är lamslagna och har inte en aning om det är 2 veckor eller 5 månader bort innan dom öppnar.

Varje år samma sak, söka som en tok på forumet för att få reda på läget på banorna/ranger

Skärpning golf Sverige


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Spot on! Varför är det så? Är det ett beslut personalen tar på studs om man ska öppna eller inte? Svårt att planera kanske? I och för sig, att på ett tydligt sätt skriva ut om rangen är öppen eller inte borde inte vara några konstigheter.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Cristoffer skrev:Gick jag 9 hål. Slog 4 FYRA ! Sockets på rad. Droppade boll efter boll tills jag lyckades få iväg järn 9 125m, 15m vänster om green.

Turbtt jag var ensam.
Det är sen gammalt; en socket kommer aldrig ensam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar