I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag spelade jag mina allra första 18 hål. Idag fick jag dessutom förståelse vilken skillnad det är på golfbana och rangen, ungefär som skillnaden mellan ishockey och fotboll.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

Idag var jag hos kiropraktor pga problem i bröstryggen. Otrolig smärta i vänstersidan (högerspelare).
Hoppas vara fit for fight till helgen!
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag har jag gjort en ordentlig tvätt av mina klubbor.
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag gick jag min andra 18-hålsrunda. Fantastiskt kul!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Pkgolf skrev:Idag gick jag min andra 18-hålsrunda. Fantastiskt kul!
Härligt, du har många rundor framför dig!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lirar jag Vallentuna GK för första gången..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag var det meet-up med Random Golf Club Sweden på Vallgårdens Gk. Supertrevlig träff och många nya trevliga bekantskaper. Banan i sig var en ganska trevlig liten pay&play med bra variation på de relativt korta hålen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

joakim.pekkari skrev: 03 okt 2020, 19:14 Idag var det meet-up med Random Golf Club Sweden på Vallgårdens Gk. Supertrevlig träff och många nya trevliga bekantskaper. Banan i sig var en ganska trevlig liten pay&play med bra variation på de relativt korta hålen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vad var det för meet-up? Älskar random golf clubs
Saker dom säljer.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

joakim.pekkari skrev:Idag var det meet-up med Random Golf Club Sweden på Vallgårdens Gk. Supertrevlig träff och många nya trevliga bekantskaper. Banan i sig var en ganska trevlig liten pay&play med bra variation på de relativt korta hålen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Berätta mer!
Saltar alltid en bra story
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Paradispetter skrev: 04 okt 2020, 15:48
joakim.pekkari skrev:Idag var det meet-up med Random Golf Club Sweden på Vallgårdens Gk. Supertrevlig träff och många nya trevliga bekantskaper. Banan i sig var en ganska trevlig liten pay&play med bra variation på de relativt korta hålen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Berätta mer!
Harry skrev: 04 okt 2020, 08:06
joakim.pekkari skrev: 03 okt 2020, 19:14 Idag var det meet-up med Random Golf Club Sweden på Vallgårdens Gk. Supertrevlig träff och många nya trevliga bekantskaper. Banan i sig var en ganska trevlig liten pay&play med bra variation på de relativt korta hålen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vad var det för meet-up? Älskar random golf clubs
Saker dom säljer.
Det var https://www.instagram.com/randomgolfclubsweden/ som anordnade träffen, det här var den tredje totalt och den andra i Skåne. Vi blev ca 12 personer, de flesta killar i åldern 25-40 men även en tjej och en kille och hans typ 10-årige son. Vi spelade de första 3 hålen (par 4, par 3 , par 3) som en enda stor boll och självklart med Ace Cam rullandes på par 3:orna, väldigt trevlig stämning och många glada tillrop oavsett resultat på slaget eller hålet. Efter de första 3 hålen så delade vi upp oss i 4-bollar och spelade klart varvet. Därefter blev det lite korv med bröd och trevligt skitsnack utanför klubbhuset. Det filmades en hel del med mobiler och drönare så det lär väl dyka upp på instagram eller youtube. Sen var den officiella träffen över och några drog sig hemåt medans resten av oss gick ut ett varv till. Jättetrevlig träff som sagt och jag hoppas att vi hinner med en till innan vintersäsongen :)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar