I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 08 sep 2020, 09:10
stevvee skrev: 07 sep 2020, 14:20Att medlemmar får förtur har jag väldigt svårt att tro på en normal klubb(ej bro hof,ullna,Drottningholm m.m) klubbarna drar väll ändå in mest pengar på GF
Jag tänker att de måste värna om sina medlemmar. Om uppsvinget för golfen håller i sig nästa år tror jag att klubbarna som tar hand om sina medlemmar kommer att vinna mest i det långa loppet och de som föredrar GF-gäster kommer att förlora när hajpen lagt sig.
Det blir nog bättre när Corona-restriktionerna lagt sig. Det brukade vara få som ville spela golf på lördag eftermiddag/kväll och därför har jag alltid utnyttjat det för jag spelar hellre golf än att festa eller vad nu folk gjorde som de inte gör nu. Jag har ändå spelat så mycket i år så det kanske räcker ändå.

Men tycker de flesta golfklubbor som vill att medlemmar ska få före GF-gäster har löst det genom att ha ormiligt hög GF om man inte spelar med en medlem. Sen kanske de fortfarande kan boka lika tidigt.

För många år sedan när jag spelade golf första gången så var det väldigt begränsat hur många medlemmar en klubb tog in. Är det fortfarande så på vanliga banor? (nu pratar vi inte om de man måste köpa en aktie för 50k-100k för att vara medlem i)

Jag tycker så många klubbar gör reklam för att ta in medlemmar och blir lite förvånad att det inte är "fullt" på några klubbar. Har man tagit in för många medlemmar i år? Det finns väl inte kö-listor längre? Någon med lite insikt får gärna berätta för det var omöjligt att bli medlem på en bättre klubb runt 2005-2008, men så är verkligen inte fallet nu.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 07 sep 2020, 14:20Att medlemmar får förtur har jag väldigt svårt att tro på en normal klubb(ej bro hof,ullna,Drottningholm m.m) klubbarna drar väll ändå in mest pengar på GF
Jag tänker att de måste värna om sina medlemmar. Om uppsvinget för golfen håller i sig nästa år tror jag att klubbarna som tar hand om sina medlemmar kommer att vinna mest i det långa loppet och de som föredrar GF-gäster kommer att förlora när hajpen lagt sig.
Har golfklubbar råd att tänka långsiktigt ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 08 sep 2020, 10:20Har golfklubbar råd att tänka långsiktigt ?
Det får vi hoppas för deras egen skull.
Så fort golfandet går ner kommer klubbarna som tänkte kortsiktigt att få problem.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Pröjsade jag 1500 spänn för att lira Öster by Stenson och det var verkligen värt det!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 09 sep 2020, 18:09 Pröjsade jag 1500 spänn för att lira Öster by Stenson och det var verkligen värt det!
1500 känns saftigt för en GF. Hur står den sig i jämförelse mot Ullna och Bro Hof Castle som jag tror ligger runt samma nivå?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Niklas skrev:
JohanAdministratör skrev: 09 sep 2020, 18:09 Pröjsade jag 1500 spänn för att lira Öster by Stenson och det var verkligen värt det!
1500 känns saftigt för en GF. Hur står den sig i jämförelse mot Ullna och Bro Hof Castle som jag tror ligger runt samma nivå?


800:- i GF om man lirar med en medlem är okay..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 10 sep 2020, 06:581500 känns saftigt för en GF. Hur står den sig i jämförelse mot Ullna och Bro Hof Castle som jag tror ligger runt samma nivå?
Öster är riktigt fint skött och håller väl nästan samma nivå som Hofen. Miljön är dock tristare men det är ju svårt att påverka.
Bandesignen är lite så där och man har inte direkt något wow-hål som sätter sig i minnet. Hål 16 och 17 är det lite Kalle Anka-varning på.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
Niklas skrev: 10 sep 2020, 06:581500 känns saftigt för en GF. Hur står den sig i jämförelse mot Ullna och Bro Hof Castle som jag tror ligger runt samma nivå?
Öster är riktigt fint skött och håller väl nästan samma nivå som Hofen. Miljön är dock tristare men det är ju svårt att påverka.
Bandesignen är lite så där och man har inte direkt något wow-hål som sätter sig i minnet. Hål 16 och 17 är det lite Kalle Anka-varning på.
Skylten ”don’t even think about it” är nog den sak från Öster jag sett mest utav. Känns ju som att det bekräftar just det du säger om wow känslan.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

stevvee skrev:
Sandstream skrev:
Niklas skrev: 10 sep 2020, 06:581500 känns saftigt för en GF. Hur står den sig i jämförelse mot Ullna och Bro Hof Castle som jag tror ligger runt samma nivå?
Öster är riktigt fint skött och håller väl nästan samma nivå som Hofen. Miljön är dock tristare men det är ju svårt att påverka.
Bandesignen är lite så där och man har inte direkt något wow-hål som sätter sig i minnet. Hål 16 och 17 är det lite Kalle Anka-varning på.
Skylten ”don’t even think about it” är nog den sak från Öster jag sett mest utav. Känns ju som att det bekräftar just det du säger om wow känslan.

Bild

Bild☠️


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag spelade jag första varvet efter att vår dotter föddes för lite drygt en vecka sedan. Att bära bebis är inte snällt mot ryggen vilket kändes ganska tidigt under varvet, det var skönt att komma ut och spela med polarna dock! Testade att spela med min backup-putter idag, blandade resultat kan man väl säga... Får se om den hänger kvar i bagen över vintern.

Klickade såklart även hem en box hos https://duckhook.se/ och ett par kepsar, finns nog ett par boxar kvar för den som är intresserad. Förra boxen var sjukt nice!
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar