I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Slog jag en m1 driver. De va dumt...
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Näe har tyvärr inte satt det än, men jag har börjat kika lite. Har fått kompromissa en del med tjejen. Så nu ser det ut som första rundan blir i Phoenix, alltså ingen runda i Cali eller Nevada. Sedan golf i Texas, lutar åt Cowboys club, sedan Alabama någon av Trent Jones Trail-banorna i södra Alabama, sen tänkte jag försöka lira något i Georgia nära Savannaha, sedan Orlando och Miami.
Ska du verkligen ta med tjejen på en sån resa?
Dubbelt så dyrt, hälften så kul! :D
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Idag hade jag bokat tid för customfitting och var riktigt sugen på en GBB Epic. Döm min förvåning när den klubban som gav bäst resultat var min egna cobra f6. Åkte hem 600kr fattigare, trist när man ändå var sugen på något nytt.

Annars är det roligt att se att träningen ger resultat. Har stått och vevat i Ullna hela jullovet runt 2h per dag och det är sjukt vad mycket längre och rakare jag slår. Tittade på mitt gamla testresultat från customfittingen och min ballspeed är 15mph snabbare per klubba, jag carryar runt 10-15 meter per järnklubba än vad jag förut slog totalt samt att drivern går som en raket! Kul med golf och längtar verkligen efter säsongen.
En nackdel med att jag slår längre är jag kanske måste köpa nya klubbor igen. Fick steelfibre skaft eftersom jag slog så långsamt men mycket var nog pga att jag precis hade börjat spela golf då. Nu får jag iväg min j5 runt 190m med rull vid bra slag medan jag förut slog max 150m.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Skendarn skrev:Idag hade jag bokat tid för customfitting och var riktigt sugen på en GBB Epic. Döm min förvåning när den klubban som gav bäst resultat var min egna cobra f6. Åkte hem 600kr fattigare, trist när man ändå var sugen på något nytt.

Annars är det roligt att se att träningen ger resultat. Har stått och vevat i Ullna hela jullovet runt 2h per dag och det är sjukt vad mycket längre och rakare jag slår. Tittade på mitt gamla testresultat från customfittingen och min ballspeed är 15mph snabbare per klubba, jag carryar runt 10-15 meter per järnklubba än vad jag förut slog totalt samt att drivern går som en raket! Kul med golf och längtar verkligen efter säsongen.
En nackdel med att jag slår längre är jag kanske måste köpa nya klubbor igen. Fick steelfibre skaft eftersom jag slog så långsamt men mycket var nog pga att jag precis hade börjat spela golf då. Nu får jag iväg min j5 runt 190m med rull vid bra slag medan jag förut slog max 150m.
Tips, räkna inte in rullen i dina längder. Det blir bara förvirring på banan då. Att veta sin carry är betydligt mer värdefullt, speciellt när du börjar lära dig att sätta mer stopp i bollen. Jag slår min J5 runt 180-182m och brukar generellt få stopp på den efter 5m på de flesta greener.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skendarn skrev:Idag hade jag bokat tid för customfitting och var riktigt sugen på en GBB Epic. Döm min förvåning när den klubban som gav bäst resultat var min egna cobra f6. Åkte hem 600kr fattigare, trist när man ändå var sugen på något nytt.

Annars är det roligt att se att träningen ger resultat. Har stått och vevat i Ullna hela jullovet runt 2h per dag och det är sjukt vad mycket längre och rakare jag slår. Tittade på mitt gamla testresultat från customfittingen och min ballspeed är 15mph snabbare per klubba, jag carryar runt 10-15 meter per järnklubba än vad jag förut slog totalt samt att drivern går som en raket! Kul med golf och längtar verkligen efter säsongen.
En nackdel med att jag slår längre är jag kanske måste köpa nya klubbor igen. Fick steelfibre skaft eftersom jag slog så långsamt men mycket var nog pga att jag precis hade börjat spela golf då. Nu får jag iväg min j5 runt 190m med rull vid bra slag medan jag förut slog max 150m.
Det där lät väldigt överraskande - jag har aldrig varit med om att en customfitting/nyare modell inte gör en märkbar skillnad.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

MaxP skrev:
Skendarn skrev:Idag hade jag bokat tid för customfitting och var riktigt sugen på en GBB Epic. Döm min förvåning när den klubban som gav bäst resultat var min egna cobra f6. Åkte hem 600kr fattigare, trist när man ändå var sugen på något nytt.

Annars är det roligt att se att träningen ger resultat. Har stått och vevat i Ullna hela jullovet runt 2h per dag och det är sjukt vad mycket längre och rakare jag slår. Tittade på mitt gamla testresultat från customfittingen och min ballspeed är 15mph snabbare per klubba, jag carryar runt 10-15 meter per järnklubba än vad jag förut slog totalt samt att drivern går som en raket! Kul med golf och längtar verkligen efter säsongen.
En nackdel med att jag slår längre är jag kanske måste köpa nya klubbor igen. Fick steelfibre skaft eftersom jag slog så långsamt men mycket var nog pga att jag precis hade börjat spela golf då. Nu får jag iväg min j5 runt 190m med rull vid bra slag medan jag förut slog max 150m.
Det där lät väldigt överraskande - jag har aldrig varit med om att en customfitting/nyare modell inte gör en märkbar skillnad.
Ptja, har han redan en driver som är väldigt väl anpassad efter hans sving så är det ju inte nödvändigtvis så att en nyare klubba ger bättre värden. Rick Shiels har gjort lite intressanta jämförelser mellan olika årsmodeller av drivers från alla tillverkare och då är det nästintill 0 skillnad i hur långt de går, vilket inte är så konstigt med tanke på att trampolineffekten är reglerad.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
EnFahlgren
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 sep 2017, 21:41
Ort: Östersund

Önskar jag er alla ett gott nytt (golf)år! Själv skippade jag fyrverkerierna och skickade istället iväg en pro v1 ut i nyårsnatten BildBild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

EnFahlgren skrev:Önskar jag er alla ett gott nytt (golf)år! Själv skippade jag fyrverkerierna och skickade istället iväg en pro v1 ut i nyårsnatten BildBild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Går bara att älska den där! Gott nytt år allihop!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går var det säsongspremiär på Bro Bålstas lilla 9-hålare som är öppen året runt.
+3 grader och regn men oj vad kul det var efter nästan två månaders uppehåll.
Hade bara med mig 6 klubbor totalt men det gick över förväntan.

Lite hårt i backen på sina ställen och stående vatten på de flesta greenerna men roligare än att kolla Ivanhoe! :)
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Börjar pga touren igen, äntligen!
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Skriv svar