I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

MaxP skrev: 02 maj 2019, 08:02 Dags att göra London, det vill säga shoppa och äta en massa mat. 8-)
Lyckans ost!
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 02 maj 2019, 07:31Jo, visst. Det skulle jag nog göra om endast jag spelade ensam, men då skulle jag varken ha frun eller kollegan som jag brukar spela med. Ingen av dem är beredda att lägga 20.000 kronor eller vad det är på golfmedlemskap även om det är "värt" det. Jag skulle nog inte heller göra det om jag hade 34 i hcp :lol: .

Iaf, så var en del av förklaringen till de icke mottagliga greenerna hålpipning och dressning, men det syntes inte alls i söndags. Men såg en liten skylt om det vid receptionen igår. Igår var det betydligt mer spelbart.

Men ni som spelade på mycket på Kungsängen förut och nu valt att sluta gjorde nog inget dumt val. Hål 11-17 ser nu ut som skit ärligt talat. Ica har huggit ner all skog bakom de hålen så det är helt öppet. Nu spelar man snart mitt i ett industriområde istället för i skogen. P.g.a. av detta kommer jag byta klubb nästa år.
19.900:- för fritt spel på båda banorna, fria rangebollar, tillgång till gym mm.
Klart det blir dyrt om man är flera i familjen så jag har full förståelse för att det inte passar alla.

Kungsängen har gått ner sig rejält sen jag började spela där 2011. Lite sämre år för år.

En bekant jobbar på ICA och han har hört sig lite för om planerna med marken. Just nu verkar ICA mest intresserade av att säkra upp mark för framtiden.
Den dag de behöver marken köper de ut Golfstar från hyreskontraktet. Kan bli nästa år eller om 20 år.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går körde Golfstar en tävling på Kungsängen Queens. Tvåmanna-scramble med drygt 70 lag vilket fick till följd att 4 lag startade på varje hål.
Mina kompisar spelade sin runda på 6:20. När vi skulle gå ut på kvällen startade prisutdelningen och det hade då gått 7:45 från starten.
Vad tycker ni om att arrangören maximerar antalet startande (av ekonomiska skäl?) och struntar i hur lång tid tävlingen tar?
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 02 maj 2019, 11:09 En bekant jobbar på ICA och han har hört sig lite för om planerna med marken. Just nu verkar ICA mest intresserade av att säkra upp mark för framtiden.
Den dag de behöver marken köper de ut Golfstar från hyreskontraktet. Kan bli nästa år eller om 20 år.
Men hugger man ner skog och spränger berg endast för att säkra upp marken? Jag kan inte sånt så det kanske finns en poäng. Annars känns det ju dumt att man hugger ner skog för att låta det vara kalt i 20 år i onödan. Så jag antar att de bygger något snart.

Det som är riktigt löjligt är hur man från Golfstar/Kungsängens sida har sagt att det inte påverkar spelet. Det är en lögn, då flera tees har försvunnit och hål 12 spelas nu endast har en röd tee kvar. Det är kanske tillfälligt, men man tar fortfarande 750 kronor i greenfee för en bana som inte har rätt slope p.g.a. ändringarna.

Kanske får Kungsängen ge upp tanken på att vara en 36-hålsbana och göra en bra 18-hålsbana med en riktig range istället. Nu är det två halvdana banor med en usel range.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 02 maj 2019, 11:29Men hugger man ner skog och spränger berg endast för att säkra upp marken? Jag kan inte sånt så det kanske finns en poäng. Annars känns det ju dumt att man hugger ner skog för att låta det vara kalt i 20 år i onödan. Så jag antar att de bygger något snart.
Den mark som de röjer nu såldes för längesedan och det har funnits pinnar i flera år som visat tomtgränsen. Att det skulle byggas där har som sagt varit känt länge.

Det nya är att ICA köpt marken som golfbanorna ligger på av den familj/företag som Golfstar arrenderar av. Det är den marken man köpt för att säkra upp inför framtiden. Vad som händer med golfbanorna vet bara ICA.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:I går körde Golfstar en tävling på Kungsängen Queens. Tvåmanna-scramble med drygt 70 lag vilket fick till följd att 4 lag startade på varje hål.
Mina kompisar spelade sin runda på 6:20. När vi skulle gå ut på kvällen startade prisutdelningen och det hade då gått 7:45 från starten.
Vad tycker ni om att arrangören maximerar antalet startande (av ekonomiska skäl?) och struntar i hur lång tid tävlingen tar?
Beror helt och hållet på hur tydligt det är innan tycker jag. Har själv spelat många tävlingar där det är 6+ timmar av flera anledningar men det är tydligt redan innan starten. Det är i min bok en stor skillnad mot att en ”vanlig” tävling tar 6+.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 02 maj 2019, 11:13 I går körde Golfstar en tävling på Kungsängen Queens. Tvåmanna-scramble med drygt 70 lag vilket fick till följd att 4 lag startade på varje hål.
Mina kompisar spelade sin runda på 6:20. När vi skulle gå ut på kvällen startade prisutdelningen och det hade då gått 7:45 från starten.
Vad tycker ni om att arrangören maximerar antalet startande (av ekonomiska skäl?) och struntar i hur lång tid tävlingen tar?
8 spelare på varje hål, nja, det borde man isåfall vara beredd på, inte du alltså, men som deltagare. Men krasst, helt jävla katastrof...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Idag konstrade jag att Rya är bättre än PGA National Lakes!
Att jag aldrig mer ska klaga på lite vind hemma Åhus Östra och PGA National Lakes i runt 10-14 sekundmeter, idag Rya i runt 6-8.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:
P.T skrev: 23 apr 2019, 21:41 Spelade golf i lite blåst (18m/s) på en seasidebana.

Utslag på första tee fick bli en träfemma från backen, det gick inte att få bollen att ligga kvar på peggen. Halvdåligt slag på ca 290m och sedan en J9 sista 180m till green. Blev lite lång på inspelet... och ja, det var medvind på det hålet.

Gav upp efter tre hål, slog en 6-7meters putt i svagt uppförs och stannade ca 1m kort om flaggan. Sedan blåste bollen tillbaka och förbi där jag stod och av green. Då gick jag hem Bild
Been there done that. :lol:
Brukar säga att när du behöver ta hänsyn till vinden när du puttar, då finns det roligare saker att göra!
Det har varit min verklighet i tre dagar,


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hoppas jag att Henrik Nordlander vinner på web.com


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar