Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går sköt jag 81 brutto på Castle = 37 poäng.

FIR: 75%
GIR: 33%
Puttar: 1.61

Birdies: 2
Par: 9
Bogeys: 3
Dubblar: 4

Kan jag få bort onödiga dubblar så... :)
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

stevvee skrev:
Enannantanke skrev:
9 hål på Bodaholm imorse.
Hur var banan ?
Banan är i bra skick. Vissa greener är lite fläckiga men inget som påverkar på något sätt. Bara estetiskt.

De har km i helgen så den är helt klar spelvärld nu under hösten. Börjar nog bli min favorit bland golfstar banorna.

Har inte spelat där på några veckor och skall ställa upp på KM nu till helgen så låter lovande då!
Banan är verkligen kanonbra trots att den kan uppfattas lite enkel.

Hoppas verkligen golfstar kan få tummen ur och ordna klubbhus så det kan ge lite bättre känsla !
Lycka till! Ett klubbhus vore verkligen ett lyft för klubben. Men samtidigt så kanske den hålls i så pass bra skick eftersom kostnaden då läggs på banan istället för klubbhuset. Bästa vore ju om båda var i topptrim.

Tack...
Nu vet jag inte exakt kostnad men tror man betalar en del för dom två barackerna som står där, sen borde (jag säger borde) det finnas försäkringspengar från branden men man kanske inte hade klubbhuset försäkrat.
Lasse som driftar banan gör ett fantastiskt arbete, Vore verkligen roligt om fler kunde förstå vilken guldklimp det är samtidigt som det är skönt att fler inte fattar så man får tider där :D
Lite bättre range och sen wedge område och jag behöver inte åka någon annanstans :!:

Nu förutsätter du att det som brann upp hade något värde :). Det blev nog inte många kronor för den wellpappen.
Jo förvisso men något måste det vara värt, baracker kostar också :roll:
Ja det är klart, men förmodligen bara för att täcka ett års prenumeration på Holken :D.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

Semifinal i Nordea Matchspel idag på klubben vilket resulterade i vinst och 81 slag. 4 bättre än handicap och sänkning till 9,8. Hade som mål att komma under 10 denna säsong så nu får väl målet vara att ta sig till 9,4 innan snön kommer vilket inte känns omöjligt.

Hade idag 11 par, en birdie, fyra bogey, en dubbel samt en trippel (bogey på andrabollen). En bogey samt dubbeln var pga av riktigt dåliga utslag som inte ens tog sig förbi damtee så det hade varit lätt att hämta hem 3 slag där. Resten av rundan kan jag inte vara missnöjd med, speciellt inte sista 9 där det bara fanns en bogey och resten par 8-)
Mizuno MP-64
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ååååå ska dit imorrn. Läääängtar
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Idag lyckades jag skrapa ihop 70 netto och 37 poäng
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Kunde klämma in 9 på Kungsängen Kings (spelade bakre 9) och verkar till sist ha hittat bitar av mitt gamla spel.

Dock, som alltid, så funkar en sak (tee slag), så funkar inte något annat (puttande).... Fortfarande en hel del jobb att ta sig under 15 igen.

Bild

44 slag, 21 poäng.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

korben skrev:Kunde klämma in 9 på Kungsängen Kings (spelade bakre 9) och verkar till sist ha hittat bitar av mitt gamla spel.

Dock, som alltid, så funkar en sak (tee slag), så funkar inte något annat (puttande).... Fortfarande en hel del jobb att ta sig under 15 igen.

Bild

44 slag, 21 poäng.
Bra spelat, fin sänkning då? Är du nöjd med Arccos? Det ser riktigt bra ut.
Stoft
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 jun 2017, 20:41
Ort: Östersund
Kontakt:

27 hål KM idag, +9 efter första 18 vilket genererade 38p och en sänkning till 9,4. Sista nio hålen för dagen var dock en katastrof rakt igenom, par på hål 1 och 9 sen var det boggie, dubbel och trippel resten. Slutade +20 för dagen men klarade cuten vilket var målet :)
Mizuno MP-64
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Dagens score, igår. 78 slag på Ingarö Skogsbana.
Skriv svar