Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

svingit skrev: 09 aug 2020, 20:46 Idag spelade jag en helt ok runda där jag endast träffade 6 greener. Fick förlita mig på Chippar och puttningen idag. Vilket funkade utmärkt. Dock endast en birdie idag och den satt långt inne. Inte för en hål 16 kom den. Har under veckan gjort 4 bra rundor där jag gjort birdie på hål 16 varje runda. Utslagen lämnade lite att önska, men bollen var alltid i spel efter utslaget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Är målet att bli tävlingsgolfare?
Som jag säger till några av mina juniorer - med nivån du nått nu är nästa steg att prestera på tävling, inte att skala av något slag under en sällskapsrunda. 👍
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

MaxP skrev: 10 aug 2020, 07:10
svingit skrev: 09 aug 2020, 20:46 Idag spelade jag en helt ok runda där jag endast träffade 6 greener. Fick förlita mig på Chippar och puttningen idag. Vilket funkade utmärkt. Dock endast en birdie idag och den satt långt inne. Inte för en hål 16 kom den. Har under veckan gjort 4 bra rundor där jag gjort birdie på hål 16 varje runda. Utslagen lämnade lite att önska, men bollen var alltid i spel efter utslaget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Är målet att bli tävlingsgolfare?
Som jag säger till några av mina juniorer - med nivån du nått nu är nästa steg att prestera på tävling, inte att skala av något slag under en sällskapsrunda. 👍
Kanske läge att lägga till en asterisk (eller guldstjärna) efter hcp på de som faktiskt spelar på sitt hcp på tävling eller tävlat sig till sin hcp i det gamla systemet :mrgreen:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

MaxP skrev: 10 aug 2020, 07:10
svingit skrev: 09 aug 2020, 20:46 Idag spelade jag en helt ok runda där jag endast träffade 6 greener. Fick förlita mig på Chippar och puttningen idag. Vilket funkade utmärkt. Dock endast en birdie idag och den satt långt inne. Inte för en hål 16 kom den. Har under veckan gjort 4 bra rundor där jag gjort birdie på hål 16 varje runda. Utslagen lämnade lite att önska, men bollen var alltid i spel efter utslaget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Är målet att bli tävlingsgolfare?
Som jag säger till några av mina juniorer - med nivån du nått nu är nästa steg att prestera på tävling, inte att skala av något slag under en sällskapsrunda. 👍
Målet för resten av säsongen är väl mer att försöka hålla denna nivå. Har endast två tävlingar kvar i september. Höstslaget och Klass KM i H40 (36 hål). Vet inte hur jag ska träna för att få rundorna så tävlingslika som möjligt dock. Om man ska gå efter resultatlistan från stora KM tidigare i år och göra det till en utmaning att spela bättre än top 3 på listan.

När säsongen är över så kommer jag börja jobba mer på den fysiska biten som jag helt försummat under många år. Framförallt rörligheten.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

manget skrev: 10 aug 2020, 11:04
MaxP skrev: 10 aug 2020, 07:10
svingit skrev: 09 aug 2020, 20:46 Idag spelade jag en helt ok runda där jag endast träffade 6 greener. Fick förlita mig på Chippar och puttningen idag. Vilket funkade utmärkt. Dock endast en birdie idag och den satt långt inne. Inte för en hål 16 kom den. Har under veckan gjort 4 bra rundor där jag gjort birdie på hål 16 varje runda. Utslagen lämnade lite att önska, men bollen var alltid i spel efter utslaget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Är målet att bli tävlingsgolfare?
Som jag säger till några av mina juniorer - med nivån du nått nu är nästa steg att prestera på tävling, inte att skala av något slag under en sällskapsrunda. 👍
Kanske läge att lägga till en asterisk (eller guldstjärna) efter hcp på de som faktiskt spelar på sitt hcp på tävling eller tävlat sig till sin hcp i det gamla systemet :mrgreen:
Håller med.. det är skillnad på att vara scratchspelare med det gamla hcpsystemet och dagens system där man kan gå och sänka sig på en vanlig niohålare en tisdagskväll.
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Ganska bra runda idag i Hofors. Grymt bra första 10, sen lite sämre.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Lite bergodalbanegolf från helgen, riktigt usel bollträff första varvet och första hålen på andra varvet. Driver har gått som ett spjut en längre period nu dock!
IMG_0335.JPG
IMG_0335.JPG (241.95 KiB) Visad 4078 gånger
IMG_0336.JPG
IMG_0336.JPG (241.3 KiB) Visad 4078 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag gick det helt ok. Lite fler greenträffar hade varit bra. Det blåste en del idag så var svårt att hitta längdens in mot green. Satte alla utslag i spel, vilket också gjorde andra slaget enklare. Närspelet känner lite och önska. Då speciellt chipsens runt green som stanna lite för snabbt oftast och lämna en del långa parputtar. 30 puttar är jag dock nöjd med.

Bild

Dagens bästa inspel som resulterade i dagens enda birdie kom på hål 8. Utslag med järn 5 på 208 meter och sen 115 meter med PW.

Bild



Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Låter scoren tala för sig själv idag. BildBildBild
När Utslag, chippar och puttar funkar grymt bra samt när man radar upp greenträffar så kommer resultaten. Första gången man är under 70. Resulterade i ett handicapresultat på +2,5. Vilket gör att mitt nya handicap är +0,2.

Jag har två tävlingar kvar i september för säsongen. Höstslaget och Klass KM (H40) som går över två dagar och 36 hål. Kan jag toppa formen tills dess så kommer det bli en rolig avslutning på en grym säsong.

Blev idag också medlem på GolfUppsala (Söderby/Edenhof) för säsongen 2021. Så kommer spela några rundor på Söderby nu i höst tänkte jag. I medlemskapet ingår även gymmet och man kan stå och slå in i nät gratis samt putta inomhus. Även golfsimulatorer finns att boka in sig på. En grym golfanläggning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Har läst igenom tråden här ikväll, och utan att ens ha testat de nya hcp-systemet själv så inser man ju att i stort sett alla glada amatörgolfare här spelar sällskapsgolf runt scratch sen skottar klubbtävlingar på 80+

Har de nya hcp-systemet gjort att vi slänger oss med någon form av glädje-hcp?
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Paradispetter skrev: 12 aug 2020, 21:40 Har läst igenom tråden här ikväll, och utan att ens ha testat de nya hcp-systemet själv så inser man ju att i stort sett alla glada amatörgolfare här spelar sällskapsgolf runt scratch sen skottar klubbtävlingar på 90+

Har de nya hcp-systemet gjort att vi slänger oss med någon form av glädje-hcp?
Nej. Det nya hcp-systemet är mer rättvist. Du kan åka upp lika fort som ner. Ju fler rundor du registrerar ju mer rättvist handicap får du.
Att jag själv spelade 90+ på KM första dagen var för min driver (Enda träklubba i bagen) inte fungerade. Från vit tee måste man ha något som går hyfsat långt och kan sätta bollen i spel. Nu har jag en sådan klubba efter jag bytt ut driver mot en mini driver på 12 grader som jag sällan missar så grovt med som jag gjorde med drivern. Sjölv kan jag inte slå drivers med stora huvuden och långa skaft. Det finns mer yta att missa på. Själv tycker jag att dagens drivers är för stora och långa. Finns e anledning till att många slår sin spoon bättre än drivern. Den är mindre och kortare.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Skriv svar