Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

stevvee skrev:
picknickkorgen skrev:
stevvee skrev: Härligt ! Förmodar att det var hål 2 :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Yes det stämmer. Hål 2 är det par fem hålet jag brukar ha lättast för på Kyssinge så tycker det är orimligt med hcp 1 där när greenen är ganska snäll och det finns inga bunkrar eller hinder i närheten, men kanske bara är varians :D
Ja jag har också svårt för når alltid in på två och då har jag inte jättelånga järn kvar heller.

Men kan ha att göra med att i match har en låg hcp fördel skulle jag tro och därför är det så lågt.

Att ha birdiechans på 3an tycker jag är riktigt starkt jobbat då den är knepig med två doglegs snyggt !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har fått höra att det hålet tidigare varit par 4 och då betydligt tuffare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Bild

73 slag på Donald Steel Course från Gul tee, känns riktigt skönt att dels lyckas följa upp 76:an jag sköt från Vit tee igår och dels att jag börjat hitta lite spel efter en dryg veckas harvande. En femteplats och en vinst känns som en skön start på tävlingsveckan, nu är det bara att ladda om för imorgon och hoppas att jag inte blivit sänkningsbakis efter två bra rundor!
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

86 slag, 40 poäng på Riksten. Första gången där för mig på många år, så i stort sett ny bana för mig.

Tror det kan vara första gången jag gått runt en golfbana och få poäng på varje hål. Roligt med en lite kortare bana än vad jag är van vid.

Har plötsligt fått lite draw i bollen istället för fade, vilket jag måste vänja mig vid. Fungerar inte att alltid sikta på vänstra fairwaykanten längre.

Dålig puttning tyvärr, en fyrputt till och med...
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I dag gick det oförskämt bra: 76 slag brutto på Bro-Hof Stadium = 48 poäng :)
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Sandstream skrev:I dag gick det oförskämt bra: 76 slag brutto på Bro-Hof Stadium = 48 poäng :)
BildBildBildBildBildBild

Satan
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
ChristofferG
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 jul 2017, 00:08

Mitt första inlägg på forumet,

89 brutto 40p på Sundsvall GK, första gången under 90 nånsin trotts hjärnsläpp med 10 slag på en parfemma. :shock: Nötte MXP spelstrategier på tuben igårkväll och det gjorde stor skillnad! Istället för att trampa ut helt utan gameplan så tänkte jag till, slog smart och hade nog med bättre puttande kunnat skjuta 4-5 färre slag. Tack Max!

Man får vara glad för det lilla! :)

FUnderar även på vilka appar ni använder för att föra statistik på banan? :)
_____________________________________________

Driver Epic Subzero Spoon Cobra King LTD Utility Cobra UI2 Järn Zrixon z765 4-P Wedgar Sm7or Putter Scotty Cameron
_________________________
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

ChristofferG skrev:Mitt första inlägg på forumet,

89 brutto 40p på Sundsvall GK, första gången under 90 nånsin trotts hjärnsläpp med 10 slag på en parfemma. :shock: Nötte MXP spelstrategier på tuben igårkväll och det gjorde stor skillnad! Istället för att trampa ut helt utan gameplan så tänkte jag till, slog smart och hade nog med bättre puttande kunnat skjuta 4-5 färre slag. Tack Max!

Man får vara glad för det lilla! :)

FUnderar även på vilka appar ni använder för att föra statistik på banan? :)
Låter man scoren hänga på puttningen blir det lite stabilare i dalarna! Snyggt jobbat! Det är viktigare än man tror med en plan innan man slår ut, vilket jag tror att max vill förmedla. Han är dessutom vårt forumwiz när det gäller så sug i dig allt han säger!!

Angående appar använder jag gamebook. Det enda negativa vad gäller statistik där är att jag inte kan fylla i var jag missar green... men förutom det helt perfekt!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:I dag gick det oförskämt bra: 76 slag brutto på Bro-Hof Stadium = 48 poäng :)
Imponerande - bra lirat! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

ChristofferG skrev:Mitt första inlägg på forumet,

89 brutto 40p på Sundsvall GK, första gången under 90 nånsin trotts hjärnsläpp med 10 slag på en parfemma. :shock: Nötte MXP spelstrategier på tuben igårkväll och det gjorde stor skillnad! Istället för att trampa ut helt utan gameplan så tänkte jag till, slog smart och hade nog med bättre puttande kunnat skjuta 4-5 färre slag. Tack Max!

Man får vara glad för det lilla! :)

FUnderar även på vilka appar ni använder för att föra statistik på banan? :)
Kul och grattis ! Alltid roligt att ta ett sådant steg i golfen. :)

Jag använder GameBook precis som Mikael. Bra statistik möjlighet förutom att man inte kan fylla i om man varit i ex bunker eller ej plikt osv, men väldigt nyttigt att använda statistiken. Golfshoot tror jag vissa på forumet också använder.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Erikxson skrev:
Sandstream skrev:I dag gick det oförskämt bra: 76 slag brutto på Bro-Hof Stadium = 48 poäng :)
BildBildBildBildBildBild

Satan
Det var en sån runda när bollen studsade minst sagt rätt, alla puttar kändes lätta och inga slag var svåra :)
Lär bli höjningar närmaste tiden :lol:
Skriv svar