Husbil (snigel på väg)

Här snackar vi allmänt om golf...
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Funderar på att byta upp/ner oss från husvagn till husbil. Använder fordonet uteslutande till transport och boende på golfbanor.
Nån på forat som har erfarenhet?
Linusg
Inlägg: 125
Blev medlem: 18 jun 2014, 21:19

Vad är erat användningsområde?

Vi har husvagn idag och för vår del passar det utmärkt, vi står uppställda vintertid vid en slalombacke.
Sommartid åker vi runt till diverse campingar och fricampingar, och då vill vi gärna stå still ett par dagar men ha möjlighet till dagsutflykter med bilen.

Sedan när barnen har flugit ut ur boet så blir det nog husbil och då köra Norges kust samt ut på kontinenten. Inget som jag skulle vilja göra med vår nuvarande vagn tyvärr. (tror inte barnen vill åka så långt heller så)

Var sak har sin tid säger dom, och just i detta fallet tror jag det stämmer bra in, skall man åka runt och bara stanna 1-2 nätter så är husbil ett mycket bra alternativ istället för att dra omkring på sitt bo. Hellre köra det då. Men skall man stå uppställda på säsong så vill jag nog påstå att man får mer valuta för pengarna med en husvagn.
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Vi har idag bytt vår Hobby husvagn till en beg. husbil Elnagh Sleek 585.
Stor skillnad på att dra ett ekipage på nästan 12 m ;)
Vi gör som de flesta som inte campar, spelar-åker.
Linusg
Inlägg: 125
Blev medlem: 18 jun 2014, 21:19

Härligt, hoppas ni blir nöjda.
I helgen står vi uppe vid benbryteforsen med vagnen och springer in och ut i förtältet för att undvika regnet..
Om 1 vecka är det semester och vi åker söderut för lite golf bland annat :)
Skriv svar