SVENSKTGOLFFORUM-MÄSTERSKAPET

Här snackar vi allmänt om golf...

VILL & KAN DU VARA MED I SEPTEMBER?

JA
23
77%
NEJ
7
23%

Antal röster : 30

SVENSKTGOLFFORUM-MÄSTERSKAPET

av JohanAdministratör » 09 aug 2016, 09:10

Hej alla forumiter!
(glömt ditt lösen? Maila kontakt@svensktgolfforum.se)

Det är väl dags att jag anordnar ett första officiellt mästerskap för forumet?

I och med mitt nya arbete på GolfStar har jag möjlighet att få till en riktigt bra weekend med tillhörande mästerskap för oss. GolfStar äger ju både hotell, spa, restauranger och golfbanor så vi ska nog kunna få ihop något riktigt trevligt!

Min tanke är följande MEN jag vill ha er input för att få en känsla för vad som är attraktivt och kul.

NÄR:
En helg i september.

VAR:
Lindö Golf (http://www.golfstar.se/vara-banor/lindo/?rfr=up)
Skälet till Lindö är att det finns hela tre 18-hålsbanor på anläggningen + en korthålsbana! Jag tänkte sätta ihop ett helgpaket där spel på alla tre banorna ingår för oss. Det finns dessutom ett riktigt bra hotell med 60 dubbelrum, ett spa, en riktigt trevlig bar och en mycket bra restaurang. Sen finns det bra övningsområden för den som vill träna.

Så jag tror anläggningen täcker alla behov. Både golfbehov och de sociala behoven.

BOENDE
För dig som kommer utifrån stan finns självklart rum på hotellet. Pris beror på hur många vi blir.
Men vad skulle du tycka vara rimligt för en övernattning? Självklart finns SPA så du kan bubbla lite eller boka en massage efter rundan.

MAT:
Jag tänker att i priset så ska en bankett på lördagen kväll ingå där vi har prisutdelning.
Dock inget fancy pancy, utan snarare en bättre buffé.
Sedan får man stå för allt övrigt käk själv under dagarna, såsom luncher och dricka.

SPELFORM:
Här behöver jag er kloka input! Min första tanke var att vi spelar 36 hål på lördagen, sen ingår 18 bonushål på söndagen för den som vill spela mer.
Två klasser, man väljer själv om man vill spela poängbogey eller slagtävling (där du kan få max +5 på ett hål) med HCP.
Herrar och damer i samma klasser.

PRIS:
Vad tycker ni är rimligt? Ju fler vi blir desto bättre pris kan vi nog få till.

Vad tycker du? Kom med din input här i tråden!
8 FRIBILJETTER att provspela Fantasy golf för hos Fsport.net <--- PROVSPELA
10% RABATTOut-of-Bounds.se med koden 10SGF17 <--- KÖP BOLLAR
10% RABATTSandflo Golf med koden "go low with Sandflo" <--- KÖP PUTTER
Användarvisningsbild
Site Admin

Re: SVENSKTGOLFFORUM-MÄSTERSKAPET

av MaxP » 09 aug 2016, 11:26

Mycket bra initiativ Johan. Låter hur bra som helst. Tyvärr är jag väldigt skeptisk till att jag kan vara med då helgerna i september är de jag har mest att göra. Men lämnar dörren lite på glänt för en möjlighet. Planeringen tycker jag annars att du har satt väldigt bra!

av Mikael316 » 09 aug 2016, 15:35

Riktigt snyggt initiativ och är grymt sugen. Dock kan jag inte kryssa i ja då jag inte vet om jag kan. Beror på vilken helg och vad det blir för pris!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/

av johanskold » 09 aug 2016, 22:33

Grymt Johan! Första helgen i September brukar vara KM-tät, så undvik gärna den.

Tee Party-mästerskapet kommer nog vara 12 hål Bloodsome med halvset så den spelformen får du inte sno :lol:
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarvisningsbild

av Erikxson » 10 aug 2016, 07:55

Låter som en helg man inte vill missa!

Tyvärr är det bara en helg som passar för mig, då tre redan är uppbokade. Jag håller tummarna på att det blir den helgen.

Angående tävlingen så låter det bra med Lindö, har velat spela dessa och senast i helgen fick jag tips om Park.

Men att du sätter ett datum borde vara lättare för att få folk att anmäla sig.
Driver: Titleist 915D3 9.5° (A1) Diamana White D+ 70
Metalwood: JPX EZ MW3 15° S Graffaloy Blue 75g
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34"
HCP: 4.1

av JohanAdministratör » 10 aug 2016, 08:26

johanskold skrev:Grymt Johan! Första helgen i September brukar vara KM-tät, så undvik gärna den.

Tee Party-mästerskapet kommer nog vara 12 hål Bloodsome med halvset så den spelformen får du inte sno :lol:

Bloodsome har jag aldrig hört talas om! Vad är det?

Angående spelform börjar jag fundera på om man ska spela en kombination av singel / lagspel.
Användarvisningsbild
Site Admin

av johanskold » 10 aug 2016, 08:41

JohanAdministratör skrev:
johanskold skrev:Grymt Johan! Första helgen i September brukar vara KM-tät, så undvik gärna den.

Bloodsome har jag aldrig hört talas om! Vad är det?

Angående spelform börjar jag fundera på om man ska spela en kombination av singel / lagspel.

Bloodsome finns både som omvänd greensome och omvänd scramble. Vanlig bloodsome är att man spelar i par, bägge slår ut från tee och man väljer det sämsta utslaget sedan foursome efter det. I Bloodsome scramble slår alla som i scramble, men du väljer sämsta i stället för bästa.

Det finns med andra ord goda anledningar till att man aldrig spelar dessa spelformer :lol:
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarvisningsbild

av JohanAdministratör » 12 aug 2016, 15:51

Jag har funderat lite till.
Input tack!

Lördagen, ankomst på förmiddagen/morgonen. Välkomst-hej och sedan går vi ut i tävling över 18 hål.

Tävlingsformatet blir en mix av poängbogey och slagspel, där slagspelet spelas bästboll i lag om två eller tre.
Låt säga att vi blir trebollar. Då blir hela bollen ett lag som tävlar i bästboll. Sedan tävlar alla tre individuellt också i poängbogey-tävlingen.

Sedan är det middag med prisutdelning. På söndagen är det fri golf för den som vill. Två banor till står till förfogande.

Så om du kommer utifrån Sthlm, eller om du är från Sthlm men ändå vill bo kvar på Lindö Hotell så blir det:

Lördag ankomst, tävling och middag. sova sova sova.
Söndag frukost, 18+18 hål för de som vill och orkar. Inget obligatoriskt, men många är ju golf-galningar här :)

Vad tror ni om det?
Användarvisningsbild
Site Admin

av Mikael316 » 12 aug 2016, 20:18

JohanAdministratör skrev:Jag har funderat lite till.
Input tack!

Lördagen, ankomst på förmiddagen/morgonen. Välkomst-hej och sedan går vi ut i tävling över 18 hål.

Tävlingsformatet blir en mix av poängbogey och slagspel, där slagspelet spelas bästboll i lag om två eller tre.
Låt säga att vi blir trebollar. Då blir hela bollen ett lag som tävlar i bästboll. Sedan tävlar alla tre individuellt också i poängbogey-tävlingen.

Sedan är det middag med prisutdelning. På söndagen är det fri golf för den som vill. Två banor till står till förfogande.

Så om du kommer utifrån Sthlm, eller om du är från Sthlm men ändå vill bo kvar på Lindö Hotell så blir det:

Lördag ankomst, tävling och middag. sova sova sova.
Söndag frukost, 18+18 hål för de som vill och orkar. Inget obligatoriskt, men många är ju golf-galningar här :)

Vad tror ni om det?

Låter som ett sjukt bra upplägg. Men hänger som sagt mycket på pris och helg för min del!!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/

av Phofman » 16 aug 2016, 21:05

Jag är på! Är nyinflyttad i Kungsängen, spelar gärna både lördag och söndag.

Nästa