Hyra en launch monitor

Här snackar vi allmänt om golf...
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

stevvee skrev:
Getinthehole skrev:Att ta med på banan och slå blir riktigt bökigt. Man måste ändra TM (trackman) för varje gång man flyttar den behöver den en ny punkt.

Tro mig det kommer ta måånga timmar att gå 18 hål med en TM.

Det enklaste är att låna en TM, ställa dig på en range och slå. Få hjälp med att sätta upp drn, för sätter man fokus mm fel så blir alla slag snea enligt TM och missvisande.

Jag har aldrig hört att vi lånar ut TM på Dormy. Men det är möjligt att det går. Dock undrar jag om du inte måste lägga en handpenning som säkerhet. TM4 som vi har kostar runt 25.000 US dollar.

Hade jag varit dig hade jag hyrt in mig någonstans där en studio finns med TM och projektor osv. Så är det bara och slå och du slipper hantera såpass dyr utrustning och allt är inställt rätt.

Spara ner din data är enkelt i pdf format så du har den sparad.

Det är uppfattat gällande att den är inte bara är att smälla upp och slå!

uttryckte mig klumpigt om Dormy det jag menade var att man kan "låna" studion eller rättare sagt boka in en custom fitting men använda den tiden för att kontrollera hur du slår. så egentligen två flugor i en smäll, få kontroll på dina värden och sen ha möjlighet att kunna beställa klubbor via dormy.

Tror det får bli ett besök där helt enkelt även om det är en bit till Barkaby Stockholm boka in två timmar så man hinner köra igenom hela bagen.

Största anledningen till varför jag önskar detta är för jag är så himla osäker på längderna, Bytte järnsett iår till Callaway X hot Pro med Project X 6.0 Skaft och har alltid trott att dom skaften är på gränsen till för styva för mig. Så i början när jag började spela med dom slog jag ex J7 145 meter Carry och då ingen rull pga att bollbanan är hög. numera verkar det som att J8 går 145 meter istället efter att jag gjort om lite lite i svingen men skulle gärna vilja ha på papper att det verkligen är så så att jag själv inte gör något tok eller ja ni förstår nog.

samma sak med driver och veta hur långt man har den i carry. total längd vet jag men svårt att se hur mycket rull det är på så långt avstånd.
Just detta erbjuder vår pro på klubben, minns inte priset men tror det var runnt 8-900 och då får du en laminerad bricka med alla avstånd på. Det är bra för golfen att få lite bättre förståelse för hur långt man slår med varje klubba.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Tack alla och tack getinthehole då avvaktar jag någon månad innan jag besöker dormy då :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar