Ryder cup 2016

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

En månad kvar!
Kunde inte hitta någon tråd och visste inte vilken av tourernas underavdelningar jag skulle lägga den så det fick bli i den allmänna, ni får väl flytta på den om ni vill!

Nåja, nyss meddelade Darren Clarke sina wildcards, och det var väl inte några större överraskningar.
Lee Westwood, Martin Kaymer och Thomas Pieters.
Westwood är ju en solid spelare som visat bra resultat över hela säsongen egentligen. Martin Kaymer har ju också huggit i en del topplaceringar, men åker väl med på rutinen gissar jag och Pieters är ju en nybliven segrare.
Tycker att Europa har ett bra lag, det är blandat på de flesta fronter, big hitters, rutinerade, lite mer oprövade kort. Det ska bli kul att se paren!
Några tänkbara för mig är:
Stenson - Rose
Westwood - Fitzpatrick
Garcia - McIllroy
Kaymer - Willet
Sullivan - Wood
Cabrera Bello - Pieters

Längtar!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag längtar jag också, även om jag inte nördat ner mig på lagnivå riktigt än ;)

Tyvärr är jag inte på plats i år som 2014 så jag får nöja mig med att titta på gamla bilder kanske :mrgreen:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Nu hoppas jag med hela mitt hjärta att ryktet om att Tiger Woods tar den sista Wildcard-platsen stämmer :D
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Dessutom klart att Bubba Watson INTE får captains pick - jag gissar på en alldeles för dålig lagspelare.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Nu hoppas jag med hela mitt hjärta att ryktet om att Tiger Woods tar den sista Wildcard-platsen stämmer :D
Skulle vara för att hypa evenemanget. Rent sportsligt känns det inte som han har något där att göra.

När måste alla spelare vara uttagna?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Nu hoppas jag med hela mitt hjärta att ryktet om att Tiger Woods tar den sista Wildcard-platsen stämmer :D
Skulle vara för att hypa evenemanget. Rent sportsligt känns det inte som han har något där att göra.

När måste alla spelare vara uttagna?
Du har helt rätt! Underhållningsvärdet kommer att dubblas på en redan väldigt underhållande tillställning!


Sent from my iPhone using Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Är det någon som har koll på ungefärliga sändningstider för Ryder, ? är det bara natt som gäller eller eftermiddag/kväll ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

stevvee skrev:Är det någon som har koll på ungefärliga sändningstider för Ryder, ? är det bara natt som gäller eller eftermiddag/kväll ?
Har kollat på de ungefärliga tee-tiderna samtliga dagar och det troliga är väl att det startart kring 14:00 här i Sverige och håller på fram till 02:00 beroende på hur segt det går och när matcherna tar slut. Men som sagt, endast ungefärliga tider men lär inte skilja jättemycket.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

jefro_444 skrev:
stevvee skrev:Är det någon som har koll på ungefärliga sändningstider för Ryder, ? är det bara natt som gäller eller eftermiddag/kväll ?
Har kollat på de ungefärliga tee-tiderna samtliga dagar och det troliga är väl att det startart kring 14:00 här i Sverige och håller på fram till 02:00 beroende på hur segt det går och när matcherna tar slut. Men som sagt, endast ungefärliga tider men lär inte skilja jättemycket.
Hur är det med rättigheter i Sverige? Är det fortfarande ViaSat som äger dem?


Sent from my iPhone using Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
jefro_444 skrev:
stevvee skrev:Är det någon som har koll på ungefärliga sändningstider för Ryder, ? är det bara natt som gäller eller eftermiddag/kväll ?
Har kollat på de ungefärliga tee-tiderna samtliga dagar och det troliga är väl att det startart kring 14:00 här i Sverige och håller på fram till 02:00 beroende på hur segt det går och när matcherna tar slut. Men som sagt, endast ungefärliga tider men lär inte skilja jättemycket.
Hur är det med rättigheter i Sverige? Är det fortfarande ViaSat som äger dem?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Viasat visar i alla fall vet dock inte om dom är ensamma om det men det förmodar jag
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar