Fyllegolfare

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:
Sandstream skrev:
långryggen skrev:Jag ser inga problem med alkohol på banan, men det är lite som med alkohol var man än befinner sig, det gäller att sköta den på ett bra sätt.
Kan bara inte förstå behovet av att dricka alkohol i samband med golf. Varför gör man det?
Mest troligt för att det är gott med öl, som mest troligt är den mest vanligt förekommande alkoholhaltiga drycken på en golfbana?
Varför dricker man en öl just på puben?
Om man inte kan spela golf och ha det trevligt utan alkohol bottnar det nog i ett allvarligare problem. Det jag inte förstår är varför folk överhuvudtaget behöver ha med sig alkohol ut på banan. Har de svårt att slappna av? Är de nervösa?

Tror att alkoholkonsumtion i samband med en sport knappast är något positivt i allmänhetens ögon.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:
långryggen skrev:Mest troligt för att det är gott med öl, som mest troligt är den mest vanligt förekommande alkoholhaltiga drycken på en golfbana?
Varför dricker man en öl just på puben?
Om man inte kan spela golf och ha det trevligt utan alkohol bottnar det nog i ett allvarligare problem. Det jag inte förstår är varför folk överhuvudtaget behöver ha med sig alkohol ut på banan.
Nu tror jag att du skjuter på allt som rör sig?
Om man dricker 4st 33or öl på golfbanan, menar du att det måste finnas ett "allvarligare problem" för den sakens skull?
För vidare berusad blir man knappast, även om jag tycker att man inte borde ta bilen hem.
Jag påstår utan vidare att jag kan dricka säkert 5-6st 33or under en golfrunda på 4 timmar utan att bli så påverkad så att det påverkar mitt uppträdande eller min förmåga att spela golf, inte tusan har jag några allvarliga problem för det, jag har inte ens problem av en lättare karaktär.

En god dryck (för det är vi ju iallafall ense om?) avnjutes mest säkert bäst i bra sällskap och på en plats där man trivs. För mig och många med mig är golfbanan just en sådan plats.
Då ska jag stryka under att jag i de allra flesta fallen spelar golf utan alkohol öht och trivs även med det.

Det som "folk" refererar till som "fyllegolf" är nog otroligt sällan just golf på fyllan, man ser någon som dricker öl på banan och gör bedömningen på det, utan att ens ha närmat sig personen ifråga, det är min gissning.
ATT det har hänt stämmer säkerligen, men jag tror att de tillfällena är OTROLIGT få.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

långryggen skrev:
MaxP skrev:Varför inte bara dricka dem hemma?
För att man inte ÄR hemma, man är ju på golfbanan?!
Kan man då ej vänta tills man kommer hem eller iaf vänta tills Efter rundan?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:Nu tror jag att du skjuter på allt som rör sig?
Om man dricker 4st 33or öl på golfbanan, menar du att det måste finnas ett "allvarligare problem" för den sakens skull?
För vidare berusad blir man knappast, även om jag tycker att man inte borde ta bilen hem.
Jag påstår utan vidare att jag kan dricka säkert 5-6st 33or under en golfrunda på 4 timmar utan att bli så påverkad så att det påverkar mitt uppträdande eller min förmåga att spela golf, inte tusan har jag några allvarliga problem för det, jag har inte ens problem av en lättare karaktär.

En god dryck (för det är vi ju iallafall ense om?) avnjutes mest säkert bäst i bra sällskap och på en plats där man trivs. För mig och många med mig är golfbanan just en sådan plats.
Då ska jag stryka under att jag i de allra flesta fallen spelar golf utan alkohol öht och trivs även med det.

Det som "folk" refererar till som "fyllegolf" är nog otroligt sällan just golf på fyllan, man ser någon som dricker öl på banan och gör bedömningen på det, utan att ens ha närmat sig personen ifråga, det är min gissning.
ATT det har hänt stämmer säkerligen, men jag tror att de tillfällena är OTROLIGT få.
Nej, jag menar att om man MÅSTE dricka ett par öl varje runda så har man ett allvarligt problem.

Det lustiga är att de flesta som säger att de dricker öl "för att det är gott" aldrig skulle välja den alkoholfria varianten om smaken var densamma :D
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:Nej, jag menar att om man MÅSTE dricka ett par öl varje runda så har man ett allvarligt problem.

Det lustiga är att de flesta som säger att de dricker öl "för att det är gott" aldrig skulle välja den alkoholfria varianten om smaken var densamma :D
Ahh, ja det kan man nog ha, men återigen, det gäller väl vilken situation som helst?

Fast det är en ickefråga då det inte finns något gott alkoholfritt öl.
Jag menar, jag dricker ju inte vilket öl som helst bara för att det är alkohol i det, det skulle inte falla mig in att dricka en 7,2% öl exempelvis bara för att det är mkt alkohol i det.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:
Sandstream skrev:Nej, jag menar att om man MÅSTE dricka ett par öl varje runda så har man ett allvarligt problem.

Det lustiga är att de flesta som säger att de dricker öl "för att det är gott" aldrig skulle välja den alkoholfria varianten om smaken var densamma :D
Ahh, ja det kan man nog ha, men återigen, det gäller väl vilken situation som helst?

Fast det är en ickefråga då det inte finns något gott alkoholfritt öl.
Jag menar, jag dricker ju inte vilket öl som helst bara för att det är alkohol i det, det skulle inte falla mig in att dricka en 7,2% öl exempelvis bara för att det är mkt alkohol i det.
Men OM det hade funnits tror jag inte att så många druckit det. Själva berusningen verkar vara en del av drickandet för de flesta. De mår så där lite lagom mysigt och kan slappna av.

Snart går väl folk runt och puffar på en fet hövding mellan slagen! :D
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:Snart går väl folk runt och puffar på en fet hövding mellan slagen! :D
ja för hasch eller marijuana måste vara gott, där finns ju verkligen INTE ett annat syfe än just att bli påverkad.
Öl och vin kan man ju faktiskt dricka lite av för att det är just gott, det är ju mer än man kan säga om narkotika.

Men visst kan berusningen ha en del i det, men om man dricker tre burkar öl så blir man ju knappast vidare berusad?

Igen, nu spekulerar du om något som inte finns så det blir ju lite tokigt. Men å andra sidan, det serveras ju inte tusentals luncher varje dag med lättöl för att folk tycker att det är äckligt, får man ju anta?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar