Custom Fitting Västerås med omnejd

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Hej!

Jag är ganska ny inom golf och har som alla andra fått kraftig mersmak. Jag har införskaffat mig ett set som jag fick av min morbror. Han tyckte dock att det är en god idé att besöka Dormy för att hitta rätt klubbor om jag tänkte fortsätta spela vilket jag såklart tänker göra.


Dormy blev jag som sagt rekommenderad men har nu sett att det finns även här i Västerås. Budgetgolf och Frösåker håller också på med customfitting. Är det lika bra som Dormy? Är det onödigt att åka "långt" för att få expertishjälp eller är dom lika bra här i Västerås?

Jag vore tacksam för tips och synpunkter.

Mvh Henrik
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Jag skulle åka till Frösåker om de har öppet i studion under vintern och du gillar de klubbmärkena som de säljer där. Alltid kul att slå bollar i en riktig studio och se hur bollarna flyger på riktigt.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul att du hittat hit!
Jag är ju själv västeråsare :)

Frösåker har en av Sveriges vassaste studios för custom fitting så där kommer du bli allt annat än besviken. Jag tror du dessutom kommer få lika bra service och lika bra grejer på Budget som på Dormy. Finns ju en del fördelar med att stötta någon på hemmaplan dessutom.

Tror Tomas på Västerås GK också kan hjälpa dig bra. De andra klubbarna har jag inte riktigt
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

manget skrev:Jag skulle åka till Frösåker om de har öppet i studion under vintern och du gillar de klubbmärkena som de säljer där. Alltid kul att slå bollar i en riktig studio och se hur bollarna flyger på riktigt.
Tack för tipset, jag spelade idag med en kille som också rekommenderade Matz på Försöker, jag skall kolla upp detta!
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Kul att du hittat hit!
Jag är ju själv västeråsare :)

Frösåker har en av Sveriges vassaste studios för custom fitting så där kommer du bli allt annat än besviken. Jag tror du dessutom kommer få lika bra service och lika bra grejer på Budget som på Dormy. Finns ju en del fördelar med att stötta någon på hemmaplan dessutom.

Tror Tomas på Västerås GK också kan hjälpa dig bra. De andra klubbarna har jag inte riktigt
Hej!

Det verkar vara gott om golfande Västeråsare, kul!! Jag är också en förespråkare av att stödja dom i sin egna stad. Jag börjar nog att undersöka Matz på Försöker, blev också tipsad om att dom även är duktiga på Skerike. Var spelar du själv om man får fråga?
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

henrik.hedman skrev:
manget skrev:Jag skulle åka till Frösåker om de har öppet i studion under vintern och du gillar de klubbmärkena som de säljer där. Alltid kul att slå bollar i en riktig studio och se hur bollarna flyger på riktigt.
Tack för tipset, jag spelade idag med en kille som också rekommenderade Matz på Försöker, jag skall kolla upp detta!
Bra val, watch it fly before you buy!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

henrik.hedman skrev:
JohanAdministratör skrev:Kul att du hittat hit!
Jag är ju själv västeråsare :)

Frösåker har en av Sveriges vassaste studios för custom fitting så där kommer du bli allt annat än besviken. Jag tror du dessutom kommer få lika bra service och lika bra grejer på Budget som på Dormy. Finns ju en del fördelar med att stötta någon på hemmaplan dessutom.

Tror Tomas på Västerås GK också kan hjälpa dig bra. De andra klubbarna har jag inte riktigt
Hej!

Det verkar vara gott om golfande Västeråsare, kul!! Jag är också en förespråkare av att stödja dom i sin egna stad. Jag börjar nog att undersöka Matz på Försöker, blev också tipsad om att dom även är duktiga på Skerike. Var spelar du själv om man får fråga?
Jag har flyttat 50 min österut, Bromma numera. Så spelar här i Sthlm mest. Jag är uppvuxen på Åshagen så cyklade till VGK varenda sommar som grabb.
Skriv svar