Tävlingar 2017

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:
Hah verkligen, fick googla för att ens kunna lokalisera banan.. det positiva att den låg betydligt närmare än vad jag först trodde :)
Är man uppvuxen i Jönköping har man spelat Götaström både som junis och blivande proffs. Förstår inte riktigt hur de får tag i så många tävlingar, det är bra jobbat!
Någon personlig åsikt om banan, hur bör den spelas?

Dom verkar ju onekligen ha någon som kan fixa tävlingarna till sig, står för både H30/H40 tour och DM den här sommaren..
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:
MaxP skrev:
Paradispetter skrev:
Hah verkligen, fick googla för att ens kunna lokalisera banan.. det positiva att den låg betydligt närmare än vad jag först trodde :)
Är man uppvuxen i Jönköping har man spelat Götaström både som junis och blivande proffs. Förstår inte riktigt hur de får tag i så många tävlingar, det är bra jobbat!
Någon personlig åsikt om banan, hur bör den spelas?

Dom verkar ju onekligen ha någon som kan fixa tävlingarna till sig, står för både H30/H40 tour och DM den här sommaren..
Nu var det länge sen sist men som jag minns det är det en bana som bjuder in till att prova lite halvrisky slag i hop om att göra något bra. Jag spelade banan som bäst när jag var mer vaksam från tee och lät inspel/andraslag göra jobbet.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

MaxP skrev:Nu var det länge sen sist men som jag minns det är det en bana som bjuder in till att prova lite halvrisky slag i hop om att göra något bra. Jag spelade banan som bäst när jag var mer vaksam från tee och lät inspel/andraslag göra jobbet.
Hej Max, sorry för trådkap, men du har PM ang 915D3 huvudet! ;)
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Var just inne och kollade anmälningslistan till H30 touren och Götaström, inget större drag.. någon som ska spela?
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Paradispetter skrev:Var just inne och kollade anmälningslistan till H30 touren och Götaström, inget större drag.. någon som ska spela?
jag ska lira, såvida inte det blir en anmälningsstorm och jag återigen missar "cutten"
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Någon mer än jag och obstacle1 som ska lira torshälla i helgen?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Jag tänkte lira H30 på Götaström men avvaktar anmälan och ser om man kan knipa en plats. Tidigare tävlingar har fyllt 66 platser och nu är det bara 48 så kan bli tight.

Till helgen blir det alltså Torshälla Open och debut på Future Series för min del. Verkar som att det är jag och Mikael316 som får utgöra Team Svenskt Golfforum denna gång.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:Jag tänkte lira H30 på Götaström men avvaktar anmälan och ser om man kan knipa en plats. Tidigare tävlingar har fyllt 66 platser och nu är det bara 48 så kan bli tight.

Till helgen blir det alltså Torshälla Open och debut på Future Series för min del. Verkar som att det är jag och Mikael316 som får utgöra Team Svenskt Golfforum denna gång.
Håller vi oss under 400 totalt är jag nöjd! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:
Obstacle1 skrev:Jag tänkte lira H30 på Götaström men avvaktar anmälan och ser om man kan knipa en plats. Tidigare tävlingar har fyllt 66 platser och nu är det bara 48 så kan bli tight.

Till helgen blir det alltså Torshälla Open och debut på Future Series för min del. Verkar som att det är jag och Mikael316 som får utgöra Team Svenskt Golfforum denna gång.
Håller vi oss under 400 totalt är jag nöjd! :)
400? Pratar du 400 slag nu eller? Ödmjuk inställning i så fall. :D
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Haha två rundor på 100

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar