Tävlingar 2017

Här snackar vi allmänt om golf...
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:Haha två rundor på 100

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Själv vill jag sänka mig för att lättare kunna få plats i kommande tävlingar men det kanske visar sig att du har en mer rimlig självbild...
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:
Mikael316 skrev:Haha två rundor på 100

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Själv vill jag sänka mig för att lättare kunna få plats i kommande tävlingar men det kanske visar sig att du har en mer rimlig självbild...
Jag vill gärna ner till 2-3 men fan det är så jävla tungspelat på tävlingar...

Nej men 100 hoppas jag undvika. Min egen målsättning är 2 rundor under 80.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

& där blev man övertalad till att spela H30 på Götaström, spännande..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Nu är jag anmäld till H30 på Götaströms GK samt SM-veckan i Tranås!
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Sådär, då har man anmält sig till lite Nordea Future tävlingar, blir inledningsvis Högbo Open (Högbo GK), Bilmetro Open (Gävle GK) och Siljan Open (Rättviks GK). Är det någon annan som tänkt sig spela någon av tävlingarna och vill ha lite sällskap på inspelet?
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

jefro_444 skrev:Sådär, då har man anmält sig till lite Nordea Future tävlingar, blir inledningsvis Högbo Open (Högbo GK), Bilmetro Open (Gävle GK) och Siljan Open (Rättviks GK). Är det någon annan som tänkt sig spela någon av tävlingarna och vill ha lite sällskap på inspelet?
Jag harslutet på augusti fullbokat med Askersund, KM, Lindesberg, Bråviken, Hagge och Bollnäs... Tyvärr har jag nog inte råd med dessa tre och kanske inte ens de jag just nu har planer på.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Mikael316 skrev:
jefro_444 skrev:Sådär, då har man anmält sig till lite Nordea Future tävlingar, blir inledningsvis Högbo Open (Högbo GK), Bilmetro Open (Gävle GK) och Siljan Open (Rättviks GK). Är det någon annan som tänkt sig spela någon av tävlingarna och vill ha lite sällskap på inspelet?
Jag harslutet på augusti fullbokat med Askersund, KM, Lindesberg, Bråviken, Hagge och Bollnäs... Tyvärr har jag nog inte råd med dessa tre och kanske inte ens de jag just nu har planer på.
Skit i någon av dem och kom upp och spela, alltid roligare golf här uppe ;) Du som gillar både Hagge och Bollnäs skulle gilla Rättvik som är en liknande bana. Tajt med mycket skog och man lär ligga rätt hela tiden för att ha något rimligt slag.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

jefro_444 skrev:
Mikael316 skrev:
jefro_444 skrev:Sådär, då har man anmält sig till lite Nordea Future tävlingar, blir inledningsvis Högbo Open (Högbo GK), Bilmetro Open (Gävle GK) och Siljan Open (Rättviks GK). Är det någon annan som tänkt sig spela någon av tävlingarna och vill ha lite sällskap på inspelet?
Jag harslutet på augusti fullbokat med Askersund, KM, Lindesberg, Bråviken, Hagge och Bollnäs... Tyvärr har jag nog inte råd med dessa tre och kanske inte ens de jag just nu har planer på.
Skit i någon av dem och kom upp och spela, alltid roligare golf här uppe ;) Du som gillar både Hagge och Bollnäs skulle gilla Rättvik som är en liknande bana. Tajt med mycket skog och man lär ligga rätt hela tiden för att ha något rimligt slag.
Joo. Det som är är att det är rättvik eller skytteholm. Skillnaden är att jag sparar in ca 1500 kr om jag spelar skytteholm...

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Mikael316 skrev:
jefro_444 skrev:
Mikael316 skrev:
Jag harslutet på augusti fullbokat med Askersund, KM, Lindesberg, Bråviken, Hagge och Bollnäs... Tyvärr har jag nog inte råd med dessa tre och kanske inte ens de jag just nu har planer på.
Skit i någon av dem och kom upp och spela, alltid roligare golf här uppe ;) Du som gillar både Hagge och Bollnäs skulle gilla Rättvik som är en liknande bana. Tajt med mycket skog och man lär ligga rätt hela tiden för att ha något rimligt slag.
Joo. Det som är är att det är rättvik eller skytteholm. Skillnaden är att jag sparar in ca 1500 kr om jag spelar skytteholm...

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Jag förstår helt och hållet, när jag fixat större boende så kommer min soffa alltid vara ledig ifall du vill komma upp och spela tävlingar i Dalarna :D
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

jefro_444 skrev:
Jag förstår helt och hållet, när jag fixat större boende så kommer min soffa alltid vara ledig ifall du vill komma upp och spela tävlingar i Dalarna :D
Och när jag har en större soffa är den också säkert öppen om någon vill tävla, ja jag vet inte var....

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar