Tävlingar 2017

Här snackar vi allmänt om golf...
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Jag har inte kollat så noga, men ev att det kan bli nån i närheten av Uppland. SM är fortfarande i förhandling med frågan om det är värt tiden att åka ner eller inte.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Nu är jag fortfarande för liten för H30 men nästa år när jag får vara med sluter jag gärna upp med lite folk kring tävlingarna.

I år får de bli fokus på Nordea Future Series och tyvärr missar man SM far & son då jag befinner mig i Florida då. Men har i alla fall bestämt årets första tävling och det får bli 36-hål Kumla Open den 13 maj. Någon mer som ska dit? Vore trevligt med lite sällskap vid inspel på fredagen :D
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

jefro_444 skrev:Nu är jag fortfarande för liten för H30 men nästa år när jag får vara med sluter jag gärna upp med lite folk kring tävlingarna.

I år får de bli fokus på Nordea Future Series och tyvärr missar man SM far & son då jag befinner mig i Florida då. Men har i alla fall bestämt årets första tävling och det får bli 36-hål Kumla Open den 13 maj. Någon mer som ska dit? Vore trevligt med lite sällskap vid inspel på fredagen :D
Jag tänkte försöka köra i år igen. Gör gärna sällskap vid inspel. Det senaste var ju dock katastrof så du kanske inte är sugen!

Tänkte också spela Kumla men förra året krävdes ca 2 i hcp för att få spela så brukar vara ett starkt startfält.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

johanskold skrev:
MaxP skrev:
johanskold skrev:Ska gå och bli tävlingsledare själv faktiskt. Tycker matchspel är det roligaste som finns och lagom till Europatourens World Super 6 tävling kommer nu Tee Party Shoot Out med finalspel på Ullna GC i September.

Det här hoppas jag ni vill vara med på:
http://teeparty.se/inbjudan-tee-party-shoot/
Detta kan vara den bästa tävlingsnyheten jag läst om i år! :D
Måste utvärdera mitt schema och se om det är logistiskt möjligt att delta.
Vad härligt att höra!

Med tanke på säsonglängden där du bor så lär väl ert gäng börja i omgång 2. Och att klämma ur sig 3 x 6 hål mellan 15 maj och 15 september ska väl till och med du kunna klara :-)
Nu är jag intresserad av att höra hur många anmälningar som ramlat in de första dagarna!
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Mikael316 skrev:
jefro_444 skrev:Nu är jag fortfarande för liten för H30 men nästa år när jag får vara med sluter jag gärna upp med lite folk kring tävlingarna.

I år får de bli fokus på Nordea Future Series och tyvärr missar man SM far & son då jag befinner mig i Florida då. Men har i alla fall bestämt årets första tävling och det får bli 36-hål Kumla Open den 13 maj. Någon mer som ska dit? Vore trevligt med lite sällskap vid inspel på fredagen :D
Jag tänkte försöka köra i år igen. Gör gärna sällskap vid inspel. Det senaste var ju dock katastrof så du kanske inte är sugen!

Tänkte också spela Kumla men förra året krävdes ca 2 i hcp för att få spela så brukar vara ett starkt startfält.
Nejdå, förra året är glömt. Nu är det nytt år =)

Vi får helt enkelt se vad för handikapp som blir gränsen i år och kommer vi båda in gör jag gärna sällskap.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

MaxP skrev:
johanskold skrev:
Nu är jag intresserad av att höra hur många anmälningar som ramlat in de första dagarna!
Tolv anmälda. Så inte så mycket. Utspritt över hela landet, vilket är roligt. Ska börja prata om det rejält i programmet från och med nu också.
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

JohanAdministratör skrev:Nu har jag lagt in alla H30-tävlingar i kalendern.
Det är iaf en start i processen att bestämma sig om jag ska lira de eller inte. Vore kul att ha ett gäng som man åkte på alla tävlingar med. Så det blir lite lagkänsla.

Någon här som ska lira alla H30 och utgår från Sthlm?
Jag utgår från Stockholm och ska försöka lira några i alla fall. De som ligger på sommaren och långhelger känns mest aktuella. Oavsett hur många det blir vore det kul med sällskap på inspel, resa, boende etc. Inte lirat h30 tidigare så ser fram emot att debutera.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Jag är så jävla gammal, så jag spelar h40, men dit ska jag försöka ta mig någon gång iallafall. Misslyckats totalt med att spela denna trevlig tour. Inför varje år säger jag: "nu jävlar". Ser mörkt ut i år också...

Sällskapar gärna från 08-området om jag får till det.
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Obstacle1 skrev:
JohanAdministratör skrev:Nu har jag lagt in alla H30-tävlingar i kalendern.
Det är iaf en start i processen att bestämma sig om jag ska lira de eller inte. Vore kul att ha ett gäng som man åkte på alla tävlingar med. Så det blir lite lagkänsla.

Någon här som ska lira alla H30 och utgår från Sthlm?
Jag utgår från Stockholm och ska försöka lira några i alla fall. De som ligger på sommaren och långhelger känns mest aktuella. Oavsett hur många det blir vore det kul med sällskap på inspel, resa, boende etc. Inte lirat h30 tidigare så ser fram emot att debutera.
Härligt att höra! Vore ju kul med ett team svensktgolfforum på touren :)
Jag spelade en förra säsongen (SM) kom typ sist och sköt 90-95 alla tre rundor så kan bara bli bättre!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
Obstacle1 skrev:
JohanAdministratör skrev:Nu har jag lagt in alla H30-tävlingar i kalendern.
Det är iaf en start i processen att bestämma sig om jag ska lira de eller inte. Vore kul att ha ett gäng som man åkte på alla tävlingar med. Så det blir lite lagkänsla.

Någon här som ska lira alla H30 och utgår från Sthlm?
Jag utgår från Stockholm och ska försöka lira några i alla fall. De som ligger på sommaren och långhelger känns mest aktuella. Oavsett hur många det blir vore det kul med sällskap på inspel, resa, boende etc. Inte lirat h30 tidigare så ser fram emot att debutera.
Härligt att höra! Vore ju kul med ett team svensktgolfforum på touren :)
Jag spelade en förra säsongen (SM) kom typ sist och sköt 90-95 alla tre rundor så kan bara bli bättre!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bjud med mig på nästa tävling så slipper du komma sist !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar