Medlem på Ingarö gk?

Här snackar vi allmänt om golf...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Jag har köpt en nya lya i Gustavsbergs hamn och funderar starkt på att bli medlem i Ingarö gk. Någon som har någon insyn i hur klubben är? Klubbkänsla? Svårt att få tid? Träningsområden?

Jag kommer nog ha ett par minuter närmre till Nacka gk men Ingarö lockar mer.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Rasmus här på forumet är Ingarö-kille han kan nog svara..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

MizunoMade skrev:Jag har köpt en nya lya i Gustavsbergs hamn och funderar starkt på att bli medlem i Ingarö gk. Någon som har någon insyn i hur klubben är? Klubbkänsla? Svårt att få tid? Träningsområden?

Jag kommer nog ha ett par minuter närmre till Nacka gk men Ingarö lockar mer.
Jag har bott på Ingarö i 7 år och var medlem där då. Ängsbanan är kort och nyligen ombyggd med svåra greenområden med avringningsytor. Skogsbanan är känd för att vara svår. Fairway på 16:e är på riktigt 5 meter bred på det smalaste stället. Med 36 hål är det lätt att komma ut. Riktigt skärgårdsvackert på sina ställen även om både Fågelbro och Wermdö nästa lyckas ännu bättre med skärgårdsfaktorn.

Träningsområdena på Ingarö är inte så mycket att hänga i julgranen.

Spelade 36-hålstävlingen Ingaröpokalen där för några år sen när jag gått ur klubben och tänkte på att det är rätt fin stämning där. När vi bodde där hade jag små barn, så jag sprang runt 5 rundor per år när solen stod som högst och barnen var lagda, så jag kanske inte är rätt person att fråga om klubbkänsla :lol:

Wermdö skulle jag också ta en koll på. Kör man genvägen över Mölnvik från Gustavsberg, så är det inte särskilt långt dit heller. Dyrare gissningsvis.

Men Ingarö framför Nacka - alla gånger. Tycker jag. Och 36 roliga hål. Om man inte är allt för sne från tee :)
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

johanskold skrev:
MizunoMade skrev:Jag har köpt en nya lya i Gustavsbergs hamn och funderar starkt på att bli medlem i Ingarö gk. Någon som har någon insyn i hur klubben är? Klubbkänsla? Svårt att få tid? Träningsområden?

Jag kommer nog ha ett par minuter närmre till Nacka gk men Ingarö lockar mer.
Jag har bott på Ingarö i 7 år och var medlem där då. Ängsbanan är kort och nyligen ombyggd med svåra greenområden med avringningsytor. Skogsbanan är känd för att vara svår. Fairway på 16:e är på riktigt 5 meter bred på det smalaste stället. Med 36 hål är det lätt att komma ut. Riktigt skärgårdsvackert på sina ställen även om både Fågelbro och Wermdö nästa lyckas ännu bättre med skärgårdsfaktorn.

Träningsområdena på Ingarö är inte så mycket att hänga i julgranen.

Spelade 36-hålstävlingen Ingaröpokalen där för några år sen när jag gått ur klubben och tänkte på att det är rätt fin stämning där. När vi bodde där hade jag små barn, så jag sprang runt 5 rundor per år när solen stod som högst och barnen var lagda, så jag kanske inte är rätt person att fråga om klubbkänsla :lol:

Wermdö skulle jag också ta en koll på. Kör man genvägen över Mölnvik från Gustavsberg, så är det inte särskilt långt dit heller. Dyrare gissningsvis.

Men Ingarö framför Nacka - alla gånger. Tycker jag. Och 36 roliga hål. Om man inte är allt för sne från tee :)
Låter ganska bra, jag gillar svåra banor då man måste tänka till lite. Läste att de har röjts ganska mycket så man hittar bollen om man slår ut men fortfarande smalt. Det där hålet med fem meter brett är den enda info man hittar nästan, verkar vara smått legendariskt!

Bodde du där innan eller efter kortspelsbanan byggdes?

Har funderat på wermdö också men har hört mycket blandat om den banan och klubben.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Jag är medlem på Igk. Två banor med helt olika karaktär gör att det är det självklara valet för mig som bor i Nacka. Just nu är 9 hål på skogsbanan under ombyggnad så det kommer vara 27 hål i spel till sommaren nån gång. Ska dock bli riktigt kul att se resultatet.

Aldrig tänkt på att det finns en fairway som är 5 meter bred. Tror inte att det kan vara hål 16 i nuvarande bansträckning utan borde vara 13 vilket är ett riktigt svårt hål. Vid utslaget så slår man över ett litet berg så man ser inte vart bollen landar. Det har hänt att jag slagit bollen precis där jag vill ha den men sen är den åndå borta när man kommer fram.

Vågar inte säga så mycket om klubbkänslan då jag inte har så mycket att jämföra med. Skulle dock klassa mig själv som hyfsat trevlig om man söker spelsällskap.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Obstacle1 skrev:Jag är medlem på Igk. Två banor med helt olika karaktär gör att det är det självklara valet för mig som bor i Nacka. Just nu är 9 hål på skogsbanan under ombyggnad så det kommer vara 27 hål i spel till sommaren nån gång. Ska dock bli riktigt kul att se resultatet.

Aldrig tänkt på att det finns en fairway som är 5 meter bred. Tror inte att det kan vara hål 16 i nuvarande bansträckning utan borde vara 13 vilket är ett riktigt svårt hål. Vid utslaget så slår man över ett litet berg så man ser inte vart bollen landar. Det har hänt att jag slagit bollen precis där jag vill ha den men sen är den åndå borta när man kommer fram.

Vågar inte säga så mycket om klubbkänslan då jag inte har så mycket att jämföra med. Skulle dock klassa mig själv som hyfsat trevlig om man söker spelsällskap.
Ja, jag har sett det. Har förstått att det behövs för att vissa hål ska bli roligare då de andra är roliga från början, eller?

Bara hyfsat trevlig? Hade du varit ordentligt trevlig så hade vi kunnat lira! :P
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

MizunoMade skrev:
Obstacle1 skrev:Jag är medlem på Igk. Två banor med helt olika karaktär gör att det är det självklara valet för mig som bor i Nacka. Just nu är 9 hål på skogsbanan under ombyggnad så det kommer vara 27 hål i spel till sommaren nån gång. Ska dock bli riktigt kul att se resultatet.

Aldrig tänkt på att det finns en fairway som är 5 meter bred. Tror inte att det kan vara hål 16 i nuvarande bansträckning utan borde vara 13 vilket är ett riktigt svårt hål. Vid utslaget så slår man över ett litet berg så man ser inte vart bollen landar. Det har hänt att jag slagit bollen precis där jag vill ha den men sen är den åndå borta när man kommer fram.

Vågar inte säga så mycket om klubbkänslan då jag inte har så mycket att jämföra med. Skulle dock klassa mig själv som hyfsat trevlig om man söker spelsällskap.
Ja, jag har sett det. Har förstått att det behövs för att vissa hål ska bli roligare då de andra är roliga från början, eller?

Bara hyfsat trevlig? Hade du varit ordentligt trevlig så hade vi kunnat lira! :P
Det är geeener och tees som görs om främst och jag vet inte hur mycket förändringar det kommer att innebära för hålen.

Jag kan vara väldigt trevlig, beror på hur spelet går :)
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Finns en B-Aktie på blocket nu fyi
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Obstacle1 skrev:Jag är medlem på Igk. Två banor med helt olika karaktär gör att det är det självklara valet för mig som bor i Nacka. Just nu är 9 hål på skogsbanan under ombyggnad så det kommer vara 27 hål i spel till sommaren nån gång. Ska dock bli riktigt kul att se resultatet.

Aldrig tänkt på att det finns en fairway som är 5 meter bred. Tror inte att det kan vara hål 16 i nuvarande bansträckning utan borde vara 13 vilket är ett riktigt svårt hål. Vid utslaget så slår man över ett litet berg så man ser inte vart bollen landar. Det har hänt att jag slagit bollen precis där jag vill ha den men sen är den åndå borta när man kommer fram.

Vågar inte säga så mycket om klubbkänslan då jag inte har så mycket att jämföra med. Skulle dock klassa mig själv som hyfsat trevlig om man söker spelsällskap.
Stämmer. Det är gamla sträckningen jag tänker på. Och det var inte ens svåraste hålet på banan. Lätt gamla 2:an (är det 15-16 nu typ va?). Fy fan alltså.
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Obstacle1 skrev:
MizunoMade skrev:
Obstacle1 skrev:Jag är medlem på Igk. Två banor med helt olika karaktär gör att det är det självklara valet för mig som bor i Nacka. Just nu är 9 hål på skogsbanan under ombyggnad så det kommer vara 27 hål i spel till sommaren nån gång. Ska dock bli riktigt kul att se resultatet.

Aldrig tänkt på att det finns en fairway som är 5 meter bred. Tror inte att det kan vara hål 16 i nuvarande bansträckning utan borde vara 13 vilket är ett riktigt svårt hål. Vid utslaget så slår man över ett litet berg så man ser inte vart bollen landar. Det har hänt att jag slagit bollen precis där jag vill ha den men sen är den åndå borta när man kommer fram.

Vågar inte säga så mycket om klubbkänslan då jag inte har så mycket att jämföra med. Skulle dock klassa mig själv som hyfsat trevlig om man söker spelsällskap.
Ja, jag har sett det. Har förstått att det behövs för att vissa hål ska bli roligare då de andra är roliga från början, eller?

Bara hyfsat trevlig? Hade du varit ordentligt trevlig så hade vi kunnat lira! :P
Det är geeener och tees som görs om främst och jag vet inte hur mycket förändringar det kommer att innebära för hålen.

Jag kan vara väldigt trevlig, beror på hur spelet går :)

Klart vi måste styra upp en runda om jag går med där, vilket det lutar åt!
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar