Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Hyfsat tradigt ämne det här med HCP, går ju att diskuteras i all oändlighet.. men håller med om det som Max var inne på, samtliga med ett hcp under 4,5 och nedåt har ju uppenbarligen bevisat att dom behärskar spelet då regleringar endast sker via tävlingar.

Sen är väl min personliga åsikt att dom tävlingarna som räknas och där resultat imponerar stort på mig, dom spelas helt utan hcp!
Saltar alltid en bra story
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Jinx är ju lite roligt, tävlade och efter 5 hål så kände jag att det gick bra för mig men räknade inte alls utan tog hål för hål.
En i min boll sa till mig att jag låg -1 mot banans par när vi stog på 6 tee. Den drivern gick inte rakt......
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Då har man lyssnat på senaste podden. Riktigt bra. Märks att ni känns mer å mer bekväma att sitta tjattra golf. Hoppas verkligen ni får fler å fler lyssnare. Det e ni värda.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Lyssnade på podden om att jinxa andra... jag gjorde tvärtom på KM i höstas. Spelaren i min boll höll på att ge upp för dagen. Då sa jag att han ju bara var ett slag ifrån mig... då taggade han till och snodde 5:e-platsen på de 2 avslutande hålen... Bra jobbat Mikael tänkte jag då...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ny podcast spelas in i dag! Ämnet är självklart Masters (Johan fick förklara för mig att det var självklart). Frågor eller funderingar mottages gärna!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:Ny podcast spelas in i dag! Ämnet är självklart Masters (Johan fick förklara för mig att det var självklart). Frågor eller funderingar mottages gärna!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad är det egentligen som gör masters så stort och speciellt på Augusta?
En bana som har föråldriga regler och väldigt gammelmodig men ändå är en sån stor fest.

Får damer spela på Augusta ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

stevvee skrev:
MaxP skrev:Ny podcast spelas in i dag! Ämnet är självklart Masters (Johan fick förklara för mig att det var självklart). Frågor eller funderingar mottages gärna!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad är det egentligen som gör masters så stort och speciellt på Augusta?
En bana som har föråldriga regler och väldigt gammelmodig men ändå är en sån stor fest.

Får damer spela på Augusta ?
Ja, damer får spela på Augusta. de får till och med vara medlemmar. Första kvinnliga medlemmen blev f.d. utrikesministern Condoleezza Rice.
Jag gillar det gammalmodiga, men klarar mig självfallet utan uttalanden liknande Roberts Clifford (f.d. ordförande i Augusta National) "As long as I'm alive, golfers will be white, and caddies will be black." men generellt sett är jag pro det storslagna som Augusta National står för. ex. att ha en range som bara används för Masters, att lägga is på blommorna för att de ska blomma samtidigt, att besökare varken få a mobiltelefon eller springa på området. etc. sånt är kul :-)
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

djerneborn skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev:Ny podcast spelas in i dag! Ämnet är självklart Masters (Johan fick förklara för mig att det var självklart). Frågor eller funderingar mottages gärna!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad är det egentligen som gör masters så stort och speciellt på Augusta?
En bana som har föråldriga regler och väldigt gammelmodig men ändå är en sån stor fest.

Får damer spela på Augusta ?
Ja, damer får spela på Augusta. de får till och med vara medlemmar. Första kvinnliga medlemmen blev f.d. utrikesministern Condoleezza Rice.
Jag gillar det gammalmodiga, men klarar mig självfallet utan uttalanden liknande Roberts Clifford (f.d. ordförande i Augusta National) "As long as I'm alive, golfers will be white, and caddies will be black." men generellt sett är jag pro det storslagna som Augusta National står för. ex. att ha en range som bara används för Masters, att lägga is på blommorna för att de ska blomma samtidigt, att besökare varken få a mobiltelefon eller springa på området. etc. sånt är kul :-)
Det var väldigt glädjande men förvånande också med tanke på deras uråldriga regler. Vissa regler är lite roliga men det finns ju helt sjuka regler också kan jag tycka, inte två armbågar i gräset och det där med att springa då blir man utkastad.
Om man ser till att man vil få golfen att växa och bli accepterad som en sport i sig i flera sammanhang så känns det som just sådana här event förstör lite på vägen, först har vi Lexi som på ett olyckligt vis får reda försent att hon gjort en regelmiss (regelmässigt gjorde hon fel det är jag med på, men sättet som det kommer fram på är helt fel ) sen veckan efter har vi en tävling som är super strikt.

Nu är det inte så att jag inte gillar masters, det gör jag. Tycker det är en jätterolig tävling och banan är vacker att se på. Men i modern tid kanske dess regler är lite fel. Kan ju bara vara jag som tycker det.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
djerneborn skrev:
stevvee skrev:
Vad är det egentligen som gör masters så stort och speciellt på Augusta?
En bana som har föråldriga regler och väldigt gammelmodig men ändå är en sån stor fest.

Får damer spela på Augusta ?
Ja, damer får spela på Augusta. de får till och med vara medlemmar. Första kvinnliga medlemmen blev f.d. utrikesministern Condoleezza Rice.
Jag gillar det gammalmodiga, men klarar mig självfallet utan uttalanden liknande Roberts Clifford (f.d. ordförande i Augusta National) "As long as I'm alive, golfers will be white, and caddies will be black." men generellt sett är jag pro det storslagna som Augusta National står för. ex. att ha en range som bara används för Masters, att lägga is på blommorna för att de ska blomma samtidigt, att besökare varken få a mobiltelefon eller springa på området. etc. sånt är kul :-)
Det var väldigt glädjande men förvånande också med tanke på deras uråldriga regler. Vissa regler är lite roliga men det finns ju helt sjuka regler också kan jag tycka, inte två armbågar i gräset och det där med att springa då blir man utkastad.
Om man ser till att man vil få golfen att växa och bli accepterad som en sport i sig i flera sammanhang så känns det som just sådana här event förstör lite på vägen, först har vi Lexi som på ett olyckligt vis får reda försent att hon gjort en regelmiss (regelmässigt gjorde hon fel det är jag med på, men sättet som det kommer fram på är helt fel ) sen veckan efter har vi en tävling som är super strikt.

Nu är det inte så att jag inte gillar masters, det gör jag. Tycker det är en jätterolig tävling och banan är vacker att se på. Men i modern tid kanske dess regler är lite fel. Kan ju bara vara jag som tycker det.
Fler tävling som Phoenix Open med allt vad det innebär! :D
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Fritolkning på Masters antar jag ;)

Så vad är status på Svensktgolfforum Masters?
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar