Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

Angående Koepkas gym-träning innan sista dagen på US Open så såg det ut att vara rätt tungt på bänkpressen. Kan ju vara preppat för de sociala medierna förstås... :p :)
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Vad passar bättre när polarna försovit sig till dagens runda & man tvingas vänta i bilen..

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Vad passar bättre när polarna försovit sig till dagens runda & man tvingas vänta i bilen..

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ordentlig like på den!
Roosted
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 jan 2017, 20:29
Ort: Hyllinge, Helsingborg

Tänkte på en sak, kan vara jag som är fel på det men måste fråga.
I senaste avsnittet så pratade ni om lägesförbättring på hela spelplanen, även då lägesförbättring på green. Med lägesförbättring får spelaren placera bollen inom ett scorekort, på fairway och ruff. Min fråga är, om det det då är lägesförbättring på HELA spelfältet, även innefattat greenen. Får man då placera bollen inom ett scorkort eller det är där du placerat din markör?
WITB 2020
Driver Taylor Made M2 10,5 grader, Spoon Taylor Made M2 FW 3 15 grader, Hybride Taylor Made M2 3 19 grader, 4-PW Nike VR Pro Combo, Wedgar 50* 54* 58* Titleist Vokey SM5, Boll: Titleist Pro V1.
HCP 3,5
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Roosted skrev:Tänkte på en sak, kan vara jag som är fel på det men måste fråga.
I senaste avsnittet så pratade ni om lägesförbättring på hela spelplanen, även då lägesförbättring på green. Med lägesförbättring får spelaren placera bollen inom ett scorekort, på fairway och ruff. Min fråga är, om det det då är lägesförbättring på HELA spelfältet, även innefattat greenen. Får man då placera bollen inom ett scorkort eller det är där du placerat din markör?
Lägesförbättring ska aldrig gälla i ruff. Jag tror man ska skriva ut att det gäller även på green om det nu skall gälla där, men osäker. På engelska heter det inte fairway (som svenska regeln) utan closely-mown areas och definieras som klipphöjd som fairway eller kortare, men inte nödvändigtvis green? "Preferred Lies on Closely-mown Areas and Putting Greens". Så antingen finklippta delen av banan, eller finklippta delen av banan OCH green, eller bara green är det som gäller, väl?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Pappaledig idag, när släpps avsnittet, när ska jag planera in 1,5h powernap för barnet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Paradispetter skrev:Pappaledig idag, när släpps avsnittet, när ska jag planera in 1,5h powernap för barnet? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer snart!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Varning för sjukt nördig bollspecial!
http://traffic.libsyn.com/svensktgolffo ... bounds.mp3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ni som lyssnar och inte har lämnat en recension. Jag skulle bli SÅ glad om ni ville skicka in en recension och ge oss 5 stjärnor!!!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:Ni som lyssnar och inte har lämnat en recension. Jag skulle bli SÅ glad om ni ville skicka in en recension och ge oss 5 stjärnor!!!
Kickar du live-podd ifrån SM då? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Skriv svar