Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Lyssnar ikapp på podden och tänkte förtydliga kring spelfält.

Spelfältet är som sagt banan utom tee och green, samt hinder. För att här ändras reglerna från det normala spelet. Det är egna områden med egna regler. Du får ta bort sand på green, inte på fairway. Du får laga nedslag på green men inte på fairway etc etc. Det finns också specregler på tee som vi inte behöver ta upp för de händer aldrig. Är också rätt intressant då man pratar lägesförbättring. Då det oftast gäller spelfältet.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

Jag har ju självklart missat något men hur långt uppehåll i podden har herrarna tänkt hålla? Riktigt kul har det varit, särskilt som man lyssnat ikapp i rätt bra takt. Mera podd!! :)
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikeryder skrev:Jag har ju självklart missat något men hur långt uppehåll i podden har herrarna tänkt hålla? Riktigt kul har det varit, särskilt som man lyssnat ikapp i rätt bra takt. Mera podd!! :)
Har för mig det är sagt augusti ut om jag inte minns fel Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:
Mikeryder skrev:Jag har ju självklart missat något men hur långt uppehåll i podden har herrarna tänkt hålla? Riktigt kul har det varit, särskilt som man lyssnat ikapp i rätt bra takt. Mera podd!! :)
Har för mig det är sagt augusti ut om jag inte minns fel Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Självklar svarar stefan? Tycker det börjar bli dags för lite gratis merch till vår lord! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:
stevvee skrev:
Mikeryder skrev:Jag har ju självklart missat något men hur långt uppehåll i podden har herrarna tänkt hålla? Riktigt kul har det varit, särskilt som man lyssnat ikapp i rätt bra takt. Mera podd!! :)
Har för mig det är sagt augusti ut om jag inte minns fel Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Självklar svarar stefan? Tycker det börjar bli dags för lite gratis merch till vår lord! :)
Hahaha Bild försöker svara när man har ett hum utan att ljuga.
En klisterlapp kanske Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

stevvee skrev:
Mikeryder skrev:Jag har ju självklart missat något men hur långt uppehåll i podden har herrarna tänkt hålla? Riktigt kul har det varit, särskilt som man lyssnat ikapp i rätt bra takt. Mera podd!! :)
Har för mig det är sagt augusti ut om jag inte minns fel Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aha ja det låter rimligt. Det är ju nu. :)
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
pbj
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 maj 2017, 18:22

Kan du inte lägga en länk till podden i första inlägget? 3e gången jag går in och tänkte lyssna nu utan att hitta en länk direkt :)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

pbj skrev:Kan du inte lägga en länk till podden i första inlägget? 3e gången jag går in och tänkte lyssna nu utan att hitta en länk direkt :)
Medans så har du länk här http://podtail.com/podcast/svensktgolfforums-podd/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Så!

Vi kommer snart börja växla uppåt igen med podden och komma igång för hösten, vintern och våren så småningom.
Men med lite tid kvar tills det blir aktuellt att spela in nästa avsnitt så är det ett perfekt läge för er att påverka vårt arbete med podden.

Med andra ord vill vi gärna höra vad ni tycker och tänker, vad som är bra, vad kan vi göra bättre, vad saknar du, vad tycker du vi kan ta bort?
Ja allting som du kommer att tänka på för att i ditt tycke lyfta podden framåt.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MaxP skrev:Med andra ord vill vi gärna höra vad ni tycker och tänker, vad som är bra, vad kan vi göra bättre, vad saknar du, vad tycker du vi kan ta bort? Ja allting som du kommer att tänka på för att i ditt tycke lyfta podden framåt.
Det finns en sak som jag har tänkt på, om man ska lyfta något som ni kan göra bättre. Det är att tänka på att inte komma för nära mikrofonen. Det blir så otroligt stor volymskillnad när det händer och kör man hörlurar med hög volym blir det obehagligt. Eventuellt finns det även någon mjukvaru-threshold att ta till för att "trycka ner" toppar i volym i det inspelade materialet?

I övrigt är det sjukt hur snabbt ni lyckades börja producera en riktigt bra produkt som är ett måste varje vecka! Det var extra kul när Johan & co skulle till Öland (?) och man fick ta del av lite nya röster.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar