Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

P.T skrev: 07 nov 2018, 21:13 Ursäkta lite slarviga formuleringar men förhoppningsvis kan du klura fram vad jag försöker säga och att av något av nedan kan vara av intresse =)

- Hur tränar man, fördelning mellan nöta teknik på ¨övningsområde och slå 3.000 chippar etc vs träna ute på banan vs träna fys och annat?

- Hur bra koll har ni på era slaglängder och hur säkra är ni, t ex om du slår en J7 160m hur vad är din normala felmarginal i längd, tex inom plus minus 1-2meter? Följdfråga är hur lätt de kan lägga på eller ta av säg 10m med samma klubba. Tex istället för att gå ner en klubba och slå full, så slå en klubba extra men ta ner farten och 10m för att få mindre spinn…

- Hur ofta tokmissar du och hur reagerar du när medspelare gör detta, tex duffar fram en 15meters chip en meter?

- Vad är den vanligaste orsaken till det som vi soffproffs skulle kalla ett dåligt slag, tex sätta en järn 9:a i greenbunkern eller 10m höger/vänster om green? Man har ju bilden av ett golfproffs skall väl 10 av 10 gånger kunna slå rakt med säg en järn 9:a från 140m. Eller är det helt enkelt så att de greener och flaggor ni skall pricka är så pass krävande att ligger man inte i rätt position för inspel så blir landningsytorna väldigt små och att det inte funkar att bara skicka iväg ett rakt slag och ”sikta mitt på dansgolvet”.

- När betalade du en traditionell greenfee senast?

- Vad är dina styrkor? Och har du bäst chans att placer dig bra/vinna på riktigt svåra banor I skitförhållande eller på lite enklare banor I sol och noll vind?

- En vanlig myt är att golfproffs inte skulle kunna ställa upp i en ”onsdagstävlig” på en vanliga genomsnittlig svensk bana från gul tee och krossa banan eftersom greener är så mycket trögare och det är ni inte vana vid. Men helt ärligt vad skulle du lira en normal bana på om du gick från gul tee och hade en ganska bra dag?

Kör hårt med din POD, den är grym!!
Stort tack för all input! Ska ta upp det i nästa podd.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 21 nov 2018, 09:25 http://svensktgolfforum.libsyn.com/62-s ... ed-mxpgolf

Nytt avsnitt av podden ute nu!
Förövrigt ett väldigt bra avsnitt! 8-)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hallåj!

Hoppas ni inte dog av uttråkning från mina hemska stats förra avsnittet.
Som kompensation har jag bjudit in Jacob Sjöman till veckans inspelning. Han var precis på Bahamas och fotade bl.a Dustin Johnson, Patric Reed och Alex Norén för Hublot.

Har du några frågor till honom?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Hallåj!

Hoppas ni inte dog av uttråkning från mina hemska stats förra avsnittet.
Som kompensation har jag bjudit in Jacob Sjöman till veckans inspelning. Han var precis på Bahamas och fotade bl.a Dustin Johnson, Patric Reed och Alex Norén för Hublot.

Har du några frågor till honom?
Vem har bäst hola-hoppsan-steg i Sverige?

När är det release för den omtalade ”Orlando 2017”-filmen?

Vad tycker han egentligen om spökljus?



Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hallå alla forumiter!

Jag sitter och gör ett planeringsschema inför poddandet för att ta det lite mer seriöst än vad vi gjort tidigare år.
Under 2018 blev det lite väl mycket på volley ibland.

Jag tänker mig 20 avsnitt till att börja med, det blir vår och sommar SS19-säsongen.
Vi börjar i Mars och kör 20 raka veckor t.o.m US Open som går i slutet av juli. Inspelning på tisdagar och publicering på onsdagar. På så sätt ligger det mitt emellan tävlingshelgerna och vi kan prata om både helgen som gick och den som kommer.

Gäster/side-kicks som jag hoppas få med mig i podden under SS19. Vem vill du att jag bjuder in som side-kick under kommande säsong?
Självklart Max!
Golfjournalisten Martin Hardenberger som skriver i Expressen.
Tidningsägaren Fredrik Richter som ger ut tidningen Golfbladet.

Gästpoddar/Specialpoddar / Intervjuer. Vem vill du att jag bjuder in för intervju 2019?
Petra & Mikael Jinglöv som kör Vision54 i Sverige.
David Lind - Regional director Europe Loch Lomond Whiskey (jag hoppas han kan ordna en intervju med Colin Montgomerie också)
Tony Trigell tänkte jag bjuda in - grundare och ägare av GolfStar som ska förändra golf-Sverige.
Golf-proffs?
Golf-entreprenörer?

Ämnen att behandla. Kom med förslag!
Majors, självklart!
Svenska golfproffs framfarter på proffstourerna.
Hur man gör 2019 till det roligaste golf-året någonsin.
Golf-mode 2019. Med gäst kanske?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Årets första avsnitt är klart!
Jag fick inte riktigt till introt som jag ville då jag var tvungen att stress-få-ihop-det och inte har några bra resurser för att skapa ett nytt intro egentligen. Sedan var väl ljudkvaliteten inte den bästa rakt igen, men vi får jobba på det.

Trevlig lyssning på er iaf!

http://traffic.libsyn.com/svensktgolffo ... bagen..mp3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lär känna Martin Hardenberger i årets andra avsnitt av podden!

http://traffic.libsyn.com/svensktgolffo ... cialen.mp3
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 13 mar 2019, 20:13 Lär känna Martin Hardenberger i årets andra avsnitt av podden!

http://traffic.libsyn.com/svensktgolffo ... cialen.mp3
Snyggt, ska lyssnas igenom idag!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I eftermiddag spelar jag in podd med Peter Ahnberg som nyss var och gjorde TV på The Players.
Har ni några frågor till honom?
Skriv svar