Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Bra snack gobbar! Riktigt kul att det är igång!

Ljudmässigt är det imponerande bra, och jag uppskattar att ni investerat i schyssta mikrofoner. Jag är ju ett stort fan av Viasat Hockeys podcast, men är det något de inte alltid bryr sig om så är det kvalitativa mikrofoner och en extra handpåläggning i efterbearbetningen :lol: Om jag ska komma med något konstruktivt, så tycker jag att era röster ligger en aning för lågt i ljudbilden, d.v.s. åt bashållet. Om ni jämför med etablerade poddar som t.ex. Alex & Sigges, så tror jag kanske ni hör vad jag menar. Om det hade gått att justera på ett enkelt sätt via någon equalizerfunktion i den mjukvara ni använder, tror jag att det hade förbättrat klarheten.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hollowind skrev:Bra snack gobbar! Riktigt kul att det är igång!

Ljudmässigt är det imponerande bra, och jag uppskattar att ni investerat i schyssta mikrofoner. Jag är ju ett stort fan av Viasat Hockeys podcast, men är det något de inte alltid bryr sig om så är det kvalitativa mikrofoner och en extra handpåläggning i efterbearbetningen :lol: Om jag ska komma med något konstruktivt, så tycker jag att era röster ligger en aning för lågt i ljudbilden, d.v.s. åt bashållet. Om ni jämför med etablerade poddar som t.ex. Alex & Sigges, så tror jag kanske ni hör vad jag menar. Om det hade gått att justera på ett enkelt sätt via någon equalizerfunktion i den mjukvara ni använder, tror jag att det hade förbättrat klarheten.

Tack för feedbacken, jag är helt enig med dig. Kvalitén på ljudet är viktig. Däremot har vi ju väldigt manliga röster båda två vilket innebär att vi har en hel del bas ;)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Förslag på ett ämne

Online coachning kontra IRL coaching fördelar nackdelar.



Bra andra avsnitt gillade första med men som sagt lägga ut teman innan podcast samt ha en lite fråga max stund kanske kan vara något där vi får ställa frågorna i forumet innan. Lite likt Mark Crossfield answer your question.

Namn på podden
Golfidioterna ? Eller Golfsnack (finns kanske redan ) Golfsnackdeluxe
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

WOW!

Topp 10 på iTunes Podcaster bland sportkategorin.
Sort tack alla ni som lyssnat.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

JohanAdministratör skrev:WOW!

Topp 10 på iTunes Podcaster bland sportkategorin.
Sort tack alla ni som lyssnat.

Stort tack till er!
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:WOW!

Topp 10 på iTunes Podcaster bland sportkategorin.
Sort tack alla ni som lyssnat.
Det är faktiskt helt otroligt.
Ett enormt tack till alla lyssnare.

Nu vill vi att ni droppar en massa programidéer för framtiden!
Pontus20
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 apr 2015, 12:38

Skulle vara kul att höra er diskutera Bryson Dechambeau's sidesaddle putter (jag själv är inte helt insatt). Det verkar vara en soppa där han ena dagen går ut och kritiserar USGA och nästa dag ber om ursäkt(?). Verkar också vara något personligt mellan Bryson och USGA då de inte alls gillar hans nya uppfinningar.

Att ta upp:
Red ut vad som hänt.
Varför får han inte använda den?
Vad är så kontroversiellt?
Vad är fördelar/nackdelar att putta sådär? Max som coach kanske har testat.

Sen också om vad ni tror blir nästa "nya" grej som kommer tas fram. Tänker att det var en nu på ET som använde sin träningsputter med supersmalt huvud.

Får även tacka för en bra podcast! Ska bli kul att höra avsnitt 2 på tordag :)
Driver: Cobra BioCell+ 9.5° FW: TM Jetspeed 15° Hybrid: Cobra AMP 19° Järn: Titleist 714 AP2 4-P Wedgar: Titleist SM6 50°, TM Tour Preferred 54°, Mizuno 60° Putter: Bettinardi C-series
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Pontus20 skrev:Skulle vara kul att höra er diskutera Bryson Dechambeau's sidesaddle putter (jag själv är inte helt insatt). Det verkar vara en soppa där han ena dagen går ut och kritiserar USGA och nästa dag ber om ursäkt(?). Verkar också vara något personligt mellan Bryson och USGA då de inte alls gillar hans nya uppfinningar.

Att ta upp:
Red ut vad som hänt.
Varför får han inte använda den?
Vad är så kontroversiellt?
Vad är fördelar/nackdelar att putta sådär? Max som coach kanske har testat.

Sen också om vad ni tror blir nästa "nya" grej som kommer tas fram. Tänker att det var en nu på ET som använde sin träningsputter med supersmalt huvud.

Får även tacka för en bra podcast! Ska bli kul att höra avsnitt 2 på tordag :)
Bra ämne! Och intressant med Cobra, som gjorde Bryson till poster boy och sen uppträder han på ett sånt som inte gör honom så jätteälskvärd direkt. USGA var coola som sa:"tyck gärna så om oss, du behöver inte ta tillbaks det."

Btw, gjorde en instruktion kring Side Saddle i Tee Party om ni minns: https://youtu.be/mKVkaXq2Cvg
Brysons teknik bygger inte på den naturliga rörelsen.

Ser fram emot en traditionellt puttande Bryson så som han spelade på Harbour Town. Mycket roligare!
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

johanskold skrev:
Pontus20 skrev:Skulle vara kul att höra er diskutera Bryson Dechambeau's sidesaddle putter (jag själv är inte helt insatt). Det verkar vara en soppa där han ena dagen går ut och kritiserar USGA och nästa dag ber om ursäkt(?). Verkar också vara något personligt mellan Bryson och USGA då de inte alls gillar hans nya uppfinningar.

Att ta upp:
Red ut vad som hänt.
Varför får han inte använda den?
Vad är så kontroversiellt?
Vad är fördelar/nackdelar att putta sådär? Max som coach kanske har testat.

Sen också om vad ni tror blir nästa "nya" grej som kommer tas fram. Tänker att det var en nu på ET som använde sin träningsputter med supersmalt huvud.

Får även tacka för en bra podcast! Ska bli kul att höra avsnitt 2 på tordag :)
Bra ämne! Och intressant med Cobra, som gjorde Bryson till poster boy och sen uppträder han på ett sånt som inte gör honom så jätteälskvärd direkt. USGA var coola som sa:"tyck gärna så om oss, du behöver inte ta tillbaks det."

Btw, gjorde en instruktion kring Side Saddle i Tee Party om ni minns: https://youtu.be/mKVkaXq2Cvg
Brysons teknik bygger inte på den naturliga rörelsen.

Ser fram emot en traditionellt puttande Bryson så som han spelade på Harbour Town. Mycket roligare!
Jag har inte testat själv men tycker Johans video visar väldigt tydligt. Men vi tar helt klart med ämnet, det har ju som ni skriver blivit en ganska intressant situation med Bryson och USGA.
Pontus20
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 apr 2015, 12:38

johanskold skrev:
Bra ämne! Och intressant med Cobra, som gjorde Bryson till poster boy och sen uppträder han på ett sånt som inte gör honom så jätteälskvärd direkt. USGA var coola som sa:"tyck gärna så om oss, du behöver inte ta tillbaks det."

Btw, gjorde en instruktion kring Side Saddle i Tee Party om ni minns: https://youtu.be/mKVkaXq2Cvg
Brysons teknik bygger inte på den naturliga rörelsen.

Ser fram emot en traditionellt puttande Bryson så som han spelade på Harbour Town. Mycket roligare!
Bra och pedagogisk video!
Driver: Cobra BioCell+ 9.5° FW: TM Jetspeed 15° Hybrid: Cobra AMP 19° Järn: Titleist 714 AP2 4-P Wedgar: Titleist SM6 50°, TM Tour Preferred 54°, Mizuno 60° Putter: Bettinardi C-series
Skriv svar