Golfkamrater - Jönköping

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Om ni kanske har hört så pratades det om nya golfkompisar i senaste podden. Nu tänkte jag ifall det finns folk runt om Jönköpingsområdet som är sugna att spela lite tillsammans.

Är medlem på Hooks GK utanför Vaggeryd. 3 mil söder om Jönköping. Har HCP 12.3 och är 30 år gammal. Är nu sugen på att träffa lite nya sköna människor att spela golf med.

Det jag brukar annars göra är att boka med mig i olika bollar som är kanske 2-3 manna för att träffa lite nytt folk men tänkte att man kan ju alltid testa här med.

Så är det någon som är sugen så säg till. Hooks GK öppnades idag och nu på fredag, den 31a mars så kommer båda banorna öppnas. Annars är jag flexibel över att spela lite överallt runt Jönköping. Bara det passar familjen =)


Hälsningar
Mikael B
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Kan ha i åtanke om jag passerar och vill spela !

Fråga, hur blir du mottagen när du bokar in dig ? Jag själv är väldigt öppen när folk bokar in sig i "min" boll och bokar gärna in mig i andras men tycker folk har svårt att släppa till ordentligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Hör av dig om du är sugen då jag själv t o m bor i Hok och allt som oftast kan lira :D
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
niclaska
Inlägg: 30
Blev medlem: 28 mar 2017, 11:57
Ort: Göteborg

Ska ha detta i åtanke!!

Bor själv i Göteborg. Men pendlar en hel del upp till Linköping och då är ju Hooks på vägen! :)
"Är inte du för arg för att spela golf?"

Driver: Titleist 915 D3 10,5° Aldila X
3W: TaylorMade Rocketballz St2. Diamana 60 X, 15°
3-PW: Titleist 714 AP2 Dynamic Gold X100
Wedgar: Titleist SM6 50°, 54°, 58°
Putter: Ping Karsten TR Anser 2
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Vad kul med respons! Jag tänkte se ifall det var någon som är sugen på att spela på lördag. Ska bli kanonväder och dom jag spelar med kan bara spela på söndagen. Så har bokat en tid på söndagen.


Jag har bokat in en tid på lördagen 12:06, så om det är folk som är sugna så är det bara att boka in sig. Är just nu själv så plats finns det!
Om ingen bokar in sig fram till lördagen kl 10 så avbokar jag tiden eller hoppar in i en annan boll :)

Hooks GK.
Bana: Parkbanan.
Tid: 12:06
Senast redigerad av Mikeb den 30 mar 2017, 09:50, redigerad totalt 1 gånger.
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

stevvee skrev:Kan ha i åtanke om jag passerar och vill spela !

Fråga, hur blir du mottagen när du bokar in dig ? Jag själv är väldigt öppen när folk bokar in sig i "min" boll och bokar gärna in mig i andras men tycker folk har svårt att släppa till ordentligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

För det mesta så är det faktiskt inga problem. 9/10 gånger så har det bara varit riktigt trevligt och jätte kul. Jag var med en boll där jag gick av efter 9 då dom var riktigt riktigt sega samt att dom knappt sa ett ord under 8 första hålen. 9e hålet blev dom typ sura och arga för att det gick så dåligt för dom och dom verkade inte kunna slappna av.
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Golfprylar skrev:Hör av dig om du är sugen då jag själv t o m bor i Hok och allt som oftast kan lira :D

Finns en bokad tid klockan 12:06 på lördag ifall du är sugen =)
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Mikeb skrev:
Golfprylar skrev:Hör av dig om du är sugen då jag själv t o m bor i Hok och allt som oftast kan lira :D

Finns en bokad tid klockan 12:06 på lördag ifall du är sugen =)
Måste testa mitt knä på en lite längre promenad imorgon bara för att se ifall det håller ihop. Var dum nog o gav mig ut o springa vilket självklart överansträngde knät. Vore ju lite tråkigt om jag bara kunde gå ett par hål.

Sen ska jag eventuellt få besök av syrran på lördag också men om det inte krockar o jag verkar hålla ihop så hänger jag på.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Golfprylar skrev:
Mikeb skrev:
Golfprylar skrev:Hör av dig om du är sugen då jag själv t o m bor i Hok och allt som oftast kan lira :D

Finns en bokad tid klockan 12:06 på lördag ifall du är sugen =)
Måste testa mitt knä på en lite längre promenad imorgon bara för att se ifall det håller ihop. Var dum nog o gav mig ut o springa vilket självklart överansträngde knät. Vore ju lite tråkigt om jag bara kunde gå ett par hål.

Sen ska jag eventuellt få besök av syrran på lördag också men om det inte krockar o jag verkar hålla ihop så hänger jag på.

Aj då, känn ingen brådska över det. Jag avbokade tiden och bjöd in mig själv i en treboll vid 10:30. Nog bättre än att vila knät. Men om du känner dig okej imorgon så säg till så kan vi boka in en tid. Finns gott om tider efter 12:00
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Mikeb skrev:Aj då, känn ingen brådska över det. Jag avbokade tiden och bjöd in mig själv i en treboll vid 10:30. Nog bättre än att vila knät. Men om du känner dig okej imorgon så säg till så kan vi boka in en tid. Finns gott om tider efter 12:00
Ta du o glid med i den där bollen då så tar vi en rond vid ett senare tillfälle. Kan normalt nästan när som helst då jag bor 3 km från banan, bor själv och har väldigt öppna arbetstider :D
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Skriv svar