Artofgolf.club - Få hjälp av andra amatörer

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hittade denna länk i en grupp jag följer på Facebook nu på förmiddagen - www.artofgolf.club

Vad jag förstår från det är det ett företag som försöker bygga ett community kring att amatörer tillsammans ska hjälpa varandra framåt inom golfen genom att analysera varandras svingar på video och ge tips och idéer för deras utveckling.

Vad tycker/tror du om detta koncept?
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Verkar vara en riktigt bra idé i mitt tycke. Vore även nice om det fanns instruktörer/singel hcp som kunde ha någon typ av "Verified"-stämpel då amatörer inte ALLTID ger de bästa tipsen. Men overall en riktigt bra och rolig idé!

På tal om; Någon som har tips på en golfapp där man kan lägga in videos och rita linjer m.m. utan att spendera en förmögenhet? :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag skulle vilja säga att det är en bra idé, men är väldigt skeptisk då det kan bli väldiga felanalyser.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

StefanL skrev:Jag skulle vilja säga att det är en bra idé, men är väldigt skeptisk då det kan bli väldiga felanalyser.
Kan bara hålla med, kan bli livsfarligt då det finns många "proffs" som egentligen inte har en aning om vad dom pratar om.

Nej, PGA utbildningen finns av en anledning, låt dom utbildade sköta detta.
Saltar alltid en bra story
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Mackel95 skrev:Verkar vara en riktigt bra idé i mitt tycke. Vore även nice om det fanns instruktörer/singel hcp som kunde ha någon typ av "Verified"-stämpel då amatörer inte ALLTID ger de bästa tipsen. Men overall en riktigt bra och rolig idé!

På tal om; Någon som har tips på en golfapp där man kan lägga in videos och rita linjer m.m. utan att spendera en förmögenhet? :)
Precis det du skriver gör att jag inte alls tror på det. Räcker att spendera 30 min på övningsområdet för att höra klubbmedlemmar ge tips på allt mellan himmel och jord. Det mesta åt fanders.

Jag vet med mig själv att jag helst undviker att ge tips, då jag inte har en jäkla aning om vad andra ska göra, även fast jag har väldigt bra koll på mig själv. Det enda jag gör är att ge feedbackövningar. Det vill säga att typ lägga tre peggar framför bollen och se vilken man slår bort för att se svingspår.

Nej, gå till en auktoriserad tränare istället som kan anpassa efter just dig. Det finns tillräckligt med generella tips på youtube
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Mikael316 skrev:
Mackel95 skrev:Verkar vara en riktigt bra idé i mitt tycke. Vore även nice om det fanns instruktörer/singel hcp som kunde ha någon typ av "Verified"-stämpel då amatörer inte ALLTID ger de bästa tipsen. Men overall en riktigt bra och rolig idé!

På tal om; Någon som har tips på en golfapp där man kan lägga in videos och rita linjer m.m. utan att spendera en förmögenhet? :)
Precis det du skriver gör att jag inte alls tror på det. Räcker att spendera 30 min på övningsområdet för att höra klubbmedlemmar ge tips på allt mellan himmel och jord. Det mesta åt fanders.

Jag vet med mig själv att jag helst undviker att ge tips, då jag inte har en jäkla aning om vad andra ska göra, även fast jag har väldigt bra koll på mig själv. Det enda jag gör är att ge feedbackövningar. Det vill säga att typ lägga tre peggar framför bollen och se vilken man slår bort för att se svingspår.

Nej, gå till en auktoriserad tränare istället som kan anpassa efter just dig. Det finns tillräckligt med generella tips på youtube
Håller helt och hållet med dig, finns alldeles för många "hemmaproffs" känns det som. Har även jag helt och hållet slutat ge tips/feedback då jag inte är duktig nog för att kunna styra någon annan. Jag tror appen har potential, men har svårt att se amatörer ge andra amatörer svingtips. Skulle det istället vara som jag skrev att PGA tränare m.m. får vara de som ger tips och trix så skulle det vara mycket bättre. Anser jag. :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Ja, men då håller ju inte riktigt konceptet om det är gratis.

Men skulle kanske vara något att att utveckla för tränare. Där det kostar i månaden per användare sen går tränare in och ger tips ur någon bank med övningar för att sen få en del som pga-tränarna delar på.

Ingen djurig grej men mer typ träna på det här eller så och sen få en konkret övning.

Dock tror jag man missar mycket i samspelet och det sociala.

Nej jag kör på fysiska tränare och riktig dialog!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En av de inblandade är https://www.youtube.com/channel/UCE059R ... MLovyAm5Og
Han är jäkligt skön i de videos han gjort och jag hoppas det blir en succé. Men som sagt ovan. Låt pros ta hand om feedbacken.

Snyggt förpackat men exakt samma idé som Hudl..
Skriv svar